Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > kakatoe samenzetten met grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakatoe samenzetten met grijze roodstaart
Marcel_H
Website Member
Posts :16

Website Member
2004-10-16 - 23:55:19 send message to Marcel_H

Hallo,

Net lid en al gelijk een vraag! Ik heb een handopfok witkuif kakatoe van ong 5a6 jaar en sinds een half jaar heb ik ook een handopfok grijze roodstaart van 3a4 jaar. Nu zou ik het fijn vinden als ik deze samen los zou kunnen laten/huisvesten helaas is de grijze nogal agressief ten opzichte van de kakatoe ondanks dat de kakatoe wel toenadering zoekt hij biedt namelijk zijn koppie aan om te krauwen. Ik heb de kooien op 50 cm van elkaar staan en heb ook al geprobeerd ze op neutraal terrein kennis te laten maken. Nu is mijn vraag zijn er nog andere tips/trucs die ik zou kunnen proberen om ze vriendjes te laten worden? Of moet ze beide hun leven lang apart houden(wat natuurlijk geen probleem is)

Groeten Marcel


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-17 - 00:35:58 send message to Hawkeye_NL

In ieder geval doe je het perfect op deze manier. Vlak naast elkaar laten staan en aan elkaar laten wennen. Het samenzetten op nutraal terrein is een perfect idee zolang je beide vogels er maar tegelijkertijd neerzet. Dit voorkomt terretorium drift.

Veel plezier met deze mooie bezigheid.
Erwin


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-17 - 12:19:59 send message to rupicola

dat lijkt mij ook.
je kunt nog denken aan enige afleiding op het neutraal gebied, ieder FF wat lekkers, om directe interactie tussen beide even uit te stellen.

Ik heb ook ervaren dat schermutselingen er soms gevaarlijker uitzien dan ze in werkelijkheid zijn.
Mijn Amazones gaan soms ook met veel lawaai en
wilde bewegingen tekeer, waarbij ze fel uithalen naar elkaar, maar ze bijten beslist niet door! Dit weet ik uit eigen ervaring want een van de vogels doet dit ook bij mij.
Toegegeven, je schrikt wel even de eerste keer, maar als eenmaal blijkt dat het bij het spel hoort .......

Het probleem is en blijft in eerste instantie natuurlijk het inschatten van de bedoelingen van (in jou geval de grijze roodstaart) vogel.

* Belangrijk is ook een evenwichtige verdeling van aandacht voor beide vogels, om zoveel mogelijk te voorkomen dat de vogels jaloers worden.

sukses!


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-17 - 19:09:53 send message to thuis

Er zijn mensen die er veel meer verstand van hebben als wij maar wij hebben geleerd van ouderen dat je soort bij soort kunt plaatsen.
Dus wel papegaai bij papegaai, kaketoe bij kaketoe, ara bij ara maar geen soort kromsnavels onderling mixen.Ook is bekend dat met name kaketoe's nogal eens hardhandig worden indien de 1 wel en de ander (nog) niet broeds is, waarbij menige vogel sneuvelt. Maar ja... wat is wijsheid ? Succes


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-17 - 20:33:44 send message to Hawkeye_NL

Wat betreft het houden van verschillende soorten in 1 ruimte heb ik ruime ervaring. Zowel bij mijzelf als ook bij anderen heb ik verschillende ara soorten met kaketoes en grijze roodstaarten samen gehad. Ook het houden van bijvoorbeeld een ara met een zwartkop caique een goffini kaketoe en een amazone ging zonder problemen.

Ik heb wel altijd rekening gehouden met het geslacht. Dus allemaal mannen of allemaal poppen. Tot op heden is het nog altijd goed gegaan happy :)

erwin


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-17 - 21:00:11 send message to thuis

Ook de ruimte zal zeker belangrijk zijn als je vogels bij elkaar zet. Een ruime voliere met buitenverblijf is natuurlijk anders dan een grote huiskamerkooi waar geen vluchtgelegenheid is.


Marcel_H
Website Member
Posts :16

Website Member
2004-10-17 - 21:25:57 send message to Marcel_H

Misschien is het zinvol om te vermelden dat de grijze roodstaart in het verleden samen met een goffini gezeten heeft dit geeft in mijn optiek toch een grotere kans van slagen. En ik weet dat ik inderdaad een risico loop maar dat zou ik ook lopen als voor beide een soortgenoot aan zou schaffen in ieder geval bedankt voor de tips tot zover.

Groeten Marcel


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-17 - 21:31:13 send message to Hawkeye_NL

Thuis,

Ik heb het er juist over dat ik deze vogels dus los in de huiskamer bij elkaar heb gehad.
Zo zitten regelmatig mijn ara's en amazones bij elkaar los in de huiskamer op 1 kooi te spelen.

Ruimte is heel erg belangrijk maar niet het belangrijkste.

erwin


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-18 - 19:45:52 send message to thuis

Beste Erwin,
dat lijkt me echt een prachtig gezicht.
groetjes
Ans



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede