Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Probleem met lekkend dak voliere/binnenhok,dringend advies gevraagd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Probleem met lekkend dak voliere/binnenhok,dringend advies gevraagd.
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-05-05 - 13:31:01 send message to Rimo73

Hallo,

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met mijn nieuwe voliere en binnenhok.
Voor het dak van het binnenhok heb ik houten platen gebruikt met daarop goedkope golfplaten(wat ik nooit had moeten doen).
Op de buiten voliere liggen ook deze goedkope transparante golfplaten.
Opzicht was ik er aardig tevreden mee totdat het vaker ging regenen,toen ontstond er een groot probleem.
Op de één of andere manier komt er water tussen de golfplaten waar ze elkaar overlappen en uiteindelijk komt het water dus onder de golfplaten op de houten plaat die al helemaal nat is geworden,maar gelukkig nog niet doorlekt.
Ik ben bang dat ik het verkeerde materiaal heb gekozen en dat mijn dak niet schuin genoeg is waardoor het water niet snel van de golfplaten naar voren eraf kan lopen,maar het blijft erop staan en door de wind of wat dan ook komt het tussen en onder de platen op het hout.
Nu heb ik een oplossing nodig om dit probleem te verhelpen en heb daarbij wat advies nodig.
Helaas zit ik op dit moment thuis vanwege mijn rug(alweer!!),ben deze week al 2x in het ziekenhuis geweest,schiet dus lekker op allemaal....
Ik hoop niet dat ik dus teveel moet afbreken,kan aan de achterkant wel wat omhoog,maar niet veel,anders moet ik alles gaan veranderen...

Hier wat foto's van de huidige situatie.

Foto van bovenaf genomen,hier zie je dat het hout nat is geworden.


Foto van de voorzijde.


Nogmaals voorzijde van het dak.


Nogmaals het dak van dichtbij waar de ellende is.


Als je goed kijkt zie je dat het ook naar voren lekt.


Foto van binnen,gelukkig lekt het nog niet door.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,want zit met mijn handen in het haar.

Alvast hartelijk bedankt allemaal.

Groeten,
Richard


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-05-05 - 13:49:54 send message to freddy321

je kan vijverfolie spannen over het hout en onder de golfplaten


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-05-05 - 13:52:10 send message to paintim

Richard,
Op de plekken waar het lekt overlappen de
golfplaten mss niet genoeg.
Die golfplaatjes die je gebruikt daar is volgens mij niets mis mee.
Doordat je geen rekening hebt gehouden met afschot blijft het water staan. Altijd zorgen
dat er voldoende afschot is zodat het regenwater snel wordt afgevoerd.
Daar zal je dus wat aan moeten doen.
Vr.groeten,
ANTONI


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-05-05 - 13:58:41 send message to clauwdia

wat ik niet snap is waarom laat je het water naar voor lopen normaal laat je het toch naar achteren lopen daar doe je een goot aan met pijp vang het op in ton of laat het weglopen in de tuin ik zou aan de voorkant wat hoger maken bvb lat er tussen en leg je plaatjes boven op min 20 cm overlap vertrouw je het nog niet dan kit er tussen denl dan dat je geen probleem meer heb
suc6


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-05-05 - 13:59:10 send message to Rimo73

Hallo,

Hartelijk dank voor de reacties.
Vijverfolie eronder is inderdaad een goed idee,dat ik daar niet aan heb gedacht wink :)

En wat betreft het afschot,daar had ik beter rekening mee moeten houden,maar helaas is dat nu niet zo.
Als ik hem achter ophoog kom ik wel in de problemen met de dwarsbalken denk ik...


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-05-05 - 14:01:03 send message to Rimo73

De voorkant hoger heb ik bewust niet voor gekozen omdat dan het water bij de buren terecht komt,of tussen de schutting.
Als ik hem nu voor hoger maak,dan valt het water naar de buren en ik kan dan het water niet opvangen.


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-05-05 - 14:02:31 send message to clauwdia

goot er aan en opgelost water altijd naar achter laten lopen


kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-05-05 - 14:10:53 send message to kornelis

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op achterkant een balkje eronder midden een lat meer overlap naad afkitten.
Denk wel dat je een vocht probleem blijft houden op de houten platen doorzichtige plaat gaat altijd condenseren dus vochtsad :(
Zou op de achterkant ook proberen een kapje te maken soort boeideel anders waait er mischien nog water onder


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-05 - 14:55:51 send message to mijnkaketoes.nl

Tengels van 5 naar 2 1/2 cm laten opzagen, deze er opschroeven de 5cm aan de achterkant van de buren.
Tengels erop schroeven , platen erop.
Gootje voor en kláar is Kees .

Henk


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2012-05-05 - 15:15:58 send message to Glansspreeuw

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik kan het zo op de foto niet goed zien maar je neemt beter golfplaten die wat "grotere" golven hebben. Ik stelde vast dat door stevige regenval en onvoldoende afdracht het water op de golfplaten bleef staan, opsteeg en tenslotte de volière inliep via de gaten rond de vijzen waarmee de golfplaten op het dak zijn vastgezet.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-05-05 - 16:44:19 send message to swanny

De reden is dat het dak niet genoeg af loopt, daar is niets meer aan te doen, of je moet het dak afbreken.
Makkelijker is om daar waar de golfplaat overlapt deze droog te maken. Daarna doe je er kleurloze siliconen kit op (in de lengte richting natuurlijk en lekker dik). Daarna een golplaat deel erop enz enz. Door de siliconen wordt het waterdicht gemaakt en tevens zitten de platen daarna wel vast aan elkaar.
Wel siliconen kit gebruiken die voor sanitair gebruit kan worden, deze kan namelijk constante waterbelasting aan (wordt ook gebruikt voor aquaria)


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2012-05-05 - 17:14:56 send message to Glansspreeuw

Een goede raad. Vooraleer dat je volière verder afwerkt, zorg dat het dak perfect is afgewerkt. Het zal je later veel misnoegen besparen. Misschien toch overwegen om d.m.v. dwarsliggers meer afdracht te verkrijgen. Vooraan leg je bv. één houten lat dwars over de gehele volièrebreedte, in het midden twee op elkaar en achteraan drie. Zo heb je normaal reeds voldoende afdracht.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-05 - 17:29:00 send message to Ton Koek

Een wat eenvoudiger oplossing is de bovenste plaat even losmaken tot 10 cm van de overlap, iets omhoog buigen en dan op de onderste plaat een (oude) fietsbinnenband leggen.
Leg de band op de tweede rug die net onder de andere komt. Dan de schroeven er weer in en 9 van de 10 keer is dit voldoende.

Succes!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2012-05-05 - 18:15:48 send message to bert1974

Wat ik vaak tegen kom is dat men maar een halve golf overlapt in plaats van een hoge rug extra en inderdaad niet genoeg ruimte tussen het hout en de platen zorgt voor condens.

Groet bert


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-05-05 - 18:46:04 send message to blg

Als ik het goed zie heb je de binnenkant met tempex platen geïsoleerd, alleen vergeten een dampremlaag aan te brengen, vochtigheid in het binnen hok condenseert tussen tempex en houten wand.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-05-06 - 08:29:14 send message to Rimo73

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

Ik zie vele mogelijkheden om het probleem op te lossen.

Ik denk dat ik het volgende ga doen.

Alle platen eraf halen en goed droog maken.
Op de achterkant een lat maken van 2cm hoog,zodat ik iets meer schuinte krijg.
Op het hout ga ik vijverfolie leggen en dan de golfplaten,dit om zeker te zijn dat er geen vocht/water op de houten platen komt.
Waar de golfplaten overlappen doe ik silicone kit tussen zodat de goed afsluiten en daar ook geen water meer tussendoor kan.

Zou dit goed zijn zo?

Groeten,
Richard



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede