Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieronstekingen bij poicephalussen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieronstekingen bij poicephalussen
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-09 - 08:19:14

ik heb een roodbuik met nierontsteking gehad,gelukkig snel naar de dierenarts geweest,en de nodige inspuitingen gegeven.en een verdere behandeling thuis,de vogel is weer mooi en gezond,na de behandeling,staat hij bijna terug op zijn gewicht,maar bij niet behandeling loopt het slecht af en dit met de dood tot gevolg,het heeft niks te maken met ziektes die besmettelijk zijn,na onderzoek voor andere ziektes bleken mijn vogels allemaal gezond.dus deze uitslagen waren goed,de onsteking zou voortkomen uit de vogel zelf.nu is mijn vraag,zijn er liefhebbers die dit ook al meegemaakt hebben?
mvg
rudi


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2011-12-09 - 08:53:02

Ja met 2 kweekpoppen gehad.
Waren langere tijd na de infectie zwak en is nooit meer goedgekomen.
Oorzaak was waarschijnlijk infectie door muizen.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-09 - 09:08:50

Dit is volgens mij zeker ook niet Poicephalus-gebonden. Zou eerder naar de voeding gaan kijken, heeft de VA daar niet verder naar doorgevraagt?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-09 - 10:06:44

jawél,wij hadden het over de voeding,deze is ok,ze krijgen ook pellets,vers fruit en groenten,calcium,en eigenlijk alles wat nodig is?daar ligt het niet aan,maar ik ben geen dierenarts hé,ik ga in vertrouwen naar hem,en hij is een gespecaliseerde arts voor papegaaien met een zeer goede reputatie,dus ik geloof wat hij zegt.muizen heb ik zeker niet want mijn vogels zitten allemaal binnen,en alles wat leeft of beweegt is zichtbaar.maar de vogel is terug ok en dat is het voornaamste volgens mij,iedereen komt wel eens voor een vraag te staan die hij eens op deze site wil vragen aan liefhebbers.en wat muizen betrefd!!!!ik was vorig jaar bij een kweker,en daar zatten ,konijnen,katten,ratten,en weet ik veel,de stank kwam je tegen,?dan stel ik mij de vraag,verzorgen wij onze vogels te goed,want deze man,kweekte,met alles mooie jongen van alle papegaaien die hij bezat en als hij verkocht,werden ze getest op alles en het resultaat was,ZEER GOED!dus ik weet het niet meer juist?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-09 - 10:36:06

nog vergeten!!het éérste wat de arts zei!dit komt regelmatig voor bij deze soorten!daarom ook de vraag op dit forum?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-10 - 11:06:27

Niemand meegemaakt?shocked 8O


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-12-10 - 13:07:55

hallo,

ik heb het nog niet eerder meegemaakt


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-10 - 13:18:43

ik heb wel al gehoord van nierontstekingen en dergelijke, maar nog nooit eerder bij Poicephalussen, vandaar mijn twijfel of het wel echt specifiek soortgebonden is voor Poicephalussen?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-10 - 16:55:13

ja,het is beter dat je het nooit moet meemaken natuurlijk,en ik hoop dat het zo blijft.
ik ga volgende week terug voor kontrole van de vogel,en ga dit uitgebreid vragen hoe deze ontsteking tot stand komt?dan hoop ik het duidelijker te kunnen uitleggen.of het is natuurlijk ook mogelijk dat ik één van de enige ben die dit tegenkomt?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-12 - 18:16:25

ik ben juist terug van kontrole van dierenarts,uitslag is zeer goed,urine,bloed,suiker,geen parasieten,vrij van alle ziekten.uitleg:geen enkele vogel is vrij van nieronstekingen,juist het zelfde van bij mens en dier.maar volgens de arts komt het duidelijk meer voor bij poicephalus soorten,en hij raad aan,bij de eerste tekenen van natte uitwerpselen,en veel drinken en opzetten van pluimen,onmiddelijk kontrole van vogel te doen.nieronsteking is dodelijk na een paar dagen.ik hoop wel dat er niemand dit meemaakt,en dat er toch een paar mensen zijn die mijn uitleg goed vinden?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-12-12 - 21:52:20

Je uitleg is duidelijk Rudiger, maar of het nou werkelijk meer voorkomt bij de Poicephalus soorten lijkt mij overdreven want dit is voor mij de eerste keer dat ik er van hoor bij deze soort. Als het regelmatig had voorgekomen had ik het zeker geweten.
Ik hoop dat jou vogel in ieder geval genezen is bij deze behandeling.
Succes met je vogels.

Groeten Meyerwink ;)


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-12-12 - 22:17:15

maar in de toekomst allert zijn op de symphtomen is natuurlijk nooit verkeerd

mvg erwin


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-12 - 22:22:20

Heeft je DA ergenw wetenschappelijke bronnen dat het meer zou voorkomen bij poicephalussen? Het lijkt me sterk, maar zou hier graag toch meer over weten.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-13 - 09:57:17

kijk,ik weet niet als er hier namen van D.A mogen genoemd worden?maar je kan mij vinden op berichten van VA.ik geef met plezier het telefoon en de naam van de DA.alhoewel hij heel bekend staat bij ons.dan kan je zelf meer te weten komen van deze soorten?ik kan maar zeggen wat hij me uitlegt toch?


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-13 - 10:29:04

Inderdaad! Het was dan ook geen persoonlijk aanval op jou hoor Rudi, foutje als dit zo overkwamwink ;)

Gewoon de twijfel en nieuwsgierigheid hoe het nu juist in elkaar zou zittenhappy :)

Je mag me altijd zijn gegevens doorsturen. Al twijfel ik of hij veel tijd kan/wil vrijmaken voor een "lastige student" die wat vraagjes heeft. Al denk ik gewoon dat zijn ervaringen met nierfalen gewoon steeds toevallig wel met poicephalussen zijn geweest? Misschien dat hij daardoor een verkeerd oordeel velt? Maar het lijkt me sterk, anders had er al veel eerder iets over geweten moeten zijn.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-12-13 - 10:58:08

Oli4
nee hoor!als we als liefhebber daar al niet tegen zouden kunnen doen we maar niks meer hé.maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt hoor,ik heb al naar iedereen die ik ken mijn geval uitgelegd en ja,blijkbaar sta ik alleen met mijn roodbuik!maar ik ben al heel content oli4 dat hij terug goed is,ik zeg wel duidelijk,had ik deze DA die papegaaien kent niet gehad dan zat ik met een pop alleen,en ik hoop dat ik dat niet meer tegenkom,ze zitten terug samen,en het was een plezier de vogels bezig te zien het eerste moment.mvg
rudi



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede