Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > KDS/PDD
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : KDS/PDD
Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2012-01-31 - 16:04:45

recent heb ik mijn koppel grijze roodstaarten verkocht. Ik had ze als hobby en heb er ook jongen van gehad. Door omstandigheden heb ik ze moeten verkopen. De nieuwe koper heeft in zijn volste recht de vogels laten testen. Helaas positief op KDS/PDD. Het punt wat ik als discussie wil inbrengen is dat ditzelfde koppel wederom op marktplaats te koop is gezet, echter zonder vermelding van het positief bevonden van KDS/PDD. (terwijl het nu dus wel bekend is!!!)Dit is dus een groot gevaar voor diegene die dit koppel overgenomen heeft. Of is het de verantwoording van de nieuwe koper om de vogels opnieuw te laten testen?
Ik hoop op een reactie, maar laten we dit op een nette manier doen. Ik heb er namelijk ook een rotgevoel bij.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-31 - 16:10:13

Is zelf terugkopen een optie?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-01-31 - 16:11:18

de koper had ze nooit mogen verkopen die had ze bij u terug moeten brengen en zijn geld terug en dan had u ze in kunnen laten slapen .nu is er iemand anders de klos met alle gevolgen van dien.

ik vind de koper van u koppel een ....... vul zelf maar in


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-01-31 - 16:11:23

Het was zijn recht om ze te laten testen zoals je zegt. Nu blijken ze positief te zijn. Is het dan niet meer dan fatsoenlijk dat jij ze terug neemt en hem zijn geld van de aanschaf terug geeft?
Wat jij daarna met de vogels doet (af laten maken bij de dierenarts is jou zaak)
Heb je ook geen rotgevoel, maar doe je juiste, ook al kost het je geld


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-31 - 18:00:31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

worden de gekweekte jongen nu ook getest?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-31 - 18:08:01

er zijn wel meer mensen die veel roepen verleden week papagaaien ziekte getest daar melding van gemaakt op het forum en vervolgens de kop houden.want er zitten nog grote parkieten bij die kweker!! zodat het lekker verspreid kan worden door zogenaamde eerlijke kwekers hoop dat ze het lezen en als nog even met de billen bloot gaan want dat is de enigste manier besmettelijke ziektes uit te bannen .nu kun je misschien wel zoon kweker over de vloer krijgen met alle gevolgen van dien.eigenlijk kun je niemand meer vertrouwen . m.v.g eric


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2012-01-31 - 18:10:46

waarschijnlijk heeft de koper de vogels verkocht, en de testen bij de verkoop erbij gerekend. als hij deze had teruggebracht, had hij wel het geld terug van de vogels, maar niet dat van de testen?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-01-31 - 22:11:49

Ik denk dat Wilhelmus69 de vogels terug moet nemen, dit zouden we ook verwachten als we vogels bij een handelaar kopen ...


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-02-01 - 13:23:30

Wim
Wat ga je nu doen?
Wij hopen op een reactie, maar laten we dit op een nette manier doen. Wij hebben er namelijk ook een rotgevoel bij.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-02-01 - 23:37:48

*Heel benieuwd naar de reaktie van Wilhelmus is nav de vragen.*


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-02-02 - 00:23:00

Ik denk dat ik het verhaal van Wilhelmus69 begrijp.

Hij heeft er een rotgevoel bij dat de vogels opnieuw te koop worden aangeboden. Dat is volgens mij de kern van het verhaal. Volgens mij ben je je er als (ervaren) kweker van bewust dat je ongeteste vogels koopt. Ik kweek met ongeteste grasparkieten. De kans is aanwezig dat daar besmette vogels tussen zitten en dat ik debet ben aan het verspreiden van ziektes.

Wat ik niet begrijp is dat iemand de zorgvuldigheid in acht neemt om zijn vogels te laten testen op KDS/PDD en bij een positieve uitslag de vogels weer te koop aanbiedt. Waarom heeft betrokkene in kwestie ze dan laten testen? Als hij toch maling heeft een ziektes en verspreiding van ziektes dan had hij ze net zo goed een broedblok kunnen geven.

Iemand die dergelijke vogels wederom te koop aan biedt komt op mij over als een oplichter. Iemand die tot zoiets in staat is, is volgens mij ook in staat om je voor de gek te houden met andere dingen. Weet je zeker dat het de waarheid is dat de vogels KDS hebben? Of wordt je voor de gek gehouden en wordt op jouw geweten ingespeeld?

De discussie gaat niet over wel of niet terugnemen. Volgens mij waren jullie als het jouw lag er wel uitgekomen? Of vergis ik me Wilhelmus69? Het probleem voor jou is dat de vogels weer in omloop zijn.


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2012-02-02 - 03:42:16

Ik heb diegene 2 x gevraagt een kopie naar me te sturen van de uitslagen. Dit lukt niet zegt hij!Ik heb voorgesteld om de vogels terug te nemen en de kosten te delen. Hier gaat hij niet mee akkoord.
Deze meneer heeft al eerder te maken gehad met een zieke vogel die zijn andere vogels hebben aangetast. Hij heeft terecht de vogels laten testen, maar had dit beter voor de verkoop kunnen doen.Tijdens de koop heeft hij de vogels goed beoordeeld en was zeer tevreden over de vogels. Volgens hem, zoals ik in zijn mail gekregen heb was de verkoop op een eerlijke manier gegaan en gaf hij aan dat mij niets te verwijten was.
Nu wil hij de gemaakte kosten (plus testen en benzinegeld)op mij verhalen. Ik heb de vogels al 10 jaar in bezit en nooit laten testen daar ik maar 1 koppel had. Volgens de dierenarts is 50% van de grijze drager van het virus.


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2012-02-02 - 08:12:17

Bij deze wil ik dit topic sluiten.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-02-02 - 08:13:30

wim mijn mening in dit geval is dat de koper jou probeer op je geweten te pakken .het is een leugen dat hij de uitslag niet na je toe kan mailen .de uitslag krijg je namelijk altijd via mail van gerry dorrestein.
dus is gewoon op doorsturen klikken en jij heb het.

en dan dat hij zeg dat zijn dierenarts zeg dat 50 % van de grijze besmet zijn is ook een kul verhaal.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2012-02-02 - 09:20:18

Op verzoek van de topic starter zal ik dit onderwerp sluiten.

In enkele mails aan mij van de topic starter heb ik begrepen dat hij helemaal gestopt is met de hobby en zich afvroeg hoe het met zijn vogels ging die zijn verkocht, waarna dit allemaal naar boven is gekomen.

Zoals gezegd ik sluit dit topic. Mocht er in de toekomst nog een oplossing komen, dan zal ik dat hier in het onderwerp plaatsen.



Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede