Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > afspraken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : afspraken
wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-10-06 - 22:20:00 send message to wilbor

Geachte Heer??????

U uit Leiden wil ik bedanken voor het fatsoen om af te bellen, dat de verkoop van mijn vogels aan U niet doorging zodat ik gisteren en vandaag niet voor niets ben thuis gebleven.Helaas was dit een sprookje over normen en waarden. U hoeft later niet meer te bellen dat U ze alsnog wilt hebben want mensen die zich niet aan afspraken houden zorgen naar mijn mening ook niet optimaal voor hun vogels en daar wil ik geen vogels aan kwijt.Dit gevoel van ongenoegen wilde ik even kwijtangryangryangry


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-10-06 - 23:02:53 send message to timney

Jammer, om toch steeds weer te lezen dat er mensen zijn die hun afspraken niet nakomen.sad :(
En groot gelijk dat je ze niet meer aan deze persoon wilt verkopen!
Succes met de verkoop.

mvg,
Wilbert


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-07 - 22:22:37 send message to thuis

Waardeloos als mensen niet eens het fatsoen hebben om even af te bellen, onze ervaring is niet anders. Wellicht krijg je straks een "niewe" koper, die de boel afkraakt, waarna de eerste (niet opgedaagde) koper aanbiedt om de vogels dan toch maar op te halen tegen een lager bod. Een overbekend "spelletje" van enkele "heren". Wellicht proberen ze je murw te maken om zo met lagere prijzen rond te komen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2....


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-07 - 23:20:12 send message to Mario

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat de reden is van de opzeg of het niet kunnen afhalen.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-07 - 23:34:53 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit 'probleem' is zo groot als je het zelf maakt.
Het komt ook voor in diverse andere circuits, maar in de vogelwereld wel opvallen veel.
Ik heb er dit seizoen al een stuk of acht of negen gehad. Om te voorkomen dat ik vogels voor niets lang vasthoud spreek ik tegenwoordig op kort termijn af of ik laat een aanbetaling doen.
Ik denk dat dit probleem iets is waar je mee moet leren leven, maar leuk is anders.
Ik heb 27 jaar vogels en als ik van iedereen die over de jaren niet is komen opdagen één euro zou krijgen,

dan kan ik een mooi koppeltje vogels kopen, geloof dat maar! laugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-08 - 08:23:10 send message to ParkietenPeter

Nu wil het dat ik toevallig twee keer in een week dit meemaak, afgelopen week. Wel moet ik zeggen dat ikzelf aan de telefoon al zoiets had van 'Oke, ik zie ze wel verschijnen', heb mijn vrouw ook gezegd, 'die zie je niet'.

En zoals rupicola al zegt; het probleem is zo groot als je het zelf maakt.

Ik ga ervan uit als ik vogels te koop heb, bied ik ze aan voor de 'fellow'-kwekers (hebben zij de eerste keus); en kan niemand ze gebruiken, gaan ze naar de opkoper.
Meer verwacht ik tegenwoordig niet meer, door ervaringen als deze ben ik wijzer geworden.

Toch succes met het verkopen van je vogels.

wink ;)Peter


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-10-08 - 10:56:26 send message to wilbor

Hartelijk dank voor Uw reactie.Om welke reden dan ook dat het voor de koper niet door gaat, vindt ik het een normale fatsoensnorm om de verkoper daarvan in kennis te stellen. Andere geinteresseerde die bellen deel je mede dat de vogels verkocht zijn en achteraf blijkt dus dat niet zo te zijn.

mvg wilbor.


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-10-08 - 11:14:53 send message to sansear

Andersom gebeurd echter ook. Onlangs reageerde ik op een advertentie die die zelfde dag was geplaats, maar ik heb nooit wat van die persoon gehoord. Het zou op z'n minst fatsoenlijk zijn om te mailen of bellen (mijn telnr. had ik er bij gegeven) dat de vogels b.v. al weg zijn.

Koen


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2004-10-18 - 01:26:37 send message to KeesdeJongh

Helaas heb ik ook dit jaar weer 2x meegemaakt dat afspraken zonder tekenen van wat dan ook niet worden nagekomen.
Zo bestelde een liefhebber uit België 2 koppels Goudmantels en hij vroeg mij om deze onverwant te maken, dit heb ik dus voor hem gedaan maar ik heb nooit meer iets van hem vernomen.

Uit het noorden van ons land vroeg een vriendelijke man mij eind juni van dit jaar of ik voor hem een Illigers ara wilde vasthouden tot september, hij was bezig een showroom te bouwen en wilde deze vogel daarin plaatsen, wij spraken af om deze te ruilen tegen een aantal polycarbonaatplaten ik wilde daar n.l. mijn voliere's mee overkappen.
Omdat hij een bedrijf heeft dat gelinkt kan worden aan onze hobby kon hij hier voor een aantrekkelijke prijs aankomen.
Ik mailde hem in september nog of onze afspraak nog geldig was, hij bevestigde dit en beloofde mij de week hierop te bellen, hij had het op dat moment n.l.erg druk.
Zijn telefoontje heb ik nog steeds niet gekregen en op mailtjes reageerd hij niet meer.
Ik heb hem daarom maar gemaild dat ik de vogel tot 13 oktober nog vast zou houden en hierna weer te koop zou aanbieden.
Ik moet hierdoor weer wel mijn plannen wijzigen en heb ook nu weer een wijze les geleerd, er zijn helaas niet veel vogelliefhebbers die het fatsoen hebben om even te laten weten dat de afspraak niet om de een of andere reden niet door kan gaan.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-21 - 08:49:59 send message to ParkietenPeter

Treurig gewoon, terwijl het een hele kleine moeite is.

Wat gij wilt dat de mens voor ud oet, doet ok gij evenzo.

Simpel toch
sad :( Peter wink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-01 - 15:54:36 send message to chrislaevers

Een oude koe uit de gracht maar zo oud is die koe niet.

Ik reageerde op een Kapaza vraag van een jongen van 9 jaar die met een volière begint en wegens weinig zakgeld goedkope (gratis) vogeltjes wil aanschaffen.

De vader belt me op: een volière van 2m op 2m en afspraak vandaag om 14u.

Mijn aanbod was : een onverwant koppeltje jonge zebravinken, een jong diamantduifje en een jonge kanarie. Op tafel liggen nog een sepia, een kilootje grid en een stapel vogelboekjes.

Hoe laat is het nu? 15u36. Geen telefoon gekregen.

De fouten die ik gemaakt heb :

1° Via Kapaza gereageerd maar foutief emailadres opgegeven.
2° In de telefoon had ik telefoon of email moeten vragen van de persoon en het moeten checken.

Alhoewel...als deze persoon me een keer kan opbellen, zal het nog wel gaan voor een tweede keer ook zeker?

3° en meest belangrijke fout : ik ben naïef en te goedhartig: dat is vragen om gekl... te worden.

Ik moet bikkelhard worden. Hoe doe je dat?
Iemand een receptje?

't Moest er uit.

Christine













chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-01 - 15:57:15 send message to chrislaevers

De vogels waren gratis en de rest een verrassing!

Christine


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2009-08-01 - 16:41:30 send message to markjansen

Jammer genoeg overkomt het iedereen denk ik, dat je een afspraak maakt en er niemand komt opdagen.
Spreek tegen wordig een tijd af bijv. tussen 13.00 en 14.00, wacht maximaal 30 minuten langer. Als er dan geen telefoontje is geen geweest blijf ik niet meer wachten.
Wat de topic starter aangeeft 2 dagen voor nop gewacht zonde van je tijd


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-01 - 17:03:05 send message to gravaka

zo heb ik dat ook gehad voor een paar week geleden.
iemand kocht bij mij een koppel kakariki's en ik had nog een koppeltje zitten die eventueel wel weg konden.de man wou ze graag hebben maar wou eerst zien of het wel klikte met zijn andere vogels en wou ze de week daarop komen halen.en of ik ze wou reserveren.hij kwam me vetrouwd over en dit vond ik prima.(ze zitten me niet in de weg)had ze meteen van MP afgehaald.

een week gewacht en heb toen de man maar opgebeld of hij nog belangstelling had.kreeg zijn vrouw aan de lijn en hij zou me s'middags weer bellen.

toch had ik de vogels weer op MP gezet en erbij gezet dat het afwachtend op het belletje van de meneer was zoniet waren de vogels sávond weer te koop.
kreeg een mailtje van de man dat hij nog wel belangstelling had maar kon ze die week niet komen halen maar volgende week.ik zei weer dat is prima maar wanneer die week?moet nu nog een mail of belletje van die man krijgen terwijl hij ze vorige week zou komen halen.

ik houd geen vogels meer vast bij belangstelling meteen komen halen en anders heeft een ander geluk.anders blijf je bezig dat mensen VERGETEN om de vogels op te halen.

grtz


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-01 - 17:21:36 send message to chrislaevers

Ondertussen heb je wel je adres gegeven en dat begint bij mij te knagen...

Ik word paranoïdelaugh :D

Christine


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-01 - 17:43:05 send message to gravaka

daar ben ik niet zo bang voor dat ze ze komen halen.
woon op een buurt/dorp waar alles maar dan ook echt alles in de gaten wordt gehouden.in dit geval wel voordelen.ben omringt door vogel liefhebbers en kwekers.

maar snap wat je idd bedoelt.eng idee dat ze je hok leeghalen terwijl je wegbent.

maar het blijft erg irri.zulke mensen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede