Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met catharina's - ervaringen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweken met catharina's - ervaringen
Cisco3
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-05-08 - 17:10:52 send message to Cisco3

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Heb in het verleden verschillende vogels gehad, zoals pyrrhura's/valkparkieten/kakariki's.

Ik ben gestopt met de pyrrhura's en valkparkieten, omdat deze bijzonder veel herrie maakten. Vooral de pyrrhura, die zat continue te krijsen. In mijn flatje was dit verder geen mogelijkheid meer.

Ik heb binnen een mooie papagaaien kooi. Ik zit er nu over na te denken om een koppel catharina's te nemen.

De kooi is ongeveer 70 breed, 50 diep en ongeveer een meter hoog.

Het lijkt mij leuk om hierin te kweken en het hier verder bij te houden.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Op internet lees ik ook verschillende dingen. De ene zegt dat ze geen herrie maken en de ander geeft aan dat ze wel herrie maken. Ik lees bijvoorbeeld ook dat de ontlasting stinkt?

Het liefste wil ik met twee tamme vogels een koppel vormen. Zijn dit vogels die geschikt zijn voor een beginnende kweker? Stel ik stel zelf een koppel samen, hoe lang zal het duren voordat ik eitjes kan verwachten.

Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen happy :)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-08 - 17:42:30 send message to Daniel

Ben je toevallig dezelfde persoon als Alex Cisco?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-08 - 17:44:15 send message to Daniel

En on-topic: Catharina's zijn erg leuke vogels om mee te beginnen en in mijn ogen erg rustig en stil. Of hun ontlasting stinkt? Ik vind het wel meevallen, maar ik kan me voorstellen dat het mensen kan ergeren. Ik zou bij een kweker gaan kijken en dit voor jezelf beoordelen.


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-05-08 - 18:16:44 send message to _Steven____

Ik zelf heb ook catharina's en ook valkparkieten en vind dat de catharina's meer herrie maken dan de valken.
Verder zijn het leuke vogeltjes ideaal voor beginners.
Maar in de kweekperiode ga je ze niet veel zien want dan zitten ze veel in hun blok.
Wat ontlasting betreft valt het wel mee maar ontlasting ruikt nooit lekker.

Groeten Steven


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-05-08 - 20:35:57 send message to petro

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Met broeden moet je zeker wachten tot ze een jaar zijn..
Ook tamme catha's gaan over tot broeden ook in een binnenvoliere.

Het ene koppel maakt natuurlijk meer herrie als een ander koppel,maar 1 koppel valt vaak wel mee..
Heb zelf meerdere koppels maar dan kunnen ze best kabaal maken..
Ontlasting is net als met de herrie,heb koppels die ruik je minder dan sommige andere koppels..


Cisco3
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-05-09 - 09:47:56 send message to Cisco3

Het punt herrie is voor mij erg belangrijk.

Als je kijkt naar welke vogel er meer herrie maakt zijn dat dan kakariki's/catharina's/pyrrhura's/valkparkieten.

Ik denk zelf dat de kakariki het minste geluid maakt, maar wil dit graag even zeker weten voordat ik weer een koppel ga kopen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-05-09 - 10:18:03 send message to Vogelen

Volgens mij maakt een kakariki toch echt meer geluid dan een catharina!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-09 - 10:47:16 send message to Daniel

Maar als je vindt dat valkparkieten te veel geluid maken weet ik niet of catherina's geschikt voor je zijn. Je zou zelfs moeten overwegen of je dan wel kromsnavels kan houden in je huidige woonsituatie.

Ook zou ik voor mezelf eens goed overwegen welke vogels wil je houden, want ik zie veel wisselingen in je bestand en dit is niet prettig voor jou maar ook niet voor de vogels.


Cisco3
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-05-09 - 11:50:31 send message to Cisco3

Ik wil wel heel graag kromsnavels houden. Ik wil wel een goede keuze maken, omdat ik in het verleden inderdaad meerdere vogels heb gehad.

Valkparkieten vallen eigenlijk bij mij af, want die maakten ook belachelijk veel herrie.

Catharina's heb ik nog nooit gehad. Ik wil echt zeker weten dat ze minder maken dan kakariki's.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-09 - 12:15:53 send message to Karel

Als geluid een probleem kan zijn, zou ik ook eens naar de neophema's kijken. Die hoor je nauwelijks, maar zijn vaak wel iets minder levendig dan de Zuid-Amerikaanse soorten.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-09 - 12:40:42 send message to Daniel

Alex, catherina's zijn een stuk rustiger dan valkparkieten en ook minder levendig. Zoals Hans al aangeeft kan je ook naar neophema's kijken, maar indien valkparkieten belachelijk veel herrie maken dan vrees ik dat alle kromsnavels te veel lawaai maken.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2012-05-09 - 14:47:25 send message to svg123

Ik heb zelf ook catharina's gehad. Die konden soms ook veel kabaal maken, daarom heb ik ze weggedaan. Ik heb ook 5 koppels grasparkieten en 2 kakarikimannen, die hoor je nauwelijks.

Mijn ervaring is dus: kakariki's zijn meer in beweging en maken minder herrie.


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-05-09 - 18:13:05 send message to petro

bij mij hoor ik de valken en kakariki's bijna niet..
de catharina hoor je wel maar met vlagen,is maar wat je herrie noemt.
en anders neophema's houden die heb ik ook en die zijn echt stil vergeleken bij de rest..


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-05-09 - 18:14:05 send message to petro

mijn broertje had ook 4 catharina's in de woonkamer en hij vond ze weinig geluid maken..


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2012-05-09 - 18:47:15 send message to Blauwe bergen

Ik heb ook Catharinas gehad .
Zo rond de 50 koppels.
Vaak werden de koppels van elkaar gescheiden om andere kleurcombinaties te krijgen.
Deze schreeuwden de hele dag.
Ms zijn aymaras of citoenparkietjes een betere oplossing is familie van elkaar.
Ligt ook eraan waar je woont.
In mijn vorige woonplaats was het geluid van een zebravink volgens de buurman al te veel.
Ik ben dan ook verhuist Nu Heb ik Lories Kaketoes en Aras en de buren vinden het prachtig


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-09 - 19:02:17 send message to Ton Koek

Ik las ook altijd dat catharina's zo stil zouden zijn. Tot ik ze als logé had in de dierenwinkel, in een betegelde ruimte. Er liepen zelfs klanten weg vanwege het kabaal en dat waren er maar twee...
Het verschilt per vogel, in het algemeen valt het misschien mee maar je zal het net treffen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede