Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Plukken van de jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-11-01 - 20:49:03 send message to Koenraad

Het gaas diagonaal zodat het volledige bakje is bedekt of deels zodat de ouders ook nog kunnen overnachten in het nest?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-01 - 21:25:41 send message to dooren

Gewoon met een knik in het gaas, Koen zodat heel het bakje is bedekt. De ouders slapen gewoon op het gaas.
Gert


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-11-01 - 21:35:46 send message to Koenraad

Bedankt,
Ik zal morgen trachten iets in elkaar te steken zal dan een foto posten.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-11-01 - 22:08:47 send message to henkdelaat

@parrotmaniak,
als je dat soort middelen gebruikt heb je kans dat de ouder helemaal niet meer voeren.

Nooit geen problemen gehad dat de ouders stopte met de jongen voeren als ik daum-ex gebruikten,wel als ik gaas gebruikte over de jongen.

Beter is om te stoppen met kweken met zulke nestplukkers want de kans is 99% dat de jongen het later ook doen.

Henk.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-02 - 18:37:04 send message to dooren

Dat zou zo zijn Henk als er tig koppels bloedvlekken waren. Maar dat is niet, dus elke vogel heb je nodig anders wordt het inteelt.

Bovendien zijn er maar heel weinig koppels bloedvlekken die niet plukken, zou je die allemaal opruimen of stop zetten dan hield je nog geen 5% van het bestand over.

Dingen zitten nu eenmaal "helaas" niet altijd simpel in elkaar.
Gert


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-11-02 - 19:56:39 send message to henkdelaat

@dooren,
dus elke vogel heb je nodig anders wordt het inteelt.
Bovendien zijn er maar heel weinig koppels bloedvlekken die niet plukken, zou je die allemaal opruimen of stop zetten dan hield je nog geen 5% van het bestand over.


Klopt wat je schrijft dooren,maar dan kan je toch proberen dat ze het plukken afleren.

Met de behandeling van DAUMEX die ik toepaste op jonge parkieten gebruikten ik ook bij volwassen papegaaien om ze het plukken af te leren.
Misschien als je DAUMEX gebruikt dat de ouders het volgende broedseizoen de jongen met rust laten,zodat deze jongen het nestgedrag van plukken niet mee krijgen.
Het is volgens mij het proberen wel waard als er zo weinig broedkoppels bloedvlekken zijn.
Niet geschoten is altijd mis!!!!!

Henk.


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-11-02 - 20:32:19 send message to ktmgek

Ik heb dat middel ook eens ooit geprobeerd.
Dat is een middel tegen nagel bijten
Maar volgens mij vonden mijn lori's het wel een interessant smaakje hebben,want ze konden er niet vanaf blijven.
Ik geloof niet dat ze het heel erg vies vinden.
Ze kunnen ook verse spaanse pepers eten, zonder te blikken of blozen.

Leon


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-11-02 - 20:39:52 send message to Koenraad

henkdelaat, dooren,
Ik heb het gaas niet geplaatst maar het blok op de grond gezet met extra verlichting zodat het blok meer verlicht is via het plexiglas, de ouders gaan nu af en toe het blok in hopende om ze te voeren en voor zover ik zie slapen ze nu buiten het blok ziet er goed uit denk ik.

Vandaag gestart met een thee van brandnetel met look (thee in plaats van water) vermengd in 1/2 van de lori pap apart ter beschikking voorzover ik zie eten ze ervan. Dit zou een hulpmiddel zijn tegen het plukken.

Morgen eens kijken waar ik aloe vera kan vinden en dit in hun badwater doen dit zou de irritatie van nieuwe veertjes moeten verminderen waardoor het plukken ook zou verminderen.

Ik denk als ik de ouders het plukken van zichzelf of elkaar kan afleren dit ten goede komt aan een eventueel volgende kweek.

Indien verder nog ideetjes, altijd welkom.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-03 - 17:37:08 send message to dooren

Vaak is het de pop die plukt.

Bij mijn geelgroene lori's in het verleden haalde ik de pop na 3 weken van de jongen af.

Plaatste haar in een TTkooi in de voliere zodat het mannetje nog contact had met haar.

De man voerde dan alleen de jongen groot.
Gert



Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-11-03 - 17:47:18 send message to Koenraad

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Vandaag merkte ik dat het blok op de grond niet helpt, nu een gaas geplaatst hoopende dat de jongen nu nog gevoerd worden.
Ik kan morgenmiddag maar controle doen.





Ik heb geen idee of het de pop of de man is die plukt van de ouders is er 1 die het meest is geplukt.

(Foto's boven elkaar gezet tbv layout)


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2011-11-03 - 21:40:08 send message to DirkD

Van Lori's ken ik niet veel maar is het niet mogelijk om met pleegouders te werken vb Swiften. Dat de ouders nog verder voeren na al deze ingrepen is wel bewonderenswaardig. Later zal dan ook blijken of de jongen het plukken van de ouders leren of er andere oorzaken zijn voor dit gedrag.


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-11-03 - 22:02:15 send message to ktmgek

Je moet er wel voor zorgen dat de jongen ook bij het gaas kunnen,het lijkt mij een vrij grote afstand naar het gaas.


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-11-03 - 23:00:02 send message to Koenraad

Op foto lijkt het ver maar zou goed moeten zijn, de jongen liggen op die plek iets dieper aangezien ze daar een putje hebben gemaakt.


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-11-04 - 13:36:24 send message to Koenraad

Juist controle gedaan en de jongen zijn nog gezond en wel happy :)


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2011-11-04 - 16:56:07 send message to ktmgek

Nou gelukkig maar.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede