Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Cremlets van opti bird Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Cremlets van opti bird
blauwe melba
Website Member
Posts :27

Website Member
2011-12-27 - 18:40:18 send message to blauwe melba

Dag Iedereen
ik zou mijn papegaaien iets maar willen voederen dan zaden (vette zaden )(fruit en groenten )alleen .
Heb al geprobeerd met pellets maar persoonlijk vind ik dat er veel te veel gemorst word.
Heb iets nieuws voor mij altans gevonden en dit zijn ,cremleds van opti bird ,is er iemand die ermee ervaring geef en of die beter opgenomen worden dan pellets ?
mvg


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-12-27 - 19:34:54 send message to henkdelaat

Een papegaaien bek is gemaakt om zaden te pellen en noten te kraken en niet om gemalen en geperste brokken te eten dit moet je overlaten aan kippen,e.d.

Een goede zaadmengeling,noten,groenten,fruit,en af en toe een stuk willigen of berken hout en uw papegaaien zullen je dankbaar zijn.

Ik ben niet voor een zaadmengeling met gedroogde groenten en fruit heb daar slechte ervaring mee.

Ik gebruik al 30 jaar J.V.H. 208 papegaaienzaad en ben hier zeer goed over tevreden.

wel alles aanpassen aan de jaargetijden,want in het wild hebben ze ook niet het hele jaar alles voorradig.

Henk.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-12-28 - 08:19:13 send message to Ruben31

wijze woorden Henk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-12-28 - 14:54:27 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt Ruben31,

Maar sommige beginnende kwekers luisteren vaker naar verkopers van zaden e.d. dan naar kwekers met jaren ervaring.

Voor ik begon met het (proberen te) kweken met papegaaien ben ik bij verschillende kwekers gaan kijken hoe zij dit deden,er was toen nog geen internet en de info uit boeken was zeer beperkt.

Toen ik dacht dat ik voldoende info verzameld had heb ik de papegaaien pas gekocht.

Als ik nu een nieuwe soort bij koop dan wil ik er eerst alles over weten,wat voeding en huisvesting betreft.

Henk.




Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-12-28 - 20:08:54 send message to Rik

Optibird crumlets zijn al eens eerder aan de orde geweest op het forum:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=12279&recordnum=0

De reacties hierop waren overwegend negatief.

Bij pellets wordt vaak in het begin veel gemorst maar in een later stadium valt het meestal wel mee. Ik ben nooit erg enthousiast geweest over pellets maar daar ben ik wat van terug gekomen. Pellets is altijd een welles – nietes discussie. De één vindt het geweldig en de andere vindt het niets.


Aamwilly
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-12-28 - 21:12:03 send message to Aamwilly

hoi

ik heb poicephalussen en roodstaarten die het uitstekend doen op optibird pellets. Gerantsoeneerd voeren [is dus weinig]voorkomt verspilling. Enkele malen per week aangevuld met zaadmengsel, en dagelijks beetje fruit/groente en zachtvoer van fa Zagers. Strakkere vogels ken ik niet


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-12-28 - 21:32:36 send message to Rik

Hier hetzelfde.

Ook een poicephalus die zich prima vermaakt en het prima doet op pellets, eivoer en fruit. In mijn geval Nutribird P15 tropical. Ik doe 3 maanden met 1 kilo voor 1 Meijer.

Eerder op het forum is besproken dat de kans bestaat dat de vogel uiteindelijk een terugval zal kunnen krijgen. Ik ben benieuwd.


blauwe melba
Website Member
Posts :27

Website Member
2011-12-29 - 08:50:43 send message to blauwe melba

Hallo iedereen
bedankt voor de reactie ben al iets wijzer geworden er is wel een tipo fout geweest van mij
het is namelijk de Crumlet™®technologie van opti
bird dat ik bedoelde dus anders dan een pellet.
mvg


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-12-29 - 11:13:08 send message to Koenraad

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik geef al 3 jaar pretty bird pellets aan mn zonparkieten, valkparkieten en daarvoor aan de princess of wales toen ik deze nog had.
Eten ze perfect ik geef wel een weinig parkietenzaad als bijvoeding en dagelijks een stuk fruit en groente, vogels doen het perfect ook bij de kweek. optibird heb ik niet geprobeerd.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede