Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Problemen met de server Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-15 - 21:14:24 send message to thuis

Hallo jan,
ook wij wensen je succes met alle web-troubles en als daar wat hogere kosten tegenover komen te staan.... wat geeft het, vogelarena is het waard!
T.a.v. die provider zou ik inderdaad maar eens verder gaan kijken want als hij/zij niet zuinig is op haar klanten dan is deze provider ook jouw klandizie niet waaard.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2004-10-16 - 09:00:53 send message to hdra

Hallo Jan

Fijn voor alle leden dat het er na uit komt te zien dat de site met alle facetten blijft bestaan. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om met een eigen server te beginnen. Zal je echter wel wat meer werk kosten. Wat mij betreft mag je de bijdrage beste verhogen, waar krijg je nou voor 5 euro zoveel service. Mijn eerdere opmerking over de chat was zeker niet bedoeld om mensen tegen het zere been te schoppen. Maar meer bedoeld dat als er keuzes gemaakt moesten worden dat ik voor verwijdering van chat zou kiezen. Nogmaals gelukkig is dit niet aan de orde. Ik heb veel waardering voor het feit dat je de mensen zo netjes informeerd en de site in de lucht wil houden. De mensen die alleen maar kritiek hebben zou ik willen vragen elders te gaan surfen, scheelt ook weer wat geugen. Jan nogmaals de complimenten en laat je niet kisten. Als wij leden je ergens mee kunnen helpen, dan zeg het maar.

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-10-17 - 10:01:43 send message to Niltava

Hallo Jan,
Is het misschien een optie om de advertenties maar een beperkte tijd te laten staan? 1 of 2 weken, dan beperk je die datastroom en houd je het actueel want veel mensen halen hun advertenties niet weg als ze de vogels verkocht hebben.

Niltava


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-17 - 12:37:18 send message to Hawkeye_NL

Als je de advertentie tijd verkort van een maand naar 2 weken dan belast je de server juist meer! Dit komt doordat de meeste adverteerders namelijk elke 2 weken hun advertentie opnieuw moeten plaatsen i.p.v. elke maand. Een verdubbeling van de belasting dus als ware.

Ik denk zelf dat je het best uit bent met de aanschaf van een eigen server met een goede verbinding. Voordelen van een dergelijke server is dat je net zo veel data kwijt kunt als dat je wilt, zelf alles in de hand hebt, gemakkelijk en snel al je updates kunt plaatsen en zoveel belasting kunt verwerken als dat de pc server aan kan. De kosten van aanschaf zijn te verwaarlozen ten opzichte van de kosten van een duurder abonnement bij een provider. + operatingsysteem naar keuze!

Erwin


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-10-17 - 15:29:21 send message to agabird

Als eerste ga ik ervan uit dat de server nu in zo'n mate ontlast is, dat ik geen verdere aanpassingen hoef te maken.

Maar om dit zelfde in de toekomst niet meer mee te hoefen maken is het plan om naar een eigen server te verhuizen. Alleen het feit dat de pagina's nu geschreven zijn in ASP (en dan de SUN versie) geeft wat problemen. Zo'n licentie om dat op een eigen server te draaien is alleen al 800 Euro. Dan nog de server etc etc, dat maakt het me iets te duur.

VogelArena moet dus af van ASP, dus alle pagina's worden omgeschreven naar het php formaat. Dat is veel werk, maar dat geeft wel meer flexibiliteit voor de toekomst.

Als VogelArena geheel draait op PHP, ik hoop binnen een maand. Dan ga ik over naar een eigen server. Ik zal er niet voor kiezen om deze server thuis te hebben, of bij iemand anders thuis (wel vriendelijk aangeboden Hawkeye_nl). Dit enkel omdat ik de rompslomp erom heen niet wil, en bang ben dat een upload van een gemiddeld kabel of ADSL aansluiting niet voldoende is.

Samengevat: Het zal een maand behelpen worden. Af en toe zal er een gedeelte uit liggen voor onderhoud. En langzamerhand zal de hele site omgezet worden. En de planning is binnen een maand dit afgerond te hebben.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-17 - 17:59:51 send message to johanblok

Dat lijkt me een uitstekende beslissing. Zowiezo denk ik dat het gebruik van php een minder zware belasting oplevert dan asp. De achterliggende techniek van asp (activex/OLE) vraagt absurd veel van een computer zeker als dat ook nog eens middels SUN moet draaien.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-10-17 - 18:24:17 send message to Niltava

quote
Als je de advertentie tijd verkort van een maand naar 2 weken dan belast je de server juist meer! Dit komt doordat de meeste adverteerders namelijk elke 2 weken hun advertentie opnieuw moeten plaatsen i.p.v. elke maand. Een verdubbeling van de belasting dus als ware
Ik snap even de redenatie niet van de vergrote dataverkeer naar aanleiding van het bovenstaande. Trouwens de meeste veelaanbieders plaatsen al bijna elke dag nieuwe advertenties. Dus dat maakt geen verschil!!


Plaatsing bij iemand thuis lijkt me je van de drup in de regen te brengen. Ik denk dat bv KPN/provider snel aan de deur klopt als je een dergelijk groot dataverkeer verbruikt.

Is er geen conversieprogramma die je van de site van asp naar php omzet?
Php lijkt me inderdaad sneller(minder dataverkeer) en bovendien ook beter toegerust voor de toekomst.

Niltava





tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-17 - 22:15:36 send message to tonnl

Als er toch hoge kosten gemaakt zouden moeten worden zou ik het heel normaal vinden als er om een (vrijwillige) bijdrage gevraagd wordt. happy :)

Groeten, Ton.


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2004-10-19 - 20:12:33 send message to Amara

Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing,
en die is er dan ook vlug gekomen.
Echter een klein vraagje" komt de zoek functie nog terug,dit is wel een luxe probleem ,want zoeken gaat zo ook wel,maar het is wel zeeeeeer doeltreffendwink ;)Ik mis het zoooooooooooooooooooolaugh :Dlaugh :D


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2004-10-23 - 15:48:16 send message to hdra



Kippenfreak
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-11-03 - 15:45:10 send message to Kippenfreak

Beste Webmaster,...als je nog eens een problemem hebt laat de mensen dan ff adverteren bij mij.
Kun jij even rustig een oplossing zoeken,...en het feest gaat voor de mensen gewoon door.
www.pluimveeplaza.nl

Groetjes Jan
(u weet wel de webmaster van Vraag & Aanbod hoenders)
Die inmiddels over is gestapt op PhP


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-11-08 - 00:19:17 send message to agabird

Nou dat was snel na de vorige keer. :(

Dit is gelijk even een test berichtje, kijken of het weer wat werkt.

Nieuw onderwerp plaatsen lukt nog niet, maar een antwoord geven wel.


orange
Moderator
Posts :26

Moderator
2004-11-08 - 08:11:51 send message to orange

test


hanna42
Oud Lid
Posts :49

Oud Lid
2004-11-15 - 15:48:35 send message to hanna42

waar zijn iedereen hun volieres? ik zie geen volieres staan bij mijsad :(


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-15 - 16:07:25 send message to wiechmann

lees even de home site aub

jan nog even vol houden het gaat goed zo
en van mij veel sterkte gewenst met het vele werk wat je voor onze hobby over heeft en bedankt er voor



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede