Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Let op oplichters!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Let op oplichters!!!!!!
vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-01-14 - 19:08:30 send message to vogeltje1000

Hallo

Begin oktober word ik gemaild door een Griek die 2 vogels bij me wil kopen.
Het Engels wat deze man gebruikte was duidelijk vertaald door een vertaal programma.
De afspraak wordt gemaakt dat deze binnen 2 weken opgehaald zouden worden en contant betaald wordt.
Wat ik al verwacht had gebeurde er werd gemaild dat er problemen waren met het geld en er zou per omgaande een cheque gestuurd worden.
Hierop heb ik gemaild dat er contant betaald moet worden en er dus geen cheque geaccepteerd wordt.
De man bleef volhouden en stuurde zowaar een mail in het Frans dat alles goed zou komen.
Wat schets mijn verbazing er kwam een cheque met het leuke bedrag van 3 x de afgesproken prijs
Hierop de man gemaild en geschreven dat dit niet de afspraak was en er contant betaald moet worden.
Toen mailde deze dat ik de cheque moest incasseren en als de koerier kwam ik het overschot en de vogels mee moest geven.
Helaas voor de man trapte ik hier niet in.


Bij cheque betalingen kan de bank tot 2 maanden na incasseren het geld terugboeken van je rekening als deze niet gedekt is.
Accepteer dus nooit cheques van onbekenden.
Het gevolg hiervan is dat je in het ergste geval en je vogels en je geld kwijt bent.

Voor info hoe dit en andere oplichting werkt met cheques, Google op cheque fraude en kijk op de site www.419eater.com



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-14 - 23:08:46 send message to denegon

handige info ik bericht altijd terug dat ik geen vogels verkoop zonder de persoon zelf te hebben gezien en alles samen hebben besproken en geregeld. dus nooit op dit soort zaken in gaan groetjes egon


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-15 - 00:25:55 send message to Ton Koek

Een nuttige waarschuwing, goed dat je zo oplette.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 266 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede