Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Noemt men dit hobby Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Noemt men dit hobby
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-25 - 20:48:02

Te koop

te koop bevruchte edelpapegaaien eieren tegen een goed bod zijn nu 8 dagen bebroed

heb er 3 doe een goed bod voor de 3en ze zijn van u anders laat ik ze uitbroeden en de jongen weer zelf grootbrengen

(gelezen hier bij advertenties)

Sorry maar misschien zie ik het verkeerd, maar is dit nu niet koren op de molen van die dieren welzijn organisaties. Arena en nog wat forums worden regelmatig gelezen door dit soort organisaties om misstanden te vinden. Natuurlijk zullen er mensen zijn die vinden dat dit prima kan zo.
Ik vind het op zijn zachts gezegd ----------


Henk


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-05-25 - 21:13:38

Heel erg angry angry


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-25 - 21:14:22

Je hebt daar wel een punt, Henk. Aan de andere kant is bijv. de handel in kippen-, fazanten- en kwarteleieren heel gewoon, waar het om broedeieren gaat.

Echter, als je een aanvulling/wijziging op het advertentieregelement wilt formuleren, dan staat je dat vrij en kan die, in alle redelijkheid, aan Jan worden voorgelegd.

Kortom, maak de volgende zin maar af:

Het is niet toegestaan ..................


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-05-25 - 21:14:35

van mij mogen ze dit soort advertenties verbieden .vind dit te gek voor woorden.


westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2012-05-25 - 21:18:54

Ik ben het met je eens Henk.Maar dan denk ik Waarom als je een goed koppel hebt die de jongen zelf grootbrengt waarom haal je dan het nest leeg.Is het geld of denk je ze doen het nog wel een keer ik begrijp het niet.Ik heb ook 2 ruppel eieren onder mijn meyers gelegd , omdat de ruppel pop niet is gaan broeden zijn allebij uit gekomen de meyer pop voert nu 3 meyers en 2 ruppels.maar mijn mening is zo min mogelijk ingrijpen en ben dan ook groot voorstander van natuurbroed(maar dat is mijn mening)gerrit


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-25 - 21:22:26

quote
Is het geld of denk je ze doen het nog wel een keer


In beide gevallen is het antwoord.....? wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-25 - 21:44:37

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hans (Karel)

Volgens mij heb ik niet gezegd dat het advertentiebeleid veranderd moet worden. Maar daarom hoef ik het nog niet goed te vinden.

Maar vind jij het gezien je vraagstelling/suggestie het wellicht nodig???

Maar als ik de zin af mag maken zou ik zeggen:

verbieden van advertenties waarin eieren van niet-nestvlieders en niet zelfstandige kuikens worden aangeboden!!

Henk


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2012-05-25 - 21:46:36

Henk ,
je hebt gelijk , zo ken ik er ook nog een paar !!!
dit gaat puur om het geld !!!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-26 - 08:26:33

Zou je wel denken Richard want wat moet hier de lol van zijn als het koppel de eieren zelf kan uitbroeden en grootbrengen.

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-05-26 - 10:12:29

mijnkaketoes.nl

Heb je met de adverteerder contact gezocht, waarom hij ze aanbied.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-26 - 10:27:07

duidelijker kan de advertentie niet dus waarom zou ik contact zoeken. Voor het zoveelste lul verhaal?


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-05-26 - 11:33:38

dus waarom zou ik contact zoeken

Ik heb de adverteerder wel gemaild, is een lid van vogelarena, iets van hoor en wederhoor en omgangsvormen.
De reden staat er nu dus bij.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-26 - 12:11:14

Voor alle duidelijkheid het gaat me niet om de persoon daarom staat er geen naam. Het gaat me om het feit en zoals je kunt lezen zijn er meer mensen die dit niks vinden. Maar goed als we weer eens op zere teentje getrapt hebben op een site waar we meer van dit soort discussies hebben dan gooi het topic er maar weer af hoor.

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-26 - 12:12:08

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Helaas wordt bij de "reden" nu de naam van een persoon als "klager" vermeld, en moest de advertentie om die reden worden verwijderd.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-05-26 - 13:21:39

Triest in de hondenwereld heb je daar een benaming voor.
De verantwoordelijke fokker en aan de andere kant de vermeerderaar.
We kunnen wel stellen dat de adverteerder tot de laatste categorie behoord,

mvg Frank


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-05-26 - 14:12:38

Ik heb soms problemen met mijn geheugen maar zijn er geen adverteerders "geweest" die om bevruchte eieren vragen om die in broedmachines uit te broeden ?!

Gruwelijk vind ik het om bevruchte eieren zonder andere reden dan gewin aan te bieden van welke vogelsoort dan ook en dan heb ik het niet over kippeeieren .

Ik kan me iets voorstellen bij ernstig bedreigde vogelsoorten die wel eieren produceren maar om onduidelijke redenen weigeren om te gaan broeden en/of door verstoring een legsel verloren dreigt te gaan waarbij geen winstoogmerk of $$$$$$$ in de ogen staan dan is het goed te weten dat er deskundigen zijn die het broedproces op kunstmatige wijze overnemen waarbij uiteraard afspraken gemaakt dienen te worden om geen scheve gezichten te geven .

Paul



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede