Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > legnood Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : legnood
_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-01-21 - 12:22:53 send message to _Steven____

hallo iedereen

ik heb een roseicolli pop nu al 3 dagen in een zieken kooi zitten, ze zit in een hoekje zonder te eten of te drinken ik pak ze af en toe om ze te laten drinken en wat opfok voer te geven

nu heb ik ze al warm zitten en haar in war en koud water gezet maar ze legt nog steeds niet wat kan ik doen?


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2012-01-21 - 12:59:22 send message to Koenraad

Dit is wat ik hierover terugvind,

de vogel moet in een warme omgeving worden gebracht waar de temperatuur circa 32°C is. De cloaca moet worden ingesmeerd met slaolie of olijfolie en wel met behulp van een zacht penseeltje. Na 2 uur warmte zal de pop gewoonlijk haar eitje leggen. Als olie en warmte niet helpen, dan zal men moeten overgaan naar een stoombehandeling. Voor een stoombehandeling gaat men als volgt te werk: de cloaca en de directe omgeving moeten goed met olie worden ingesmeerd, dit om beschadiging van de huid te voorkomen. Dan houden we de vogel drie of viermaal een halve minuut boven kokend water en zet men hem terug in het ziekenkooitje.Wanneer het eitje is gelegd, moet de vogel zich enkele dagen rustig in een warme omgeving kunnen herstellen. Geleidelijk aan kan men hem aan de buitentemperaturen laten wennen voordat hij terug naar zijn oorspronkelijke behuizing terug kan. Als dit alles niet helpt moet men naar een dierenarts die dan waarschijnlijk een calciuminjectie zal toedienen of het eitje operatief verwijderen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede