Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > ara maracana Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ara maracana
RvWensen
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-05-04 - 11:35:00 send message to RvWensen

Hoi,

Samen met mijn vriendin ben ik al enige tijd opzoek naar een geschikte papagaai.
Nou denken wij zelf dat een ara maracana een geschikte voor ons kan zijn maar wat denken jullie?
Deze ara schreeuwt volgens ons niet zo veel want wij wonen in een appartement en dat is dus niet wenselijk.
Onze vraag is eigenlijk kan zo'n beestje overdag alleen zijn.
Wij werken namelijk alle bij maar willen dat beestje niets te kort doe.

Hoop op reactie groetjes Roy!


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2012-05-04 - 14:01:04 send message to Ubernoob

Ikzelf heb geen ervaring met de maracana maar ik hoor van anderen dat het een leuke huiskamervogel is. Het geluid kan ik je niets over zeggen.

5 dagen in de week de vogel voor meer als 8 uur alleen laten is niet goed. Denk er in dat geval over na om er een tweede vogel bij te kopen en ze zeer ruim te huisvesten dan is het geen probleem.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2012-05-04 - 19:26:04 send message to frehen

Hallo een maracana kan wel veel herrie maken heb ze zelf ook.Ze kunnen hard krijsen maar dat doen ze vaak 2 keer per dag s morgens en s avonds een kwartiertje.Maar ik weet niet als jij het weet de maracanas zijn wel beschermd je moet er wel de juiste papieren bij houden anders mag je ze niet houden.Deze vogels staan op de BUD lijst[beschermde uitheemse diersoorten].Als je toch een maracana wil zou ik een paartje nemen kan je er mee kweken. groetjes freek.


RvWensen
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-05-05 - 11:37:26 send message to RvWensen

Hoe groot moet een kooi zijn als je er 2 wilt?
En is het krijgen van baby vogels veel werk?
En als je geen babys wil wat kun je dan doen.

ik wil Dieca mijn Ara Maracana gaan halen dus dat zal daar totch wel goed zitten? happy :)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-05-05 - 11:54:19 send message to Antonia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb oa 2 maracana's in huis, beide moesten weg vanwege het geluid, Zelf vind ik het erg meevallen hoor.
Het zijn erg leuke en vaak speelse vogels maar idd, als je veel weg bent is het beter er 2 te nemen, liefst een beetje tegelijk, heb je het meest kans dat het snel klikt. De mijne kunnen best nog heftig ruzieen maar dat schijnt iets van maacana's te zijn, best lekker pittig.
Ik zie ze soms als een grote ara in een klein jasje wink ;)


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2012-05-05 - 12:19:48 send message to frehen

Hallo ,als je een goed paartje hebt hoef je niet voor de jongen te zorgen.Ik zou me wel eerst verdiepen in het voer en etc wat de vogels nodig hebben.Als je de vogel bij een winkel bestelt bieden ze jou het voer aan wat zei verkopen.Dat wil niet zeggen dat het slecht is.Je moet een kooi nemen die groot genoeg is en dat ze wel kunnen vliegen.Ze moeten wel beweging hebben anders worden ze te dik en te vet.Jij haalt een vogel in huis en die moet het wel naar de zin hebben.De vogels kunnen niet kiezen. groetjes freek


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-09 - 20:26:42 send message to Rik

quote
Hoe groot moet een kooi zijn als je er 2 wilt?
En is het krijgen van baby vogels veel werk?
En als je geen babys wil wat kun je dan doen.



Mijn advies: ondanks het feit dat de maracana een prachtige vogel is, zou ik ze (voorlopig) niet aanschaffen voor in de woonkamer. Doe dat alleen als je al veel ervaring hebt met vogels en je dus precies weet wat je koopt. Ook maracana’s kunnen vreselijk kabaal maken in een appartement.

Als je desondanks op korte termijn toch een papegaai(achtige) wil aanschaffen, ga dan voor een poicephalus of een pionus soort. Iets minder imposant dan een ara maar een wel redelijk veilige en daarmee verstandige keuze. Als je in de toekomst kweekplannen hebt, zorg dan dat je twee onverwante vogels hebt zitten.


RvWensen
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-05-13 - 22:36:27 send message to RvWensen

Rik bedankt voor uw reactie.

Ik ben opzoek naar een lieve ara of vogel welke zou u dan aanraden?

De ara Maracana lijkt me een leuk en lief bezige diertje.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-13 - 23:51:34 send message to Rik

Maracana’s zijn inderdaad geweldige en prachtige dieren. Ze zijn inderdaad bezig en dol op aandacht en kunnen ook flink van zicht laten horen. Dat geluid kan in een appartement flink door echoën. Als het geschreeuw verder niets uitmaakt en je kunt de vogel heel veel ruimte bieden dan is een maracana een prima optie. Je kunt het proberen, maar na een jaar tot de conclusie komen dat het toch tegenvalt is niet leuk.

In de winkel zeggen ze vaak dat het wel meevalt en dat het ook een kwestie van opvoeden is. Voor een gedeelte is dat waar, maar voor een ander gedeelte is het ook veel bla bla. Meestal zijn de vogels in de winkel erg rustig omdat het jonge vogels zijn of omdat het niet vroeg in de ochtend of tegen de avond is. De buren van mijn ouders hebben een handopfok Ara Severa. Eerst in de kamer maar nu in het tuinhuis. Binnen werden ze er helemaal gek van. Het blijft een leuke, lieve en bezige vogel….maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik hem in een appartement had zitten.

Als ik een mooie grote vogel voor de huiskamer aan zou schaffen dan ging ik 100% voor één of twee jardine papegaaien of timneh papegaaien die getest zijn op alle ziekten. Da’s een redelijk veilige keuze.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-05-14 - 08:52:23 send message to J.ten Wolde

Mocht je ze wel willen maak dan een vlucht over de gehele lengte van je kamer met een minimale breedte van 1 meter


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2012-05-15 - 07:47:31 send message to Blauwe bergen

ms andere vogels een betere optie !!
geen ara s of kaketoes ms een leuk koppeltje valkparkieten


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-05-16 - 16:43:39 send message to J.ten Wolde

of een koppel lorie's bonteboeren of neophema's


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2012-05-16 - 16:59:13 send message to Blauwe bergen

Nee geen lories dit zijn geen vogels voor in een huiskamer !! ivm dunne ontlasting


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2012-05-16 - 19:00:08 send message to jp57

Als men steeds thuis is, en de ara krijgt veel aandacht kan het mischien nog maar niet als men beide een ganse dag gaan werken is.
gr, johan


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2012-05-26 - 08:08:26 send message to compadre

Ik heb een maracana gehad en die krijste de hele dag. Ook een severa gehad en die krijste een paar keer per dag.Nobilis kwekkert ook aardig maar vind ik niet zo erg, [mijn vrouw wel] De manilata's die ik had waren gewoon stil [tam]


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-05-26 - 08:14:18 send message to wiechmann

mijn manilatatjes kunnen er ook wat van .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede