Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oude passie opgepak, beperkte mogelijkheden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Oude passie opgepak, beperkte mogelijkheden
Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-01-16 - 19:15:01 send message to Alex_010

Beste lezer,

Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik al een passie voor vogels. Ik kweekte toen in de tuin met valkparkieten. Door de gevolgen van een ernstige ziekte van mijn moeder, moest ik alles wegdoen. Voor een vogelliefhebber vreselijk...

Sinds kort woon ik op mijzelf in een flatje. Het liefste wil ik mijn vogelliefhebberij weer gaan oppakken. Ik heb hier echter maar beperkte mogelijkheden voor.

Ik heb wel een mooi groot balkon van ruim 6 meter breed en 1, 20 diep met uitzicht op het groen. Ik begin dus ook spontaan te glunderen bij het idee om hier een voliere te gaan plaatsen.

Dit is dus ook mijn plan. Ik ben bezig om een aluminium voliere te laten ontwerpen die ik speciaal op maat laat maken.

Ik zit te denken aan de volgende afmetingen: 80cm diep, 1.50 breed en 2 meter hoog.

Wat ik eigenlijk wil creeren is dat ik heel handig met de beperkingen kan omgaan. Het liefste wil ik namelijk ook kweken in het seizoen. Ik laat bijvoorbeeld een aantal extra luikjes monteren, zodat ik aan de buitenkant van de voliere een broedblok kan monteren.

Ik zit nog een beetje te twijfelen over de vogels en hoeveel ik hierin kwijt kan. Het lijkt mij leuk om eens een keertje iets te doen met wildzang. Het lijkt mij namelijk heerlijk om op mijn balkon te zitten en naar al dat mooie geluid te kunnen luisteren. Aangezien het feit dat ik in een flat woon, kan ik geen lawaaimakers hebben die voor een onaangenaam geluid zorgen.

Ik wil het liefste:

- een koppel groenlingen
- een kapoetsensijs man
- een blauwkop fazant
- een koppeltje vinken
- een kleur parkiet man
- misschien een koppeltje bourkes

Punt is dat ik zaterdag een hele lieve tamme valkparkiet heb gekocht (pop, 8 weken). Zodra het weer wat warmer is wil ik deze ook in de voliere plaatsen.

Denken jullie dat dit goed gaat? Deze valkparkiet zit nu in een kooi met de kleurparkiet man en dat gaat echt perfect.

Ik wil de voliere natuurlijk gaan aankleden met planten, zodat het echt een mooi plaatje gaat worden. Vervolgens wil ik hier en daar wat broedblokken gaan ophangen en dan hoop ik dat de koppeltjes gaan broeden.

Wat vinden jullie van dit alles en hebben jullie nog tips voor mij?

Ik hoor het graaghappy :)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2012-01-16 - 19:47:15 send message to Dennis Fr.

teveel vogels voor zo`n klein hok 2 koppeltjes hooguit


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-01-16 - 19:56:57 send message to Daniel

En ik zou geen grasparkiet met Europese of tropen combineren.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-01-16 - 20:04:53 send message to Alex_010

Dat het teveel vogels zijn had ik al zo een vermoeden. Het liefste wil ik iets speciaals, wat het liefste ook mooi Moët kunnen fluiten. Geen irritante herriemakers en mijn tamme valkparkiet Moët erbij kunnen. Iemand ideetjes over mogelijke combinaties?


nielus
Website Member
Posts :40

Website Member
2012-01-16 - 22:59:57 send message to nielus

tropen met valkparkiet gaat niet overleven de tropen niet


turqousine
Website Member
Posts :27

Website Member
2012-01-16 - 23:06:00 send message to turqousine

ik heb jarenlang valkparkieten bij kanaries en tropen gehouden dus het moet wel kunnen


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-01-16 - 23:27:00 send message to Alex_010

Ik heb nu tijdelijk in een kleine kooi een valkparkiet zitten en een kanarie. Gaat super goed, zodra mijn Voliere af is gaan ze naar buiten.

Ik zit er trouwens over na te denken om de kooi 1.80 breed te maken.

Hebben jullie gezien mijn interesse leuke suggesties hoe ik de voliere kan vullen?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2012-01-16 - 23:53:57 send message to meyer

Je kooi zit al bijna vol met de vogels die je al hebtlaugh :D
quote
Deze valkparkiet zit nu in een kooi met de kleurparkiet man en dat gaat echt perfect.
quote
Ik heb nu tijdelijk in een kleine kooi een valkparkiet zitten en een kanarie. Gaat super goed
,

Maar als je wat meer vogel wil gaan houden lijkt he me beter om de voliére wat groter te maken zodat je er zelf ook in kunt om deze makkelijker schoon te maken.
Je wil nu een kooi van 80cm diep maken,je zal dan als je de kooi een keer goed schoon moet maken van buiten uit door een deurtje moeten staan prullen. Je hebt een balkon van 6 meter lang en 1.20 breed. Ik zou dan beginnen met de breedte van je balkon aan te houden, 1.20 cm dus . met een lengte van 200 cm of zelfs 300cm lang/diep. Je vogels kunnen dan nog een stuk vliegen. En je hebt dan nog een leuk stuk waar je zelf kunt zitten om naar je vogels te kijken. Als je een voliere wat ruimer maakt kun je er zelf ook wat makkelijker in om schoon te maken. Nestkastjes kun je dan ook gewoon in de voliére hangen zodat je bij netscontrole niet het risico loopt dat de vogel langs de verkeerde kant het nest uitvliegt.

Groeten Meyerwink ;)



Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-01-17 - 07:29:07 send message to Alex_010

Ik zou zelf ook de volledige diepte willen gebruiken, maar dat is niet handig. Ik heb over de volledige breedte ramen zitten verdeeld over de woonkamer/slaapkamer. Als ik heb 1.20 diep doe kan ik mijn ramen niet meer schoonmaken. En breder dan 1.80 gaat ook niet, krijg ik ramen en deuren niet meer open


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2012-01-17 - 09:21:56 send message to Richard V

@Nielus, valkparkiet bij tropen gaat juist erg goed...


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2012-01-17 - 10:05:19 send message to andre22

"Ik wil de voliere natuurlijk gaan aankleden met planten, zodat het echt een mooi plaatje gaat worden"

Planten en valkparkieten gaat in elk geval niet goed (los van de tropen).

Groeten,
Andre


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-01-17 - 11:06:47 send message to Alex_010

Ik weet dat valkjes slopers zijn. Wil wel iets van planten neerzetten. Zit te denken aan wat bamboestruiken, die groeien volgens mij ook weer snel aan.

Maargoed ik heb de keuze gemaakt voor 80 cm diep en 1,80 breed. Ik zie nu verschillende adviezen naar boven komen, combi van tropen / europese met 1 tamme valkparkiet?

Hoeveel vogels kan ik met de nieuwe afmetingen houden?

Hebben jullie suggesties voor leuke combinaties?


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-01-17 - 12:42:55 send message to Max Weijers

Hier gaan valkparkieten prima samen met roodmussen, misschien dat dat wat voor u is.

Max


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-17 - 13:43:10 send message to Ton Koek

1 Koppel valkparkieten en 1 koppel Mexicaanse roodmussen zou net gaan denk ik ook. Niet meer, dat wordt oorlog als de vogels gaan broeden.
De roodmusman kan prachtig zingen.

Planten en valkparkieten? Je kunt het proberen. Ik zou wel korting vragen bij het tuincentrum want je komt er erg vaak dan. happy :)
Ik vrees dat dat een kansloze missie wordt.

Succes met kiezen.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-01-18 - 10:09:26 send message to Alex_010

Dank allen voor jullie reactie.

Ik zit er nu aan te denken om een koppetje kakariki's te nemen een koppeltje roodmussen en mijn tamme valkparkiet erbij.

Wat vinden jullie van deze combi?


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-01-18 - 12:29:08 send message to Max Weijers

als je er planten in wild dan moet je toch andere dieren kiezen, want kakarikis, valkparkieten en roodmussen sloppen al je struiken.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede