Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kattengrit als bodem bedekking. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2012-07-13 - 12:52:20 send message to IGGINO VB

vroeger in mijn kweekbakken ook kattenbakkorrels gebruikt, maar als het vervangen moet worden heb je direct een heel gewicht in de vuilbak. (ik weet niet of het in Nederland ook zo is maar hier moeten wij betalen per gewicht van afval). Daarom ben ik overgegaan naar hennepvezel (aubiose) . werkt ook goed, en kan in de gft afvalbak (groenten fruit tuinafval)of composthoop.
ik haalde gewoon de natte plaatsen eruit (onder zitstokken) en liet de rest liggen, zodat ik zo lang mogelijk ermee kon doen. Ik gebruikte dit bij lori's.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-07-13 - 13:32:34 send message to P.Rooth

Betalen per gewicht is in Nederland ( nog ) niet overal het geval heb zelf dan Zeoliet in de grotere broedkooien en heb daar een 25 kilo op 1 m2 haal daar bijna dagelijks de mest eruit wat het meest de tuin in gaat onder struiken en in de borders krijg je tevens een mooie grond door ( heb te zware klei )

Paul


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2012-07-13 - 20:16:27 send message to Rogert

Als ik de vraag goed lees begrijp ik dat je ook vraagt of je kattengrit in het broedblok kan gebruiken.

Als het echt scherpe steentjes bevat of stenen in het algemeen dan zou ik het ten zeerste afraden. Als er een ei iets te vast onder de vogel ligt kan het gebeuren dat door de druk de steentjes door het ei prikken.

Wat betreft een zachtere kattenbakvulling als Corbo of stropellets kan ik je niet adviseren.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-07-13 - 20:36:19 send message to RICHARDVHASSELT

Nee de bedoeling is om in de kooien ipv beukensnipper te doen kattengrit als bodembedekking omdatr de vogels de beukensnippers meenemen in de broedblokken in de broedblokken gaat zaagsel vers van bemen en natuurlijk wilgentakjes maken ze wel fijn.
Ik heb nu kattengrit stofvrij gekocht van BOGENA maar eens proberen een zak van 30 liter.


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2012-07-15 - 19:21:45 send message to pietsus

Ik gebruik kippengrit bijna geen stof.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-07-15 - 19:44:36 send message to RICHARDVHASSELT

Ik heb er nu kattenkorrrels stofvrij in liggen van bogena ik moet zeggen tot nu toe super het zijn natuurlijk gewoon klei korrels puur natuur € 7 per zak van 30 liter prijs valt mee.


jp sluis
Website Member
Posts :40

Website Member
2012-07-16 - 21:31:07 send message to jp sluis

ik hrb in mijn vluchten grind liggen en dit bevalt me prima !!!het is fijne grind met een gemiddelde doorsnede van 2 cm doorsnede


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-07-17 - 12:27:21 send message to Karel

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik vind 2cm wel een beetje te grof ivm doorharken. Ik heb zojuist een buitenren gevuld met een 1 cm dikke laag split met dikte 1-3 mm.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-07-17 - 20:16:13 send message to RICHARDVHASSELT

Binnen heb ik nu overal stofvrije kattengrit in de kooien en de grote kooi ook buitn in de vlucht heb ik zwart/grijs grind liggen 20/32 mm wel grof maar maak wekelijks de boel schoon met heet water en chloor is maar kleine vlucht 0.60 diep en 3.50 lang.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede