Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zwartkop caique en bonte boer? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zwartkop caique en bonte boer?
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-03-08 - 20:55:48 send message to eline1987

Hallo mensen,

Mijn groep bonte boeren is stukken rustiger nu ik er 1 bij weg heb gehaald. Dit was de boosdoener dus. Door een verandering gaat ook onze zwartkop caique deze zomer naar buiten. Ze zijn even groot en mijn idee was om ze samen in een voliere te plaatsen. Ik heb ze nu op neutraal terrein even samen gehad en dit ging best goed. Mijn vraag is of er ervaringen zijn om deze 2 samen te huisvesten? de voliere is 3x1x2m.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2012-03-08 - 21:22:05 send message to meyersam

een caique en een bonte boer samen in een buitenvoliere, wat kan hiervan de bedoeling zijn?
Veel kans dat er 1tje zal sneuvelen.


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-03-08 - 21:37:53 send message to eline1987

hey,
dat is zeker niet de bedoeling! vandaar dat ik eerst hier meningen vraag. Als het niet word aangeraden zal ik het zeker niet doen!


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-03-08 - 23:03:52 send message to ParkietenTom

dus de voliere is 3 m lang, 1 m breed en 2 m hoog?
hoeveel bonte boeren heb je hierin al zitten? volgens mij is een koppel het maximum met deze omvang. en inderdaad, een zuid-Amerikaanse soort bij een Afrikaanse is allezins geen goed idee, zeker niet bij deze soorten. Als nu alles goed gaat, zou ik ze gewoon zo laten zitten en niks veranderen wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-03-08 - 23:17:57 send message to denegon

als het een losse bonte boer en een losse caique is zie ik geen problemen echter zitten er meerdere bonteboertjes in en stop je er een caique bij dan gaan er dode vallen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2012-03-09 - 06:19:18 send message to Dennis Fr.

en andersom zelfde. ik heb jaren geleden toen ik nog caiuqe`s en bonte boeren kweekte de jongen altijd wel samen gezet. dit gaat prima.maar vele volwassenvogels samen zetten is niet aan te raden


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-03-09 - 10:23:16 send message to eline1987

Hallo,
Het is een lege voliere. Ik heb in een voliere ernaast 3 bonte boeren. Deze 1 bonte boer zorgt voor onrust en zit dus nu tijdelijk binnen in een kooi. Ook de caique zit nu binnen maar gaat deze zomer naar buiten. Ik wou ze daarom samen plaatsen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-03-10 - 09:33:56 send message to denegon

happy :) is het niet een idee om een van de 2 vogels te verkopen en dan voor de over gebleven vogel een soortgenoot als partner te vinden?
dus de bonteboer verkopen. de caique laten sexen als dit nog niet is gebeurd en dan een partner voor de caique te kopen. dan heb je 2 soorten waar je optimaal van kunt genieten. als je ze dan in ee voliere langs elkaar zet zorg wel dat ze elkaar niet aan kunnen (dubbel gaas of plexiglas ertussen) anders zullen ze elkaar te lijf gaan.
groetjes egon


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-03-10 - 10:50:15 send message to eline1987

Nee ik heb met beide vogels een band, gaat me ook niet om de kweek dus sexen is niet nodig.
Ik zou nog eerder voor beide een voliere maken, maar dacht qua grootte dat ze wel samen konden.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2012-03-10 - 10:56:22 send message to Dennis Fr.

zitten de volieres aan elkaar?hoop dan wel dubbel gaas met minimaal cm of 34 tussenruimte inverband met teentjes afbijten.ik denk dat het wel gaat als je alleen dat bonte boertje en die caique alleen erin doet maar dan geen soortgenoot erbij ingooien. probeer het en observeer het een hele dag .


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-03-10 - 12:44:00 send message to eline1987

de voliere staat helemaal los dus er zitten geen vogels direct naast. Ik laat ze nu rustig binnen aan elkaar wennen en elke dag even spelen. Het is nu toch nog te koud om naar buiten te gaan dus de komende tijd word alvast wat aan elkaar wennen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede