Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
<<< vorige


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2015-08-12 - 21:41:42 send message to meyersam

Caiques zeer moeilijk kwijt te geraken, behalve groendijen.
Ook de roodstaartjes geen probleem om kwijt te geraken.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2015-08-13 - 17:12:43 send message to Henk57

Tropen kwijt raken al helemaal geen probleem .
Kopen ook niet. De echte mooi blauwe gould is beel vraag naar. Niet alleen voor de hobbyist maar worden ook veel voor export gevraagd .

In mijn omgeving zijn veel mensen werkeloos geworden maar hebben ( gelukkig) hun vogels nog steeds

Henk


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-08-14 - 01:22:36 send message to ineznick

Mooi dat jullie je vogels makkelijk verkocht hebben.
Jammer dat ik lees dat de caiques niet zo goed gaat, heb nog 3 jonge zwartkop caiques in het blok zitten.
Nou ja we zien het wel, ze zitten me straks niet in de weg.
Mooi dat ze de vogels konden houden ondanks dat ze werkeloos zijn geworden, dan hebben ze in ieder geval dat nog.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-06 - 13:30:04 send message to ineznick

Ben mijn jonge zwartkop caiques toch makkelijk kwijt geraakt. Ondertussen zitten de 2 koppels Zwartkop Caiques alweer op eieren, allebeide koppels hebben 4 eieren. Bij het ene koppel zijn ze alle 4 bevrucht. Het andere koppel kan ik niet zien, de pop wil niet van het nest af. Dat zie ik straks wel.
Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en of er mensen zijn die zijn geminderd of gestopt zijn met de vogelhobby.Of mensen die juist meer vogels zijn gaan houden. Ondertussen is het toch wat minder geworden met de crisis, dan praat ik natuurlijk voor mezelf. Wat is jullie kijk daar op?


Rvdm67
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-04-06 - 21:36:09 send message to Rvdm67

Ik kweek pyrrhuras en diverse soorten zijn zeer moeilijk te verkrijgen.
Om nog maar te zwijgen over de vraagprijs.
De prijzen zijn blijkbaar geen probleem voor vele want vaak zijn ze binnen een paar uur weer verkocht.
Als ik een beetje uitga van de PS richtprijzen dan is uitbreiding niet aan de orde want er worden echt hoge prijzen gevraagd en betaald voor diverse soorten.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-07 - 01:36:39 send message to ineznick

Ja, dat probleem ken ik, ben zelf ook op zoek naar een ander koppel pyrrhura's , maar de koppels die ik zoek worden bijna nooit aangeboden.
Wie weet worden er dit jaar straks meerdere koppels aangeboden.


Rvdm67
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-04-08 - 23:08:07 send message to Rvdm67

Wat voor een koppels staan er op je lijstje


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-17 - 02:54:55 send message to ineznick

koppel picta picta,
Koppel leucotis leucotis.
Dus nog niet eens zulke bijzondere pyrrhura's.


gr gerben


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2016-04-18 - 10:50:07 send message to marti

Het is maar wat je niet bijzonder noemt.....

De picta is jaren een beetje in het verdom hoekje beland en weinig gekweekt. Ze zijn ook niet zo makkelijk. Dit is aan de prijs nu ook wel goed te merken. De vraag naar picta's is in 2 jaar enorm gestegen vreemd genoeg.
De leucotis was een paar jaar geleden zo goed als verdwenen uit Europa. inmiddels gaat het wat beter, maar de soort wordt nog steeds minder gezocht dan de griseipectus, waarom mag joost weten, ik vind ze zelf eigenlijk mooier. Maar ze worden nog altijd eigenlijk te weinig gekweekt.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-18 - 22:24:24 send message to ineznick

Een paar jaar geleden werden de picta's nog wel eens aangeboden. Maar zie ze bijna nooit meer te koop staan.
Ook jaren geleden heb ik zelf een koppel Pyrrhrua Leucotis Emma gehad, deze heb ik toen weg gedaan omdat ik teveel soorten Pyrrhura's had. Naderhand heb ik daar wel eens spijt van gehad, maar ja, als je alles van te voren weet....
Blijf gewoon goed opletten als er eens wat te koop staat.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2016-04-18 - 23:00:36 send message to marti

emma's zijn nog wel te krijgen en verhoudingsgewijs goedkoop, de rest is moeilijker. Mijn jonge picta's zijn tegenwoordig elk jaar wel op voorhand verkocht. Griseipectus idem en met leucotis blijf ik ook niet zitten. Ik kan me nog wel andere tijden herinneren...



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede