Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat kan ik nog meer doen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat kan ik nog meer doen.
Younes Lamin
Website Member
Posts :112

Website Member
2011-10-31 - 20:54:15 send message to Younes Lamin

Beste lezers,
toen ik vandaag uit school kwam trof ik een van mijn (tamme) valkparkieten toegetakeld aan. Ze had een kaal geplukt kopje, een kale bloederige rug en aan haar vleugel een wond. Ik heb het schoon gemaakt met lauw water, en vervolgens wat betadine ( jodium ) druppeltjes toegevoegd. Ik heb zelf een kapje gemaakt die ze er niet af krijgt en goed werkt.
Inmiddels is het kapje er al af omdat ze nu slaapt. Het gaat beter, ze eet nu en is actief,
eerst sliep ze veel. Heb contact opgenomen met de dierenarts die niet aanwezig was, Voor de rest zijn hier in mijn buurt niet veel dierenartsen en al helemaal geen v.a. Ik hoop niet dat ik het verkeerd heb gedaan en dat m'n vogeltje straks dood op de grond ligt... Ze is aangevallen door een grasparkiet man. het vogeltje zit nu binnen met haat 2 (zelfstandige) jongen en een jong parkietje in een kamervoliere. dit gaat goed.


wie kan me raad geven?


groeten de radeloze younes


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-10-31 - 23:56:11 send message to meyer

Je hebt goed gehandeld hoor younes.

Ik zou de vogel niet bij andere vogels zetten de eerste tijd, wacht tot haar wonden genezen zijn.
Ook het kapje hoef je niet om te doen omdat ze zich niet zelf heeft toe getakeld. Wel in de gaten houden dat ze haar wonden niet open gaat maken, dan kun je het kapje alsnog om doen.
Zolang de wonden nog open zijn zou ik er niet bijtende jodium of Gesasept op blijven doen. Als de wonden drogen niets meer erop doen. Toch lastig dat er geen dierenarts in jou buurt zit.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)



berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-11-01 - 09:24:04 send message to berepret

Hallo kijk eens op www.vogelziekenhuis.nl
Dat is een goed verzorgde praktijk waar je zeker antwoord krijgt op je vragen.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2011-11-01 - 21:03:23 send message to roul rouls

Het is nie vreemd als een parkiet de baas kan zijn over een valkparkiet. Heb het zelf ook mee gemaakt. Parkieten kunnen een stuk feller zijn.
Het hoeft niet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede