Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe wil je behandeld bij een koop van vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-12-03 - 23:13:28 send message to tropic

Zitten wachten op iemand die niet komt getuigd van slechte afspraak maken.
Als hier iemand komt wordt er een uur afgesproken en een tel. nr gegeven. Half uur voorbij het uur is de vogel vliegen, dus heb ik niet al te lang zitten wachten.
Verder beleven we toch allemaal dezelfde hobby, dus daar samen over kletsen kan ik best gezellig vinden.Hoeft zelfs niet altijd een verkoop voor nodig te zijn.
Geleur over prijzen voorkom je door vooraf duidelijke afspraken te maken, dus ook hier geen probleem.
Hier verloopt het altijd prima. Na een tasje koffie, en wat babbelen over de vogels, kijkje nemen naar de bestelde vogel.
Vooraf duidelijk gezegd, indien hij niet bevalt, niet meenemen, gewoon laten zitten. Achteraf niet meer komen leuteren over slechte of goede vogel.
Tot hiertoe verkoop ik nog regelmatig een vogeltje aan iemand die er één van de vorige jaren al is eentje kocht, dus een tevreden medeliefhebber.
Problemen met de verkoop maak je voor mij grotendeels zelf. Iemand waar het eerste contact wat minder klikt, praat je gewoon wat minder lang mee, en dat probleem is ook alweer opgelost.
Vogel naar de handel liever niet. Prijs, dubbele stress, waar komen ze terecht.... allemaal factoren om het niet te doen.happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-12-03 - 23:50:14 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tropic, laten we eerlijk zijn, in veel gevallen weet je ook niet waar je vogels terecht komen als je ze particulier verkoopt.

Als je het echt maar dan ook echt goed wil doen dan moet je een bezoekje brengen van te voren.

Vaak willen particulieren onverwant komen, das lastig vaak kweek maar 1 van de 2 koppels van de zelfde soort. Dus geen onverwante vogels. Dan heb je al een probleem.

Het voordeel van een goede relatie met een handelaar is dat hij voor jouw "zorgt" Maw indien je zelf een bepaalde vogel zoekt zorgt hij ervoor dat je hem krijgt. (hij heeft immers het voordeel dat hij de toekomstige nakweken kan kopen)

Ik heb in het verleden aan veel echte liefhebbers bijzondere vogels verkocht. Maar je moest maar eens wat terug proberen te krijgen.

Na 43 jaren vogels kweken weet ik het wel. Er is maar een beperkt aantal liefhebbers waar je iets kunt "terug kopen"

Het is net zoals Henk zegt, vaak kun je bij je eigen handelaar ruilen.

Het heeft nog meer voordelen. Deze handelaar komt gewoon bij mij thuis de vogels ophalen en vangen happy :) (ik hoef er de deur niet voor uit)
Gert


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-12-04 - 11:16:33 send message to marc1

ik heb deze ervaring toch echt niet hoor,als je zoals mij 1 soort vogel kweekt, ken je je medekwekers,combineer dit met je eigen kennis en een dosis vriendelijkheid,en je komt een heel eind.

ik moet zeggen dat ik met mijn collega kwekers (splendid roodbuik)stuk voor stuk een hele goede verstandhouding heb.
je helpt elkaar je stam te versterken,en het leuke is dat er ook steeds weer nieuwe liefhebbers bij komen, die bij jou een vogel halen, maar ook bij hen terecht komen.
ik stuur ook regelmatig mensen door naar mijn collega's.

de niet goed rode vogels gaan ook hier naar de handel, en meestal neem ik die mee naar zwolle,waar ze de handel in gaan, en daar heb ik helemaal geen ''rot''gevoel over, en ik kan de goede vogels makkelijk kwijt thuis


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-04 - 11:34:44 send message to eric 008

zul je wel dom gehouden worden zie steeds meer terugslag van een rode balk zelfs bij kwekers die pas twee jaar roodbuiken hebben en beweren dat de rb van een lijn afstammen,hi hii dan zal ik je ook maar gelijk vertellen dat terug kweken op wild kleur om roodbuik sterk te houden grote onzin is want het is selectie kweek maar dat hele neo wereldje gelooft wat er in steenbergen gebleert word ga hier maar eens goed over nadenken marc want ze vertellen niet alles


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-12-04 - 11:48:52 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

eric,ik heb 1 vogel uit steenbergen, zonder rode band, die prima kweekt..

het onderwerp is : hoe wil je behandelt worden..en dat was in steenbergen prima!

oja, en ik weet heel goed wat ik koop, en ik geloof dat er kruislingen zijn,maar niet in mijn bestand!!! dom ben k niet hoor!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-12-04 - 11:50:27 send message to tropic

dooren, in de meeste gevallen weet ik het wel. Altijd uiteraard niet, maar wat ik wel zeker weet, als ze naar de handel gaan , komen ze in kleine (vaak te kleine) kooien terecht, waar dan van s morgens tot s avonds mensen voorbijlopen, tegen de tralies hangen, om te zien en te keuren.
Op een dag worden ze dan verkocht, als ze intussen al niet vier of meerdere malen van kooi verandert zijn bij de handelaar.
Is nog te hopen dat ze verkocht worden , en niet opgestuurd voor export, want dan maken ze nog andere dingen mee.
Misschien dat ik er teveel over nadenk, maar zo zie ik het, en de LIEFHEBBERIJ blijft voor mij bovenaan staan.wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-12-04 - 11:52:08 send message to tropic

Probleem met verwante of onverwante vogels snap ik helemaal niet.razz :p


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-04 - 12:00:36 send message to eric 008

is ook goed zeg ik niets over maar ik heb al eerder gezegt het gaat mijn om de vogels de rest is niet relevant/bij zaak . jij beweert kennis uit te wisselen bij die ene soort een kleur die met selectie in die ene of andere mutant probeert te selecteren niet meer en niet minder die zelfde man die dus bleer terug te kweken op wildkleur zeg dat niet voor niets. en volgens mijn beweerde je op een ander forum dat je geen vogels van hem had!!!!1wink ;)


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-12-04 - 12:04:32 send message to marc1

nee hoor, nooit beweerd, ik heb gezegt dat ik geen vogels met een rode band heb...en ook de nakweek van de steenbergen laten dat niet zien, dus zal k wel een zuvere hebben..niet dan?

Eric,probeer het eens los te laten..het zal idd wel gebeuren,maar je hebt veel kennis,en dat gebruik je nu alleen maar negatief.
mijn maatje heeft ook 3 vogels die een gele band hebben...ik weet het ook niet meer, alleen wel waar ik goed op letten moet!


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-12-04 - 12:04:41 send message to paintim

Tropic, laten we eerlijk zijn, in veel gevallen weet je ook niet waar je vogels terecht komen als je ze particulier verkoopt.

Als je het echt maar dan ook echt goed wil doen dan moet je een bezoekje brengen van te voren.

Vaak willen particulieren onverwant komen, das lastig vaak kweek maar 1 van de 2 koppels van de zelfde soort. Dus geen onverwante vogels. Dan heb je al een probleem.

Het voordeel van een goede relatie met een handelaar is dat hij voor jouw "zorgt" Maw indien je zelf een bepaalde vogel zoekt zorgt hij ervoor dat je hem krijgt. (hij heeft immers het voordeel dat hij de toekomstige nakweken kan kopen)

Ik heb in het verleden aan veel echte liefhebbers bijzondere vogels verkocht. Maar je moest maar eens wat terug proberen te krijgen.

Na 43 jaren vogels kweken weet ik het wel. Er is maar een beperkt aantal liefhebbers waar je iets kunt "terug kopen"

Het is net zoals Henk zegt, vaak kun je bij je eigen handelaar ruilen.

Het heeft nog meer voordelen. Deze handelaar komt gewoon bij mij thuis de vogels ophalen en vangen (ik hoef er de deur niet voor uit)
-------------------------------------------------

Eerlijk gezegd,vind ik de argumenten van Gert,
helemaal niet zo gek.
Zeker in de fokkerij van zangkanaries zijn de vogels best aardig verwant.
En idd. men vraagt dikwijls om onverwante vogels.
Dat kan niet altijd,want er wordt in familieverband gekweekt.
Aangezien ik 2 hoofdlijnen heb wil dat meestal wel lukken, maar niet altijd.
Zou ik met 1 hoofdlijn kweken,dan is dat ten enenmale onmogelijk. In zo'n geval raad ik aan
b.v. de man bij mij en de poppen bij een ander aan te schaffen.
Vr.groeten van
ANTONI


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-12-04 - 12:04:41 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat betekent die laatste zin? Wat is de bedoeling daarvan?(slaat op de zin van tropic over liefhebberij)

Mijn hobby/liefhebberij is het houden van vogels op dergelijke manier dat ze zich gaan voortplanten op een natuurlijke manier.
Mijn hobby is het niet om de vogels te verkopen(ontvangen etc) aan wildvreemden, met veel liefhebbers heb ik ook niet veel want ik heb niets met mutaties, tt's, medicijnen en geld er aan verdienen.

Hoe ik behandeld wil worden. Gewoon netjes(normaal) worden ontvangen(hoef niet de familie te kennen etc), wil de vogels zien(de andere vogels zeggen vaak meer over de kennis van vogels, vaak wil ik weten wat men voert(over langere tijd, want men wil nog wel eens uitwijden over wat men net een week geleden heeft ontdekt), hoe lang men de vogels heeft(is er meer info dan de gangbare voor mij te halen) en de goede overdracht (vangen, laten zien etc) van de vogels.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-12-04 - 12:22:42 send message to Rik

@tropic

Ik ben ook liefhebber en doe mijn vogels ook gewoon naar de handel. Soms verkoop ik wat aan een liefhebber en ik geef ook wel eens wat weg. Ook als je aan particulieren verkoopt weet je niet wat er mee gebeurt.

Een paar voorbeelden:
Ik heb een keer 7 split pastel forpussen verkocht aan iemand van de plaatselijke vogelvereniging. Probeer ik die man te matsen met een totaalprijs van € 50,--. Begint die gast over € 40,--. Wil ik hem de lijst geven zodat hij drie onverwante kon samen stellen. Antwoord: ‘hou die lijst maar…dat verwant of onverwant dondert me niets, ik gooi ze gewoon in een hok en dan zie ik wel’.

Wat dacht je van particulieren die een koppeltje valkparkieten in een kooi van 60 x 40 x 40 doen? Vogels die zogenaamd dood zijn en een paar dagen later in je eigen huis springlevend opduiken omdat iemand anders er een pop bij zoekt?

Nee hoor, er zijn gelukkig ook hele sympathieke handelaren die netjes zijn en je ook nog eens netjes betalen. Net als Gert hoef ik dan niet voor een paar euro meer op de bank te zitten wachten op kopers die uiteindelijk tocht niet op komen dagen. Dat is heerlijk.

De LIEFHEBBERIJ blijft ook voor mij bovenaan staan. Het gezeur er omheen dus niet.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-04 - 12:32:37 send message to eric 008

marc wat moet ik los laten, het gaat hier toch over ontvangst bij kwekers daar hoort een eerlijke voorlichting bij. kijk dat je die jou of mijn niet hoef te geven dat begrijp ik wel. maar al die mensen in spe daar schrijf ik voor .


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-12-04 - 16:03:55 send message to tropic

@Rik, het gezeur erom heen heb ik eerder al besproken. Bij duidelijk gemaakte afspraken heb ik nog maar éénmaal gezeur erom heen gehad, en ik heb toch ruim 40 jaar vogels.
Ik houd voornamelijk V.I eters, en die wereld is zo klein geworden, dat de meeste gekweekte vogels bij de betrouwbare liefhebber blijven, en gelukkig niet naar de handel hoeven gaan.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-12-12 - 09:38:25 send message to marc1

Ik denk dat de bastaarden waar jij op doelt eerder door onwetende mensen gekweekt worden.
dat soort vogels zie je ook regelmatig op marktplaats staan.

als grote kwekers dat zouden doen dan zou dat betekenen dat er veel van deze vogels in omloop moeten zijn, of dat ze ze allemaal de nek omdraaien tot ze na jaaaaaaaren eindelijk een goede vogel hebben gekweekt.

en dat kan ik me niet voorstellen...



Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede