Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > albino grasparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : albino grasparkiet
Sven Wynsberghe
Website Member
Posts :5

Website Member
2012-06-01 - 22:29:11 send message to Sven Wynsberghe

heb vandaag een albino grasparkietje gekocht en het is nog maar een 3 maanden oud maar men vraag is hoe kan ik zien of het een pop is of een manneke.
Kan je dit ook zien aan de neusdop of niet want heb gehoord dat gele mannekes grasparkieten ook een beige neusdop hebben en geen blauwe.


Arianne-
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-06-05 - 14:22:51 send message to Arianne-

Bij jonge grasparkieten is het geslacht nog niet altijd even duidelijk te zien, maar na een halfjaar ongeveer is het goed te zien of het een man of popje is.
Bij albino's/lutino's ligt dit inderdaad anders, ik heb namelijk zelf een mannelijke lutino grasparkiet met een rozige neusdop. Ik zag deze op een keer paren en zo kwam ik erachter dat het een mannetje was. (hebben nu 4 eitjes die op uitkomen staanhappy :)) Ik heb daarentegen ook een albino pop met wel de kenmerkende (in de broedperiode) donkerbruine neusdop. Het gaat dus niet altijd op.


Sven Wynsberghe
Website Member
Posts :5

Website Member
2012-06-05 - 21:45:09 send message to Sven Wynsberghe

ik heb dus ook nog 2 andere grasparkieten dien in een kooi zitten.
Maar nu als ik men albino grasparkietje eten geef de dag erna is het al leeg maar niet door op te eten , maar door te morsen hij/zij haalt zen eten uit zen bakje.
Wat raden jullie me aan en zou dit door de stress kunnen komen van de verhuis maar het is nu bijna een week dat ik hem heb.

Dank u.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-06-06 - 18:10:08 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een fotootje bij 'mijn voliére' staan met verschillende kleuren neusdoppen.

Heb je toevallig een foto van de grasparkiet?

Bij twijfel gok ik altijd eerder op vrouwelijk dan op mannelijk ivm de geslachtsgeboden vererfing.


Sven Wynsberghe
Website Member
Posts :5

Website Member
2012-06-13 - 16:30:11 send message to Sven Wynsberghe

ik zal dan ne keer ne foto uploaden doe ik er goe aan om hem bij men 2 andere grasparkieten te steken



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede