Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Afrikaanse Prachtvinken winterhard? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Afrikaanse Prachtvinken winterhard?
Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-24 - 10:36:00 send message to Alex_010

Op internet hoor ik verschillende geluiden. Wel of niet buiten houden van afrikaanse prachtvinken.

Ik lees bijvoorbeeld op een bekende vogelsite dat de roodkopamadines met een vorst en tochtvrij nachthok kunnen overwinteren in de buiten voliere, dit staat ook bij turqoisines/valkparkieten/kakariki's. Al deze vogels heb ik in het verleden met succes buiten gehouden. Vraag mij dus af in hoeverre dat ook voor de roodkopamadines geldt. Bij de blauwfazantjes zie ik staan, dat je ze beter naar binnen kunt halen.

Hieruit kan ik dus opmaken dat er ondersoorten zijn die wel en die niet buiten kunnen overwinteren.

Gezien mijn situatie, waar zouden jullie voor gaan. Je mag 2 koppeltjes afrikaantjes uitkiezen en moet aan de volgende eisen voldoen:

-zo winterhard mogelijk (want ze moeten in de winter buiten blijven)
-verdraagzaam (ook in de broedperiode, want ze broeden in de gezamelijke voliere)
-makkelijk te kweken (ben een beginner met afrikaantjes, heb wel nesten met valkparkieten en kakariki's gehad)
-mooi om naar te kijken (is natuurlijk iets persoonlijks)
-aangenaame zang (weet niet in hoeverre afrikaantjes een zang hebben)

Ik hoor het graag happy :)


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-25 - 00:14:58 send message to Alex_010

Is er nou niemand die een reactie kan geven...


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-04-25 - 09:04:30 send message to tropic

Kan jezelf nu echt niet bedenken hoe dat komt?
man man man laugh :D


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-04-25 - 09:27:14 send message to oli4

Houdt het in die "kooi" maar bij je koppel putters wink ;)

En anders verhuizen razz :p


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-25 - 11:18:41 send message to Alex_010

Ik word moe van al die moraalridders hier. Ik stel hier toch een hele andere vraag, dus waarom zou hier geen antwoord op gegeven kunnen worden


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-25 - 11:31:45 send message to Karel

Omdat je hier kunt vragen wat je wilt, maar niemand verplicht is om deze vragen te beantwoorden.

Iedereen hier is bereid om -met name- beginners op weg te helpen en van advies te dienen. Zodra men echter de indruk krijgt dat er niet serieus met deze antwoorden wordt omgegaan (moraalridders?), zal deze welwillendheid snel verdwijnen.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-25 - 11:42:06 send message to Alex_010

@Karel. Ik neem adviesen serieus in overweging. Maar er zijn hier een hoop mensen die hierin doordraaien. We kunnen met zijn allen ook overdrijven. Bijvoorbeeld dat ik maar 1 koppeltje zou mogen huisvesten. Komop!! Ik heb het zelf nagevraagd bij voorzitters van toonaangevende vogelverenigingen en die zeggen ook gewoon dat drie makkelijk kan.

Het is irriant om elke keer zulke reacties te krijgen en vandaar dat ik nu zo reageer


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-25 - 12:23:17 send message to Karel

quote
Komop!!


Dat bedoel ik. Hoe serieus neem je de mensen die je hier advies geven? Verwacht je dan toch nog dat men je verder helpt?

Even simpel op een rijtje:

Q: hoeveel vogels kunnen er in mijn voliere?
A: het beste is om het bij 1 koppel putters te houden.
Q: ik neem er tóch meer, dus welke soorten zou ik kunnen nemen?
A: ....


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-25 - 13:30:06 send message to Alex_010

Ik verwacht gewoon een redelijk antwoord. Niet van die ''partij van de dieren aanhangers'' antwoorden. Ik snap zelf ook wel dat 1 koppel het beste is, maar dat doe ik niet.

Ik had gehoopt dat de mensen die hier antwoord geven van hun ideaal afstappen en kijken naar de mogelijkheden die ook mogelijk zijn...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-25 - 13:37:05 send message to Karel

Tja, er zijn nu eenmaal (nogal veel) mensen op dit forum die het welzijn van de vogels voorop stellen....en daar ben ik er overigens één van.happy :)

Het is je goed recht daar anders over te denken, maar dat betekent natuurlijk niet dat anderen over hun "ideaal moeten heenstappen", en jou moeten helpen bij iets waar men geen voorstander van is.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-25 - 14:10:29 send message to Alex_010

Mensen hoeven niet over hun ideaal heen te stappen, maar ik leg hier heel goed uit dat mijn situatie beperkt is en dat ik moet roeien met de riemen die ik heb. Ik vind het flauw dat mensen daar geen antwoord op kunnen geven


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-25 - 14:23:33 send message to Karel

quote
maar ik leg hier heel goed uit dat mijn situatie beperkt is en dat ik moet roeien met de riemen die ik heb


Dat geldt voor (bijna) alle vogelliefhebbers, maar dat betekent niet automatisch dat vogels (of andere dieren) de dupe mogen worden van deze beperking.

Wat is dat overigens toch voor drang om zoveel mogelijk vogels te willen houden op een beperkte ruimte? Vogels zijn toch geen verzamelobjecten? Geniet van je prachtige koppel putters en het feit dat zíj genieten van de ruimte die ze nu hebben.
Wie wordt er gelukkiger van als je er nog twee koppels bij stopt? De putters zeker niet! Waarom jij dan wel?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-25 - 14:34:50 send message to Ton Koek

Niet van die ''partij van de dieren aanhangers'' antwoorden.
Ah, zo zie je dat.
Jongen, veel succes in je leven.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-25 - 14:53:28 send message to Alex_010

Het is geen drang om zoveel mogelijk in 1 kooi te willen stoppen. Ik ben zelfs nog redelijk, want ik heb ook van kwekers gehoord dat ik hier 4 kleine koppels in kan houden.

Dat wat veel mensen hier zeggen, 1 koppeltje, is overdreven.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-04-25 - 15:52:35 send message to tropic

Alex, dat je mij, ons, moraalridders noemt zegt alweer meer over jezelf dan over mij.
Als je denkt dat ik van de "partij van dierenaanhangers" ben heb je het helemaal mis.
Denk is even na, je stelt zeven maal dezelfde vraag, uiteraard een beetje anders geformuleerd.
Je krijgt "x" aantal antwoorden en adviezen, en steeds herhaal je weer hetzelfde en dat is dat je op zo weinig mogelijk plaats zoveel mogelijk vogels wil stoppen.
Iedereen met gezond verstand weet toch hoe je een plant in een pot zet, en hoe je die water geeft. Iedereen weet toch als een buis beneden open is dat het water eruit loopt, maar jij stelt steeds weer opnieuw dezelfde vragen.
Uiteindelijk hou je dan totaal geen rekening met hetgeen men je als raad geeft, maar dramt opnieuw door met een nieuwe, anders geformuleerde vraag.
Vogels houden is vogels "liefhebben", en van daaruit proberen het beste met je vogels te bereiken. Van dit IDEAAL zal ik nooit afstappen, ook niet voor jou.
Denk je nu echt dat het mij interesseert dat jij in een kleine kooi teveel vogels stopt, en dat JIJ met problemen komt?? Helemaal niet, maar wat we wel interesseert is het lot van de arme vogels dit bij jou terecht komen.
Hiermee is voor mij alles gezegd, en ik kan niet meer dan je veel succes wensen met het volstouwen van je voliere. Helaas voor de vogels, maar misschien als je volwassen wordt kom je ooit nog tot het inzicht dat mijn idealen toch zo gek niet waren.wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede