Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handopgefokte vogels die kweken! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : handopgefokte vogels die kweken!
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-01 - 18:14:14

mijn vriend is bij iemand thuis geweest,en die zit met een koppel amazones,handtam in grote papegaaienkooi,maar wat hij zag!geloof het of niet!die liggen met twee jongenshocked 8O,
ik heb altijd een gedacht gehad dat zoiets niet mogelijk was,maar het bewijs ligt er,en volgens de eigenaars hadden ze twee jaar geleden ook al eens eitjes,maar onbevrucht,ze hebben ze toen een grote nestkast gegeven en sedert dien ging alles prima,de pop zat vorig jaar wel veel in de kast maar kwam niet aan leggen toe!nu blijbaar vinden ze hun thuis prima!zijn er nog mensen die zoiets hoorden of gezien hebben?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-03-01 - 18:47:04

In Australie wordt voor bepaalde zwarte kaketoesoorten bij voorkeur handopfok poppen gebruikt omdat deze rustiger zijn dan natuurbroed. En verder zijn er diverse bedreigde papegaaisoorten waarbij het meerendeel van de populatie bestaat uit handopfok. Handopfok hoeft geen beperkingen voor de kweek op te leveren zolang dit zorgvuldig wordt gedaan (in hoeverre is de vogel inprint).

Amazone koppels die kweken in een woonkamer ben ik nog niet tegengekomen.


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2012-03-02 - 00:49:11

Mijn lori's zitten ook binnen handtam.
Hebben 2 a 3 nesten van 2 jongen per jaar.
Ik heb nu ook 2 jongen in de nestblok.
Voor de 6de keer.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-02 - 08:04:13

dat vind ik echt tof hoor,waarom gaat dat verhaal dat het zeker niet goed is voor nakweek met handfok??tis te zeggen ik heb dat altijd gehoord!


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-03-02 - 08:35:29

Er is natuurlijk wel een verschil, handopfok vanaf het ei of vanaf een aantal weken, in het laatste geval hebben de jongen nog een inprint van de ouders mee gekregen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-03-02 - 08:51:19

tjoepe ik weet niet wie je die onzin verteld heb.
maar klop totaal niet .
mijn beste kweekkoppels zijn bijna allemaal handopfok vogels.


Astrid74
Website Member
Posts :52

Website Member
2012-03-02 - 22:10:52

Ik heb een kweekkoppel witkuifkaketoes; zijn beide huiskamervogels geweest, handopfok, handtam.
Ik heb nu in een half jaar tijd al 2 jongen mogen grootbrengen happy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-03-03 - 00:30:59

quote
Ik heb een kweekkoppel witkuifkaketoes; zijn beide huiskamervogels geweest, handopfok, handtam.
Ik heb nu in een half jaar tijd al 2 jongen mogen grootbrengen


Kan je uitleggen wat je bedoeld met"ik"?
Het grootbrengen voor je vogels kan je nauwelijks eigen kweek noemen, maar misschien druk je jezelf anders uit dan ik begrijp.

Naar mijn beleving kunnen sommige soorten kromsnavels die zelf handopfok zijn prima als ouders funktioneren , maar ook diverse soorten beslist niet.
Iemand die een lijstje kan/wil maken?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-03-03 - 06:16:53

Heeft minder met de soort zelf te maken als hoe men handopfok heeft toegepast.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-03 - 08:22:45

Wiechmann!ik heb die ONZIN al bij grote bekende papegaaienkwekers gehoord!en ik ken er heel wat.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-03-03 - 12:18:34

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

tjoepe
ik denk dat je dan nog een beetje meer kwekers moet leren kennen en als wiechmann niet groot genoeg is moet je maar eens gaan kijken ik denk wel dat hij weet wat hij zegt
trouwens hij heeft volkomen gelijk


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-03-03 - 12:26:29

Persoonlijk heb ik slechte evaringen met tamme Bonte Boeren inzetten voor de kweek.

Op het moment dat je bij de kooi komt wordt er door de handopfok op zijn soortgenoot ingehakt en komt daarna aan het gaas hangen. Ook klikt het vaak niet. Doe mij maar een wat schichtige natuurbroed.

Ook in de huiskamer bij voorkeur geen handopfok.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-03 - 14:31:58

Maewim,het is niet omdat je een grote kweker bent,dat alle anderen onzin vertellen als ze iets op het forum plaatsen toch?er zijn vele kleine kwekers die de nagel op de kop slaan!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-03 - 16:01:18

Aan de andere kant, Tjoepe, zijn er vele hardnekkige verhalen die al jaren de ronde doen en door iedereen worden doorverteld als de enige waarheid.
Soms blijkt dan uit iemands ervaring dat ze onzin zijn. Daar zijn wel wat voorbeelden van in de vogelliefhebberij.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-03-03 - 16:08:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

tjoepe ik durf hier heel hart te zeggen dat ze onzin vertellen .hoe groot ze ook zijn.
ik heb hier oude wildvang. natuurbroed .en handopfok koppels.en de handopfok koppels die ik bezit doen het veel beter dan de oude wildvang en natuurbroed .en dan praat ik over vanaf dag 1 tot einde toe zelfgrootbrengen.en dit is niet alleen bij mij maar bij heel veel kweekertjes die ik ken.
en dat zijn er maar een paar .wink ;)

en natuurlijk zijn er ook negatieven verhalen van handopfok ouders.
en natuurlijk zijn er bepaalde dingen die ook de iets grotere kwekers van kleine kwekers kunnen opsteken .ieder kan van ieder zijn ervaring wat opsteken.

ik ken ook div grotere kwekers die geen kuiken met de hand groot kunnen brengen .om dat ze daar het gevoel niet voor hebben .


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-03 - 17:07:22

Wiechmann,ik geloof wel dat je meer dan een paar kwekertjes kent hoorlaugh :Dlaugh :D,en ik geloof je inderdaad als je zegt dat het inderdaad zo is bij jou,maar die verhalen van handopfok heb ik al veel gehoord,en het wordt ook nog aleens gereageerd van anderen die het ook zo menen?ik spreek niet uit ervaring hoor,ik heb al heel lang vogels,en goede resultaten behaald wat kweken betrefd,maar altijd uit natuurbroed!om de enige reden dat ik altijd die onzin geloofd heb???wink ;)maar ja gelijk welke kweek is beter dan geen kweek zeg ik dan,nog veel sucses en groeten
rudi(tjoepe)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede