Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > buren... ten einde raad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : buren... ten einde raad
COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2012-03-17 - 12:00:42 send message to COCOTJE

hallo,
ik heb wat problemen met mijn buren en wou wat aad vragen. de laaste klagen ze bijna elke dag op onze ara's. ik denk dat we onze buren te veel op die jaren hebben toe gegeven mijn ara's hebben nu 4 dagen binnen gezeten. heb ze deze morgen om 10 u buiten gelaten 5 min later buurvrouw kwam klagen dat ze terug binnen moeten, lawaai en ze wil zonnen in de tuin pffffffffffff ik weet het niet meer nu eigenlijk gaat het niet alleen over de ara'S maar over alles ,wij hebben namelijk een open tuin dus de buren zien alles, wat ik niet zo leuk vind eigenlijk heb dan maar gevraagd of ik houten platen mag zetten dat willen ze niet! dat neemt hun zicht weg. ik heb een caravan die op mijn oprit stond vanachter maar dat wes aan een raampje van hun huis dus hij moest daar weg want dat wou ze niet, heb hem dan maar over mijn gras getrokken en ver weg op mijn hof gezet , ik mag ook geen serre zetten want dat neemt haar zicht op mijn tuin weg. terwijl haar serre er ook staat op de zelfde plaats ik heb hier altijd respect voor gehad maar ik denk te veel want nu klaagt ze nog meer en meer mijn hond zijn kot wil ze ook verzet hebben naar het einde van tuin dat doen wij vandaag maar nu weer klachten op de ara's die volgens haaar niet meer buiten mogen. heeft iemand raad voor mij of ervaring met panelen die geluid afwerend zijn aub ??? want ik ben ten einde raad sorry voor de lange uitleg maar wil een beeld geven van de afgelopen 2 jaar sad :(


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2012-03-17 - 12:02:13 send message to COCOTJE

ps: ara's gaan om 9U buiten normaal en gaan rond 18U weer binnen


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-03-17 - 12:26:14 send message to DirkD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Indien het niet lukt om samen tot een oplossing te komen, wat altijd de beste oplossing is,en indien al deze klachten zijn ingediend.
Zelf klacht neerleggen wegens extreem pestgedrag.
Zo wordt de bal in het andere kamp gelegd. Er wordt dan via de vrederechter of preventiedienst een minnelijke schikking voorgesteld.
Mvg
Dirk


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2012-03-17 - 12:53:37 send message to COCOTJE

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

neen, er zijn geen klachten ingediend door de buren. nog nooit en ik denk ook niet dat ze dat gaan doen want als ze eerlijk zijn tegen hun zelf, hebben we altijd al aan hun eisen voldaan
omdat wij tegen ruzie zijn buren heb je normaal voor altijd dus vrede duurt het langst maar we geven een vinger en ze nemen onze arm ik heb nogal de raad gehad om zelf klacht in te dienen tegen pest gedrag tegen buren meschien moeten we dit wel doen bedankt wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-17 - 13:09:15 send message to Karel

Het is goed om te weten wat er volgens de Gemeentelijke richtlijnen nu wél en niet mag. Meestal ben je namelijk niet de eerste in de gemeente die dit soort problemen heeft. Hierover kun je bij de gemeente informatie krijgen:

- Geluidsnormen in dB met de tijden waarop deze normen van toepassing zijn.

- Het houden van dieren/vogels en de toegestane aantallen.

- Regels wat betreft het plaatsen van schuttingen, zoals met name de maximaal toegestane hoogte.

Als je van deze regels op de hoogte bent, kun je "met de wet in de hand" de discussie aangaan met de buren. Zij zullen dan al snel beseffen in hoeverre je ze al tegemoet bent gekomen!
Succes.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-03-17 - 13:23:43 send message to P.Rooth

Zou beginnen nu het voorjaar is en de tuin een kleine verandering ondergaat de buurvrouw verrassen met een natuurlijke afscheiding in de vorm van bamboe heeft ze een klein probleem daar ze u niet langer kan stalken .

Paul


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-03-17 - 14:35:16 send message to DirkD

Hallo:
Zolang klachten niet officieel zijn worden ze aanzien als verzoeken waaraan u vrijwillig hebt aan toe gegeven. Ze werden dus beschouwd als ontvankelijk.
Ga eens langs bij de preventiedienst en leg uw probleem uit, die zullen zoals Karel al heeft aangehaald zeggen wat kan en niet kan, nagaan of andere buren ook klachten hebben en ook uw buur uitnodigen voor een gesprek. Neem wel steeds de positie in van iemand die naar een oplossing zoekt en geen problemen wil, daar komt u steeds sterker uit.
Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-17 - 16:04:00 send message to eric 008

gewoon bouw vergunning aanvragen voor serre en gelijk een schutting plaatsen van 180 hoog dat is altijd goed niemand kan dat tegen houden .
uw kunt gewoon voor u eigen opkomen want u heeft op u eigendom niets maar dan ook niets met de buurvrouw te maken nu word u geleeft door haar,omdat u de vrede wil bewaren .

m.v.g eric


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-03-17 - 16:12:06 send message to clauwdia

helemaal met erik eens ik zou zelfs het honde hok niet verplaatsen zeker niet voor een buur
je word zo geleeft ik zou dat nooitttttt doen


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-03-17 - 16:35:48 send message to DirkD

Hallo Stephanie
Altijd gelijk geven, vriendelijk zijn en ondertussen gewoon je zin blijven doen
Zo zou ik het persoonlijk oplossen.
Is natuurlijk altijd handig om te weten wat wel en niet mag.
En Erik schuttingen van 1.80m plaats je in België niet waar je wil.
Mvg
Dirk


rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2012-03-17 - 16:44:08 send message to rvdmolen

hallo
ik zou net als Karel het al aangaf effe bij de gemeente langs gaan wat mag ik doen en wat moet ik laten Maar ik zou ook de buren laten weten dat ik ook rechten heb op mijn erf,en dat ik daar woon en niet zij
Niet alles hoef je voor een ander te laten
Soms al wil je het niet moet je toch eens effe goed van je laten horen
veel sterkte ,ik ben gelukkig die buren kwijt
roelof


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2012-03-17 - 17:21:51 send message to COCOTJE

ik ga maandag bij de gemeente langs om te vragen of alles kan afschermen met mooie platen honden hok is intussen nu verzet. ik probeer steeds vriendelijk te blijven ik geef zelf eitjes van de kippen doe altijd vriendelijk tegen haar en hem, om een klein beeld te geven deze mensen zitten in een buurtcomite met nog een paar oudere mensen ze tellen elke auto en vrachtwagen die in ons straat rijden en houden acties om een straat te krijgen enkel voor de bewoners of doodlopend de gemeente geeft geen gehoor hieraan wij liggen een straat van industrie gebied normaal dat dit druk is. om eerlijk te zijn vandaag heb ik de vogels niet op haar vraag binnen gestoken en heb ze nauwelijks horen roepen. mijn kids maken meer lawaai buiten. dank je allemmal voor je antwoorden ik laat nog wat weten wink ;)


ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2012-03-17 - 19:26:55 send message to ktmgek

Laat je eigen niet gek maken door zo'n buren.
En nog eieren geven ook!!!
Die kregen van mij helemaal niks meer.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-03-17 - 19:57:34 send message to medaar

geef ze ook zoon vogel voor niks.
haha.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2012-03-17 - 21:08:48 send message to Erik D.

gewoon je ding doen ze hebben geen poot om op te staan de vogels maken geen lawaai tussen 22 uur en 6uur en er zijn ook nog wildzang vogels deze kunnen ze toch ook het zwijgen niet opleggen ik denk deze mensen gunnen een ander niet het plezier van dieren


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-03-21 - 07:57:02 send message to denegon

Beste cocotje.

misschien raar dat ik dit zeg maar wat heeft de buurvrouw in vredes naam met jou tuin te maken?
als je jou tuin wilt veranderen dan is dit jou tuin dus een schutting op jou grondgebied op de scheidingslijn gewoon zetten en kan de buurvrouw jou tuin dan niet meer zien dan had ze jou huis moeten kopen.
met de schutting zal het geluid ook naar boven gekaatst worden en zal ze er minder last van hebben. je caravan op jou grondgebied neer zetten lijkt mij ook niet een probleem vette peg voor de buurvrouw. een serre daar een bouwvergunning voor aanvragen en als je toestemming hebt van de gemeente dan neerzetten die serre. ik heb wel eens gehoord dat iemand onder de duim zit van zijn vrouw maar onder de duim van de buurvrouw dat heb ik nog nooit gehoord. suc6 ermee en denk er aan het is jou tuin. groetjes egon



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede