Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat vragen over het broedgedrag van pyrrhura's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat vragen over het broedgedrag van pyrrhura's
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-07-03 - 20:22:49 send message to Rimo73

Hallo,

Ik heb sinds een week een koppel pyrrhura's in mijn voliere.
Het is een blauwe man en hypoxantha pop,beide uit mei 2011.
Nu vraag ik me af wanneer deze zouden kunnen gaan paren en is dat te zien aan een bepaald gedrag en is er ook nog iets te doen om dit te stimuleren?
Vanaf wanneer tot wanneer zouden ze een nest kunnen krijgen,kan het dit jaar nog?
Ze zijne redelijk tam en ik doe ze in de avond naar binnen het nachthok in en in de morgen gaan ze de voliere weer in.
Ik heb aan het nachthok een groot blok hangen met zaagsel en beukensnippers op de bodem.
Elke avond gaan ze daar samen in,ook als ze in de voliere zitten kunnen ze het nachthok in aangezien daar het voer en water aanwezig is.

Ben benieuwd naar reacties en eventuele tips.

Richard


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-04 - 08:18:08 send message to Vogelen

Ik heb geen ervaring met pyrrhura's, maar het zou moeten kunnen lijkt me. Ik zou eerst maar eens een jaartje geduld hebben.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-07-04 - 10:26:30 send message to Ruben31

Kan op elk gewenst moment,mijn koppel begon vorig jaar september en het jong vloog op 15december uit.

De regel is toch wel voorjaar,zomer.


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-04 - 11:03:25 send message to michielhartjes

Pyrrhura's hebben geen vaste broed periode, ik zit soms midden in de winter met jongen, ik kweek nu 8 jaar pyrrhura's, en uit ervaring kan ik zeggen dat vogels van mei 2011 dit jaar niet meer gaan broeden, geduld hebben tot volgend jaar. Zelf leg ik wilgentakken in het broedblok, en zodra deze geheel worden fijn geknaagd komen ze in broedstemming. Dit is voor mij een goede indicatie wanneer ik eieren kan verwachten.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-07-04 - 19:45:32 send message to Rimo73

Hartelijk dank voor de reacties.

Ik heb sowieso geduld hoor,dan volgend jaar,ook geen enkel probleem.

Hoelang na de paring worden de eieren gelegd en hoelang duurt het voordat het eerste kan uitkomen?

Richard


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-07-05 - 08:01:59 send message to Ruben31

Maar jij kweekt vast binnen michiel??


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-07-05 - 11:28:33 send message to gerrit1950

Als ze overdag in het broedblok zitten en je hoort knaaggeluiden(aan de wanden van de nestkast of zo), dan mag je een tweetal weken later eitjes verwachten


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-07-05 - 11:32:27 send message to gerrit1950

wanneer het eerste uitkomt hangt af van wanneer ze is beginnen broeden. Het aantal eitjes varieert van 4 tot zelfs 8. Met telkens 2 dagen tussen, kan dit een week schelen dus. Meestal gaan ze broeden op ei 3 of 4. tel daar dan 3 weken bij vooraleer ze kippen.
Maar de jongen blijven wel 60 dagen in het nest!

om je vogels in broedstemming te brengen moet hun voedselpatroon goed zijn: vooral veel fruit geven!


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-07-06 - 09:35:05 send message to Rimo73

Hartelijk dank voor de reacties.
Ik denk dat het gistermiddag raak was.
Het was een leuk tafereel om te zien en denk dat dit de paring was.
Het was gisteren warm ,zon en visite erbij omdat mijn zoontje 4 was geworden,als het raak was hebben de vogels een leuke dag uitgekozen.
Na het tafereel zaten ze constant bij elkaar met de snavels tegen elkaar aan kusjes te geven.
Zijn er nu dingen die ik in de gaten moet houden die aanwijzen dat er echt iets gebeurd.
Ik ga maandag voor een week op vakantie,dus zou leuk zijn als er eieren zijn als ik terugkom.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede