Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe water ijsvrij houden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoe water ijsvrij houden
Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2012-02-11 - 16:57:11 send message to Erik D.

ik heb kromsnavels en papegaaien en nu zou ik wel eens willen weten hoe jullie het water er ijsvrij bij houden mvg erik d


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2012-02-11 - 17:40:52 send message to robbunschoten

doe er 3 kwart roosvice en 1 kwart water in het bevriest amper en je krijgt een soort sluchs puppy doe dit al jaren de vogels kunnen gewoon schrapen met hun snavels en een tip gewoon de goedkoopste vruchte mix van een supermarkt ligt rond de euro een fles.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-02-11 - 17:46:35 send message to Ton Koek

Dit vind ik het beste idee wat ik ooit gehoord heb in de strijd tegen ijs, dankje Rob!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2012-02-11 - 18:19:17 send message to Dennis Fr.

en krijgen meteen extra vitamine en energie


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-02-11 - 18:23:55 send message to medaar

rob:vraagje wat bedoel met een : slucks puppy.
dat ken ik niet. is dat soort ijslollie dan ?
wel top idee.


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2012-02-11 - 18:58:15 send message to Dukovink1

@medaar. Dat is een soort vloeibaar ijs met een aardbeien smaak bijvoorbeeld.


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-02-11 - 19:55:54 send message to _Steven____

roosvicee is dat een soort fruitsap zoals veel merken dit hebben of is het iets speciaals?
ik ben dit in belgië nog niet tegengekomen


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2012-02-11 - 20:14:36 send message to robbunschoten

slusch puppy is dat gemalen ijs wat je vaak in patat tenten ziet in rood en dat felle blauw en wat dat vruchten mix betreft gewoon wat je mengt voor kleine kinderen siroop is niet goed is te zoet voor kleine kinderen en dan geef je roosvicee of vruchten mix dat was vroeger al het geval.


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2012-02-11 - 21:27:50 send message to paduy

@steven,in de colruyt of okay kun je ligace vinden in ed rayon babyvoedsel,is t zelfde
groeten


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-02-11 - 22:32:48 send message to parrotmaniak

je kunt ook gewoon sneeuw in een bakje doen gaat perfect,heb je de overmaat aan suiker ook niet nodig
alleen bij kale vorst heb je een probleem,maar dan kun je ook wat aanslag uit de vriezer gebruiken


Phigys
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-02-11 - 22:54:49 send message to Phigys

Roosvicée, Heudebert, Liga enz zijn enkele merken die fruitsiropen aanbieden, meestal kan je één van deze merken in iedere supermarkt vinden bij de afdeling babyvoeding. Vroeger werd het ook nog wel eens gebruikt bij het samenstellen van een lorinektar. Bij baby's en peuters is het bedoeld om in water te mengen of in yoghurt of fruitsap. Daardoor krijgt het water een fruitige, zoete smaak die ook bij peuters in de smaak valt. Deze produkten bestaan uit fruit en fruitconcentraten gebonden aan een glucose-fructosesiroop. Het bevat heel wat vitaminen, geen kleur- en smaakstoffen.
De glucose- fructose zorgt ervoor dat het water niet zo snel vervriest. Dit zou je ook kunnen bereiken met een kleine hoeveelheid honing op te lossen of gewone suiker in het water op te lossen.
Hierbij wil ik toch terug waarschuwen, net als in een vorig topic (zelf loripap maken) voor het verstrekken van een te grote hoeveelheid suiker ( roosvicée, honing of gewone suiker) in het water.
Maximum 15% suikerconcentratie is veilig. Een grotere concentratie zorgt voor een osmotische reactie in de darm ( vochtontrekking in de darm) met diarree als gevolg. 10% vochtverlies betekent de dood voor de vogel.
Een suikersiroop als in dit topic besproken bevat per 100ml ongeveer 50gr suiker.
Concreet wil dit zeggen dat u maximum 30ml siroop op 100ml water mag gebruiken.
In geval u gewone suiker gebruikt max. 15gr per 100ml water en in geval van honing max. 20gr per 100ml water.


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2012-02-12 - 17:15:03 send message to hovenier

ikzelf doe met vorst altijd een klein laagje water in de bakjes, en daarna elke dag een klein beetje water er bij op gieten. zo hoef ik maar 1 keer per week de bakken helemaal leeg te maken (bij vervuiling natuurlijk wel eerder doenwink ;)


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-02-12 - 19:28:44 send message to Ruben31

Ik heb buiten stopcontacten aangelegd en heb deze hele vorst periode een element gebruikt om de waterbak te verwarmen,en dat is me goed gelukt.

Heb wel dextrose gebruikt,maar niet om het water dooi te houden,dit was meer voor hun energie behoefte.


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-02-12 - 22:03:51 send message to Jayjay

Heb ook eens gehoord dat zout erbij helpt.
Weet niet of het 'echt' werkt. Nog nooit geprobeerd.





Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-02-13 - 07:50:03 send message to Ruben31

Ja dat moet je doen...zout in het water van je vogels.
Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-02-13 - 10:01:44 send message to Karel

Hoe bedoel je dat Ruben?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 258 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede