Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grote parkieten bij elkaar ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grote parkieten bij elkaar ???
supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2004-10-12 - 20:08:04 send message to supervalk007

Na lange tijd van nadenken wil ik dit voorjaar weer beginnen met de vogelhobby. Mijn plan is om 3 vluchten te bouwen van aluminium van circa 3 meter lang, 2 meter hoog en 1 meter breed. Compleet met binnenhokken. Nu is mijn vraag welke soorten grote parkieten kan ik daarin houden en welke kunnen evt. samen in één vlucht. Mijn gedachten gaan uit naar Barabanden, Bergparkieten, Roodvleugels en Bonte Boeren. Ook wil ik één vlucht bevolken met neophema's, kunnen van elk soort 1 koppel in één vlucht???
Ook evt. nadelen tov de bovengenoemde parkieten zou ik graag van U horen aangezien ik in een rijtje's woning wwon en geen overlast wil met de buren.
ALVAST BEDANKT, Martin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-12 - 22:14:00 send message to ParkietenPeter

Barrabanden, Roodruggen geen probleem voor de buurt. neophema's al helemaal niet. Bergen willen nog wel eens een keel opzetten. wel vaak alleen als er iets vreemds is.

Bij de grotere wordt wel eens vaker valken gezet. Wel ruimschoots aan elkaar laten wennen.

Als je verschillende grote naast elkaar zet is het vaak aanbevolen om er dubbele draad tussenin te plaatsen.

Bonte boeren schijnen toch nog wel eens graag alleen te willen zitten.

Succes.
wink ;) Peter


Marcel_H
Website Member
Posts :16

Website Member
2004-10-18 - 00:52:37 send message to Marcel_H

De barrabanden en bergen zou ik apart houden aangezien ze kunnen bastaarderen. Je kan in principe wel bij deze een koppel neophema,s zetten. Bonte boeren en RoodVLEUGELS zou ik zeker apart houden aangezien deze in het broedseizoen agressief kunnen zijn.

Groeten Marcel



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede