Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Halsbanden samen broeden. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Halsbanden samen broeden.
VogelPatries
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-17 - 19:40:59 send message to VogelPatries

Avond allen,

omdat ik niks op het internet kon vinden over halsbanden broeden in koppels, dacht ik laat ik het maar hier melden! Ik wil 2 koppels halsbandparkieten aanschaffen, Deze komen in een voliere van 2x2x2,
ik wil ze graag samen laten broeden, of onstaat er dan ruzie? Moeten er dan panelen tussen?

Ik neem aan dat dit voor ervarenere beginnersvragen zijn. Hopelijk kan deze vraag beantwoord worden. Bedankt bij voorbaat


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-11-17 - 19:58:17 send message to P.Rooth

Hallo

Een voliere van 2 x 2 x 2 is ongeschikt om 2 stel Halsbanden in te houden laat staan om erin te proberen te kweken .

Een nachthok heeft u dat erbij of alleen deze voliere ?

2 meter is erg kort voor een halsband zodat de voliere opdelen in 2 volieres van een meter ook geen fatsoenlijke optie is voor dergelijke mooie edelparkieten

Paul


mootje500
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-11-17 - 20:58:14 send message to mootje500

Is het dan mogelijk om een vlucht van 4m lang te maken ?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-11-18 - 17:20:06 send message to tjoepe

Beste
ook al is je volliére 4 meter,er komt zeker een gevecht van jewelste van.deze vogels moeten appart gehuisvest worden en zeker in de kweek volledig appart houden.groeten
rudi


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-11-18 - 19:56:37 send message to P.Rooth

Hallo

Halsbanden die nog niet broedrijp zijn kunnen best samen in 1 voliere echter heb ik meerdere malen meegemaakt dat ze al over gingen tot broeden toen ze net 2 jaar waren zonder op kleur te zijn .

Paul


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-11-19 - 10:37:34 send message to gravaka

mijn buurman heeft voor enkele jaren geleden, div jaren met halsbanden in kolonie gekweekt.
zijn vlucht was ongeveer 4x4 en geloof dat hij 3 of 4 koppels hierin had.
aan het einde an het broedseizoen had hij een dikke 20 halsbanden hierin zitten (incl jongen dus).
nooit ruzie en ging perfect.

zelf zou ik het niet aandurven omdat ze net als mijn voorgangers aangeven apart gehuisvest moeten worden etc etc. maar er zijn dus mensen die het wel doen...


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2011-11-19 - 14:43:39 send message to caliber

Ik broed zelf met 2 koppels halsbanden in 1 voliere.
Mijn voliere is 15mtr x 7 mtr
dan gaat het wel.

Als de voliere voor de helft kleiner zou zijn raad ik het al niet meer aan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-22 - 08:13:39 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Afgelopen zomer was ik bij een vogelpark hier bij ons in de buurt. Toevallig kwam ik met de eigenaar van het park aan de praat en ik vertelde de man dat mijn zoontje een koppel pruimekoppen heeft.Hij vertelde mij ,dat het mogelijk was om met edelparkieten in kolonie te kweken, als je altijd maar een oneven aantal koppels in de voliere hebt.
Dus zoiets als 1 koppel halsbanden, een koppel pruimekoppen en een koppel alexanders.
Of 3 of 5 koppels pruimekoppen. enz.. enz..
Lijkt mij ook erg mooi om te zien , maar ik durf het ook niet aan.Hij gaf daar wel bij aan, dat als je het ging doen , dat je de koppels gelijktijdig in de voliere moest doen.
Zodat alle koppels tegelijk in een nieuwe voliere zouden komen. Maar nu ik dit topic zo gelezen heb , lijkt mij het och geen goed idee.

gr gerben


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2011-11-25 - 18:50:04 send message to edwin 81

halsbanden samen gaat goed hoor is een kolonie vogel ik kweek al meerdere jaren met meerdere koppels in een kooi 1 nadeel dat je niet op kleur kunnt broeden want zoeken elkaar zelf op als je dat niet erg vindt kan het makelijk mits de kooi groot genoeg is



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede