Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kokhalzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kokhalzen
Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-06-22 - 16:50:44 send message to Baloega

Eén van mijn papegaaien, de huiskamervogel, begint de laatste paar dagen te kokhalzen. Voorheen deed ze dat ook wel eens, maar de laatste paar dagen is het dus echt vaak. Ze eet en drinkt goed, zit niet bol, kortom ze lijkt gezond. Wie weet wat dit kan zijn, of heeft hetzelfde gehad met een papegaai?


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2012-06-22 - 18:53:55 send message to Fonje

Iets irriteerd zijn/haar keel of krop. Best is om een kroponderzoek te laten doen. Dat is maar 5 minuten werk voor een vogelarts. Mogelijk is het een gist, schimmel of flagellaat.

Groetjes
Peter


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-23 - 01:31:30 send message to ineznick

Kan het niet zijn dat de papegaai broedrijp begint te worden en jou als partner ziet ?
Dan begint ie jou te voeren , zoals papegaaien koppels bij elkaar doen . Ik heb zelf jaren geleden een grijze roodstaart gehad en die deed dit ook. Het ziet er een beetje uit dat ie moet kokhalsen.
In ieder geval succes ermee.

Gr gerben


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-06-23 - 08:20:59 send message to Vogelen

Doet hij dit als je erbij staat of zie je het van een afstand? Het eerste lijkt op voeren, het tweede toch ook maar even testen op kds?


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-06-23 - 14:24:50 send message to Baloega

Vanochtend met verschillende dieren(vogel)artsen gebeld. Uitgelegd dat het leek alsof haar wat dwars zat in de krop/maag. Liefst hadden ze natuurlijk gehad dat we langs zouden komen, maar er was één arts bij die ons niet zomaar wilde afschepen, en omdat wij niet echt in de buurt woonden heeft zij geadviseerd om Cisaral drops te geven. Dat is het meest gebruikte middel tegen braken/kokhalzen. Dit gelijk vanochtend toegediend, en ze kokhalst niet meer!! Omdat ze toch vrij weinig had gegeten heb ik haar aan de pap gehad, dit omdat ik toch al een baby-papegaaitje aan de pap heb. Zo weet ik tenminste dat ze in ieder geval iets binnenkrijgt.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-06-24 - 00:33:16 send message to ParkietenTom

gelukkig is alles nog goed gekomen dan happy :)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-24 - 12:18:31 send message to ineznick

Gelukkig is het goed gekomen. Maar weet je de oorzaak ook ?


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-06-24 - 16:45:16 send message to Baloega

Nee, ik weet de oorzaak niet. Maar het leek gewoon alsof haar wat dwars zat. Ze eet nu haar fruit goed, de zaden nog niet. Dus ik geef nog steeds pap. Wat me wel opvalt is dat ze nu meer aan de knaagsteen zit. Ze is levendig genoeg hoor. Vliegt ook nog gewoon van kooi naar javaboom. Dus de kracht is er ook nog wel.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-25 - 08:23:35 send message to ineznick

Gelukkig. Succes ermee


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-07-11 - 18:10:50 send message to Baloega

Ben toch met de amazone naar de VA geweest voor de zekerheid. Die kon niet direct wat vinden, maar doordat de veren zwart worden zei hij dat de lever niet goed is. Hij heeft een injektie gegeven voor de lever. Daarna is de amazone wel opgeknapt, maar nu krijgt ze weer een terugval. Wederom kokhalzen, erg veel bezig met haar snavel te 'slijpen'. Daarbij begint ze nu heel zwaar te ademen. Ook weinig eten, daarom maar weer aan de pap gezet. Nu hoorde ik over het medicijn baytril. Heeft iemand hier ervaring mee en wat de dosering is die je kan geven? Ik heb al op verschillende forums gekeken maar wordt daar niet echt wijzer van.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-11 - 18:32:59 send message to Vogelen

Ondertussen al een KDS test gedaan???


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-07-12 - 11:19:52 send message to Baloega

Nee, de ontlasting was verder goed volgens de VA. Er zaten geen onverteerde zaden in, dat heb je wel bij KDS.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-12 - 13:40:19 send message to Vogelen

Ik twijfel aan je VA, dat hoeft absoluut niet zo te zijn.


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-07-12 - 16:15:08 send message to Baloega

Daar kunnen we over blijven discussiëren, de VA. Maar enig idee over de baytrill?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-12 - 16:28:31 send message to Vogelen

Baytrill is een heel breed werkende antibiotica, ik dacht ook niet alleen voor vogels. In het verleden ooit 1 keer gebruikt, geinjecteerd. Is wel stressvol als je vogel niet heel tam is. Wordt meestal door het drinkwater gegeven. Deze vragen zou je echter aan je VA moeten stellen, evenals de dosering.


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2013-02-13 - 21:49:33 send message to Baloega

Hetzelfde probleem was deze week terug bij de amazone. Heb haar vandaag naar een dierenarts in Emmen gebracht. We weten nu eindelijk wat het is. Streptokokken. Iedere vogel heeft dat, maar bij haar was het in een extreme hoeveelheid aanwezig. Morgen kunnen we haar ophalen en krijgt ze medicijnen mee. Heeft iemand ook wel eens streptokokken bij de vogels gehad?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede