Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Levertijd cites ringen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Levertijd cites ringen
Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-10 - 07:21:09 send message to Vogelen

Vraag, ik ben nergens lid van. ( behalve vogelarena dan happy :) ) We hebben nu een koppel cites vogels welke voor het eerst eieren hebben. Dit hadden we nog niet verwacht en we verwachten er ook niet zoveel resultaat van. Daarom zou ik graag eerst de eieren willen schouwen voordat ik ringen bestel. Is dit mogelijk? Wat is dan de snelste manier om aan ringen te komen? BVD


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-04-10 - 08:28:19 send message to vogeltje1000

Je bent waarschijnlijk al te laat je moet eerst lid worden van de PS o.i.d.
en dan 6 weken wachten op ringen.
Beste is om het cites bureau te bellen wat je moet doen,


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-10 - 10:45:16 send message to Daniel

Je hoeft geen lid te worden van een vogelbond om ringen te krijgen. Je betaalt dan wel wat meer voor de ringen. Dan nog ben je waarschijnlijk te laat gezien de levertijd.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-04-10 - 10:49:13 send message to Antonia

Ik zou dan idd het cites-buro bellen, mss is chippen een optie maar denk het niet.
Waarom moet het eigenlijk 6 weken duren voor een spoedbetelling ?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-04-10 - 10:52:20 send message to wiechmann

ben ik blij dat ik in belgie woon.
geen speciale ringen nodig .
chippen is ook geen probleem.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-10 - 10:59:19 send message to Daniel

Spoed bestelling kan inderdaad. Kost je wel 1 euro per ring extra. In de toekomst beter gewoon ringen op voorraad hebben.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-10 - 13:17:37 send message to Vogelen

Dank voor de reactie's. Weet iemand hoelang een spoedbestelling duurt? Dan ga ik dat vanavond gelijk regelen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-10 - 14:37:48 send message to Vogelen

Zojuist nog gebeld met NBVV, deze geeft aan dat een spoedbestelling maar een week duurt. Dit zou ook voor cites ringen gelden. Heeft iemand dit vaker gedaan?


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2012-04-10 - 16:17:01 send message to Geert-Best

Ik.

De ringen had ik na 5 dagen binnen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-04-10 - 18:22:58 send message to Antonia

Aah een spoedbestelling gaat dus best snel, mooi.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-04-10 - 18:39:43 send message to henkdelaat

Waarom zo'n haast??

De meeste vogels broeden pas bij het 2e of 3e ei,en sommige pas bij het 4e ei afhankelijk van de hoeveelheid eieren die ze leggen..

Je moet ze eerst nog schouwen of ze bevrucht zijn.

Dit is meestal met papegaaien met 8 á 10 dagen.

Dan nog +/_ 14 á 18 dagen broeden.

Dan nog 2 á 3 weken voordat de jongen geringd kunnen worden.

Henk.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-04-10 - 19:12:41 send message to Antonia

Dan zit je toch al snel aan de eerder genoemde 6 weken wink ;)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-10 - 19:47:39 send message to Vogelen

Bedankt voor alle reacties. Ik heb geen haast maar vond overal ongeveer 6 weken levertijd. Daar ik de benodigde ringen niet heb besteld had ik dan weinig tijd meer.
Ik ga nu eerst het schouwen van de eieren afwachten, zoals ik al zei verwacht ik er niet veel van.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-04-10 - 21:05:40 send message to P.Rooth

Hallo

ben ik blij dat ik in belgie woon.
geen speciale ringen nodig .
chippen is ook geen probleem.

Onze zuiderburen hebben het een stuk simpeler dan wij hier in dit bureaucratische landje met regeltjes die vaak moeilijk uit te voeren zijn .

Snap ook niet wat er mis is met andere ringen dan de ringen die voor de Citesvogels gebruikt moeten worden aangezien die uiterlijk dezelfde zullen zijn met dezelfde kwaliteiten .

Had net ringen aangevraagd voor mijn Hoornparkieten en dat formulier staat bol van de ongewenste intimiteiten zoals ik dit ervaren heb want wat moeten ze met mijn sofinr ? FF (ver)linken naar de belastingdienst ?
Gelukkig had ik kortgeleden het AID over de vloer gehad en die was er van overtuigd dat deze Hobby geld kost i.p.v. opleverd omdat er zoveel voor gedaan moet worden om het goed te doen .

Vogelen zou ik aanraden om van de een of andere Nederlandse bond lid te worden want wat ze exstra bereken voor niet leden vind ik schandalig , maar dat is mijn mening natuurlijk .

Als lid van zo'n vogelclub waarbij ik persoonlijk lid van de Parkieten Societeit als de meest voor de hand liggende bij kromsnavels zou aanraden mede door de fantastische ringen die na 14 jaar nog goed leesbaar gebleken zijn vandaar het bezoek van het AID door papieren die zoekgeraakt waren en de kweker door persoonlijke ringnr achterhaald werd .

Speodbestellingen bij de P.S heb ik vaker gehad dat de ene dag bellen de andere dag in huis .

Paul

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-04-10 - 21:06:51 send message to P.Rooth

Hallo

ben ik blij dat ik in belgie woon.
geen speciale ringen nodig .
chippen is ook geen probleem.

Onze zuiderburen hebben het een stuk simpeler dan wij hier in dit bureaucratische landje met regeltjes die vaak moeilijk uit te voeren zijn .

Snap ook niet wat er mis is met andere ringen dan de ringen die voor de Citesvogels gebruikt moeten worden aangezien die uiterlijk dezelfde zullen zijn met dezelfde kwaliteiten .

Had net ringen aangevraagd voor mijn Hoornparkieten en dat formulier staat bol van de ongewenste intimiteiten zoals ik dit ervaren heb want wat moeten ze met mijn sofinr ? FF (ver)linken naar de belastingdienst ?
Gelukkig had ik kortgeleden het AID over de vloer gehad en die was er van overtuigd dat deze Hobby geld kost i.p.v. opleverd omdat er zoveel voor gedaan moet worden om het goed te doen .

Vogelen zou ik aanraden om van de een of andere Nederlandse bond lid te worden want wat ze exstra bereken voor niet leden vind ik schandalig , maar dat is mijn mening natuurlijk .

Als lid van zo'n vogelclub waarbij ik persoonlijk lid van de Parkieten Societeit als de meest voor de hand liggende bij kromsnavels zou aanraden mede door de fantastische ringen die na 14 jaar nog goed leesbaar gebleken zijn vandaar het bezoek van het AID door papieren die zoekgeraakt waren en de kweker door persoonlijke ringnr achterhaald werd .

Spoedbestellingen bij de P.S heb ik vaker gehad dat de ene dag bellen de andere dag in huis .

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede