Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Doffe veren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Doffe veren
compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2012-06-06 - 17:53:09 send message to compadre

Heb sinds een paar dagen een hele tamme en gemakkelijke geelwangamazone. Heb hem [gered] opgehaald bij mensen waar hij jarenlang in een koperen ronde kooi van 40 cm zat.Voedsel was bijna geheel zonnepitten en boterham met pindakaas. Hij zit goed in de veren maar de veren zijn dof. Ik heb een goed zaadmengsel als voedsel en pellets. Hij eet ervanhappy :) Fruit lust hij niet maar wat groente af en toe wel. Kan ik ervan uitgaan, dat bij goede voeding, de veren na verloop van tijd weer glans krijgen? Of is er een ander middel? Bedankt, Eric.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-06-06 - 20:16:50 send message to parkietje1

Eivoer/ krachtvoer aanbieden, vele soorten groenten en fruit proberen en de vogel laten baden / sproeien.
Verder zorgen voor voldoende vliegmogelijkheden dan komt de glans op het verenkleed er wel weer op.
Zal zijn tijd nodig hebben maar dan komt het met de vogel wel goed.
Je zou overigens ook kunnen proberen een partner te vinden voor deze vogel. Papegaaien gedijen het beste koppelsgewijs.
Veel suc6


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2012-06-07 - 13:42:40 send message to compadre

Sproeien vindt hij heerlijk.Toen ik bij de mensen binnenkwam kon ik tegen de rooklucht aanleunen. Na 4 dagen in huis ruikt de vogel nog steeds naar rook uiteraard.Nu, met goede voeding en leefomstandigheden maar even de rui afwachten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede