Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Toch nog geflashed door Dennis Papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Toch nog geflashed door Dennis Papegaaien
CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-10-07 - 22:33:36 send message to CHEETAH

Goedenavond.

Zes maanden geleden kwam ik op het idee om een grijze roodstaart te kopen.
Omdat wij in Amsterdam woonden leek het ons het makkelijkst om eerst langs dennis te gaan.
Wij wisten toen nog niks van zijn slechte reputatie.
Toen wij daar informeerden voor een papegaai bleek die 850 euro te kosten.
Via de telefoon vertelde hij dat hij ze al had voor 350 euro, maar zei er niet bij dat het wild was.
Maar goed, wij vroegen ons dus af waarom het zo duur is, en dat we het in rotterdam al bij een bekende kweker voor 600 konden krijgen.
Volgens Dennis kwam het doordat dit speciale Roodstaarten waren die in Afrika gekweekt zijn
(ze hadden ook een gouden ipv zilveren ring) en heel jong al naar NL gehaald werden.
Omdat de Roodstaarten hier allemaal ziektes hadden.
De papegaaien werden hier allemaal nog extra getest op ziektes en daarom waren ze eenmaal duurder.
Hij garandeerde dus dat de vogels echt ziekte vrij waren.
Onze papegaai kon al zich al heel goed bij ons thuis vinden, en met name bij mij.
Hij is nu 9 maanden (was 6 maanden toen wij hem kochten).
Laatste dagen was hij dus heel duf en reageerde hij niet meer, wij vermoeden al dat hij ziek was.
Wij belden Dennis op en die vertelde ons om meteen naar de Dieren arts in A'dam Z.O. te gaan.
Inmiddels is hij daar al 3 dagen (ik heb hem nog nooit zo lang niet gezien).
En hij eet steeds minder en wat hij eet kotst hij er uit.
De dierenarts belde mij vandaag op met de medeling dat hij wel heel attent is nu, en probeert te eten, maar dat hij wel alles weer er uit kotst.
Zodra je hem geen aandacht geeft zacht hij weer inelkaar terwijl als je hem aandacht geeft hij wel wil laten zien dat hij een sterke vogel is.
Ze hebben nu ook een Rontgertest gedaan en hebben ontdekt dat zijn maag het niet goed doet.
Er kunnen 2 dingen zijn volgens de arts, of een maagontsteking (wat wij hopen want dan is er nog iets aan te doen) of een beschadigde zenuw (dan is er niks aan te doen).
Als het een beschadigde zenuw is, moest dit al vrij jong bekend zijn.
Dit grap heeft mij al 850 + 200 (dierenarts kosten) gekost.
Erg dat je op zo een manier je geld moet verdienen, door andere mensen verdrietig te maken.
Maar goed, het geld maakt mij niks uit, ik wil mijn papegaai weer gezond terug.
Heeft iemand heer meer ervaringen mee?
Of hebben jullie een idee hoe ik een rechtsprocedure kan starten?

Groetjes Nathalie.

p.s.

Jullie kunnen ook mailen naar natalie1707@chello.nl







tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-07 - 23:00:41 send message to tonnl

850 euro voor een grijze roodstaart van een half jaar is niet "wat duurder", dat is belachelijk duur.
In principe heb je recht op een half jaar garantie, in de praktijk loop je echter tegen zeer lastige bewijsvraagstukken op. Afhankelijk van de kwaal, was de vogel gezond op het moment van verkoop? Wat je ook van Dennis mag denken, hier is niet zomaar duidelijk dat er sprake is van "schuld".

Ik hoop dat je vogel snel weer gezond thuis kan komen!

Groeten, Ton.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-10-07 - 23:10:01 send message to CHEETAH

Volgens de arts, moet hij dat al vanaf zijn geboorte hebben.
En over Dennis.
Hij is wel tenminste een van de weinige mensen die met succes zeer exclusiefe papegaaien kan kweken.
Maar je hoort zoveel negativiteit over hem.
Als ik eerder wist dat hij zelf bij het programma van chazia De kat in de zak is geweest, had ik hem uiteraard nooit gekocht daar.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-08 - 00:11:57 send message to Mario

Waarom stuurt niemand een inspectie of dierenrechtenorganisatie op die kerel af zodat deze praktijken en mishandelingen van vogels en mensen stop gezet worden???


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-10-08 - 00:59:24 send message to marnic

Dag Nathalie,

Idd. heeft Dennis zijn reputatie niet mee in positieve zin, maar....... pas op om te snel iemand ook Dennis van iets te beschuldigen wat niet 100% zeket is, tenslotte heb je 3 maanden niets afwijkends aan de vogel bemerkt geef je zelf al aan.
Wacht gewoon even op de hopenlijk voor jou en je vogel positieve uitslag en ga dan eventueel als blijkt dat Dennis wel verantwoordelijk is eerst met hem in gesprek.

Veel succes in iedergeval.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-08 - 08:37:37 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Zoals Tonnl al zegt is hier niet duidelijk sprake van schuld. Dat het ontzettend vervelend en gemeen klinkt ontken ik niet. Maar als je een rechtszaak wilt starten zul je "Feiten" zwart op wit moeten hebben. Dit is in heel veel situaties dan ook het probleem voor een dierenbescherming om hier mee aan de slag te gaan. (Rechtszaken voeren zij sowieso niet voor jou.)

Als je in deze specifieke situatie zwart op wit hebt staan met ondertekening door een erkend dierenarts dat;

1) De papgaai bij aankoop gezond verklaart is van met name genoemde ziekten, let wel; een algemene gezondheidsverklaring volstaat niet! Omdat hier geen rechten aan ontleent kunnen worden voor ALLE ziekten die een vogel OOIT ZOU KUNNEN krijgen. Een gezondheidsverklaring is meestal alleen voor bijv. papegaaienziekte en/of bek-, en vederrot. (de bekende papegaai-aandoeningen)

En;
2) Een schriftelijke verklaring van je huidige dierenarts, dat hij zijn beweringen onderschrijft dat de papegaai deze aandoening al MOEST hebben toen jij hem kocht.

Dan zou het zin kunnen hebben om eens met een advocaat te gaan praten, wat hij ervan vindt.

Om bovenstaande redenen is het zinloos om een dierenbescherming te benaderen. Zij staan vaak met handen gebonden ivm de wet op bewijslast.

Heel spijtig; maar gevoel is geen bewijs.

Doe er je voordeel mee en heel veel succes.
wink ;)Peter

ps. sorry voor het editen, maar deze tekst moet ook wel correct zijn.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-10-08 - 15:48:27 send message to kurt fierens

Over Prijzen kunnen we niet discussiëren. Koper en verkoper waren het op dat moment eens voor 850 euro. Dat is dus afgehandeld. Dat dit duur is, ja. Maar Dennis leeft van dit en moet hier ook belastingen op betalen. Het is een bedrijf dat levende moet gehouden worden.

Op moment dat hij de vogel verkochte kon niemand zien dat het een afwijking had. De vogel was perfect in orde. Dit is later pas ontdekt. Dus Dennis kon dat niet geweten hebben. Natuurlijk is dit zeer spijtig dat dit voorval zich voordoet. Maar ik vind toch dat men tegenwoordig snel zegt ik ben in het zak gezet. Als kweker kan men u ook zo'n vogel verkopen. En weet die kweker dat dan? Zulke zaken komen later aan het licht. Wat betreft die half jaar garantie. Dat vind ik absurd. Als ik vogels koop laat ik ze dezelfde dag onderzoeken op de bekende ziektes zoals PBFD , polyoma en inwendig nakijken. Blijkt dat ze iets hebben van ziekte of afwijking, dan breng ik deze vogel terug en eis ik mijn geld terug zoals ik met de verkoper schriftelijk op moment van de koop overeengekomen ben. Want als ik die vogel niet direct laat testen, dan kan die vogel evengoed bij mij een ziekte opgelopen hebben. Is daarom de verkoper een kl..tz.. . Neen, je moet zelf eerst van in het begin met uw dierenarts overleggen wat je best doet als je een papegaai wil kopen en op wat je moet letten. Die half jaar garantie slaat nergens op. Je bent met levende wezens bezig en deze kunnen door fouten van mensen eender wanneer een ziekte of gebrek oplopen. Hoeveel mensen worden er niet geboren met verborgen afwijkingen die pas jaren later ontdekt worden. Ik wil enkel maar zeggen wijs niet te snel die vinger naar de verkoper. Je hebt echt pech gehad en je kan dit misschien eens aan Dennis voorleggen. Maar ik vind niet dat Dennis enige fout heeft gemaakt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-08 - 16:18:18 send message to Hawkeye_NL

kurt fierens,

Ik ben het nagenoeg helemaal met u eens. Alleen is het half jaar garantie een recht uit de wet. Iedereen die bedrijfsmatig dieren verkoopt weet dit inmiddels. Het kan dus niet gewoon meer als onzin worden afgedaan. Wat ik mis in het hele verhaal is of Nathalie terug is geweest naar Dennis en wat de reactie was! Volgens de wet hebben bijde partijen namelijk rechten en plichten die uitgevoerd dienen te worden.

Wat betreft de prijzen sta ik 100% achter de uitspraak dat een discussie hierover geen enkele zin heeft. Als je tot koop over gaat ben je akkoord gegaan met de prijs. Dat bedrijven duurder zijn i.v.m. met belastingen en het feit dat ze ook winst moeten maken is idd. normaal.

Erwin


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-10-08 - 17:04:02 send message to CHEETAH

Wij komen net van de dierenarts, hij heeft TOCH een virus(spierziekte) vanaf zijn geboorte meegekregen.
En heeft nog maar een paar dagen te leven.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-10-08 - 17:44:26 send message to wiechmann

en nu afwachten wat dennis doe
veel sterkte er mee


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-08 - 23:50:44 send message to oranjekuif

Wat betreft testen en gezondheidsverklaringen;
bij Vogels jonger dan drie maanden heefd testen totaal geen waarden(of ze moeten zichtbaar ziek zijn,maar ja dan weet je het al.
Testen bij oudere vogels hebben niet meer waarde dan,dat dit het optimale (en een goede lange Quarantaine)is wat men kan doen.
Men kan uiteindelijk alleen het virus aantonen,als het zich openbaard,,maar dan zie je het waarschijnlijk zelf ook wel.
Dragers van het virus (waarschijnlijk zeer ver verspreid)kan men niet aantonen.
Dit kan alleen met een antistoffentest die niet in europa toegepast wordt.
Dierenartsen en overige deskundige hebben vele mooie verhalen maar zullen bovenstaande niet tegen durven te spreken.
DUS BABYS GETEST OP PFBD <POLYOMA ETC FLAUWEKUL
Als je risicos wilt beperken;koop niet op verzamelplaatsen van babypapagaaien(vervelend woord)
P.s ik verkoop zelf geen ,,babys,, dus heb hier zelf geen belang bij,wil uitsluitend informeren!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-09 - 00:00:06 send message to tonnl

quote
Wij komen net van de dierenarts, hij heeft TOCH een virus(spierziekte) vanaf zijn geboorte meegekregen.
En heeft nog maar een paar dagen te leven.
Dat is triest!
Toch blijft de vraag of de verkoper dit had kunnen of moeten weten. Ik denk dat geen enkele rechter het de plicht van een verkoper vindt alle ziekten uit te sluiten die door wat voor testen dan ook aan te tonen zouden zijn.
Als hij naar eer en geweten gehandeld heeft, valt hem niets te verwijten. Ook dieren worden ziek, helaas, daar kan niet altijd de leverancier wat aan doen.

Groeten, Ton.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-09 - 11:18:06 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is een heel erg triest verhaal. Zekers voor het diertje en de eigenaar. Dat voorop gesteld!
Het heeft echter weinig zin om te discuseren over een schuldvraag. Hier kon niemand wat aan doen. Het is echter tegenwoordig wel zo dat je als koper beschermt bent in de wet tegen dit soort tegenvallen. Vervelend is dat zekers voor de verkoper maar deze kent de risico die met verkoop van dieren gepaart gaan. Zekers de genoemde verkoper kent de klappen van de zweep op dit gebied zeer goed. Tenslotte verkocht hij in het verleden hiervoor zelfs garantiecertificaten. Hij heeft daar ook wel genoeg aan verdient. Maar dat terzijde. Het lijkt erop dat in dit geval de koper (nog) niet naar de verkoper terug is geweest. Deze laatste heeft in dit geval dus helemaal geen reactie kunnen geven. Misschien bied hij wel zelf een oplossing aan die voor beide partijen naar tevredenheid is.

In dit geval vind ik de titel dus ongepast!
Erwin



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-09 - 12:55:30 send message to natasja

bah wat moet zoiets vreselijk zijn om te horen sad :(

blijft de papegaai nu de laatste dagen bij de dierenarts of komt hij toch nog terug naar huis ?

Veel sterkte met het afscheid sad :(


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-09 - 12:55:35 send message to Jacqueline

sad :(

Is natuurlijk treurig wat de papegaai betreft, en ook voor de eigenaren.
Leg de bevindingen voor aan de verkoper, en vraag gewoon wat hij hier aan wil doen.
Kijk 850 euro is ook niet niks, dan mag je verwachten dat er iets word gedaan.
De baby papegaai in kwestie droeg dit toch al bij hem op het moment van kopen volgens de bevindingen van de dierenarts.
En of er nu aanspraak word gemaakt op wetgeving of garantie, lijkt mij dat de verkoper in dit geval een goede beurt kan maken, ten opzichte van vele vogelliefhebbers, gezien het verleden en de vele televisie reclame's die hem al ten deel zijn gevallen.
Dus samenvattend, ga naar hem toe open en eerlijk en leg het voor, een beetje dierenzaak zal je zeker tegemoet komen.

Succes.

wink ;)
Peter.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-10-09 - 15:27:52 send message to CHEETAH

Oke, wij gaan dat zeker doen, bedankt voor jullie advies



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede