Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Neophema's in kooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweken met Neophema's in kooien
Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2012-07-20 - 13:24:58 send message to Marc_o

Zijn er leden die met neophema's in kooien kweken en zo ja wat zijn de afmetingen die jullie gebruiken?


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-07-20 - 14:09:00 send message to freddy321

ik kweek met splendids in kooien van 120x60x80


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-07-20 - 19:45:42 send message to Max Weijers

Ik heb ooit eens met bourkes en turquoizines in van keulen kooien gekweekt van 100x40x50. deze vogels hebben wel voordat ze in de kooien gingen al jongen gehad in volière's, dus het waren al beweze koppels.

Gr,
Max


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2012-07-26 - 11:25:42 send message to Marc_o

300 keer bekeken en maar 2 reacties?
Dat kan beter dacht ik zo!

Dus nogmaals, wie kweekt er met neophema's in kweekkooien en wat zijn hiervan de afmetingen?


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2012-07-26 - 11:33:53 send message to tigra

ik kweek een aantal in kweekkooien,en de rest in voliere's...kweekkooien zijn 100 x 060 x 060..na de kweek gaan ze in grotere kooien
gr richard


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-26 - 12:27:15 send message to wiechmann

ok je wil een reactie.geen probleem.

waarom in kweekkooien en niet in voilere`s


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-07-26 - 13:03:19 send message to Rik

quote
Waarom in kweekkooien en niet in voilere`s?


Da's precies het probleem waarom mensen hier niet op reageren. Het is altijd baas boven baas.

Niet iedereen heeft zeeën van ruimte om elk koppel ruim kunnen huisvesten.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-07-26 - 13:11:21 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Wiechmann

Waarom in voliéres en waarom niet gewoon in vrijheid laten leven?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-26 - 13:19:43 send message to wiechmann

omdat dat nu net volgens de wet verboden is .

ondanks dat heb ik er div in vrijheid leven .
happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-07-26 - 13:38:39 send message to Rik

happy :)

Het is niet verboden om geen vogels in gevangenschap te houden toch? Dat is 100x beter dan vogels in voliéres houden.

Wat ik bedoel:
Niet iedereen heeft de (financiëele) ruimte om vogels perfect te kunnen huisvesten. Ondanks dat streven we dit doel wel na en hebben we wel de intentie om er het beste van te maken. Daar gaat het om.

De vraag naar de minimale afmeting voor een neophemakooi is een onderzoekende vraag die gesteld wordt door iemand die het beste voor heeft met zijn vogels. Anders zou hij deze vraag niet stellen. Wanneer de vragensteller een ruime voliére tot zijn beschikking zou hebben dan had hij ze daar wel ingedaan.

Iemand die onderzoekend vraag stelt verdient alle respect...ja toch?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-07-26 - 13:52:20 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mee eens Rik, wat betreft de onderzoeksvraag.

Anderzijds is het niet beschikken over voldoende ruimte en/of financiele middelen natuurlijk nooit een argument om vogels dan maar onder "slechte" omstandigheden te houden.

In het algemeen geldt dat als je niet de ruimte en de middelen hebt: Houd ze dan niet!

Richting de topicstarter betekent dit natuurlijk niet dat een ruime kweekkooi geen goede huisvesting zou zijn.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-26 - 14:47:57 send message to wiechmann

rik zelf heb je ook een keuze gemaakt om minder vogels en voor kwaliteit te gaan.perfect.

zo zal de norm voor iedereen moeten zijn .
liever iets minder vogels en kwaliteit .dan ze in te kleine kweekkooien te plaatsen.
en heb niets met ruimte en geld te maken.

ik ben op vrij veel adressen geweest zowel bij papegaaien als bij andere soorten .en je kom de afschuwlijkste dingen tegen .
maar ook mensen met echte liefde voor de vogel hobby die alles perfect voor elkaar hebben.

rik .
je weet zelf hoe de kwaliteit van de grasparkiet en valkparkiet de laatste 30 jaar in grote achteruit gegaan is .behalve bij de mensen die lette op de kwaliteit.en niet zo als het bij heel veel kwekers is gegaan produktie produktie en de kwaliteit van hun jonge gaan toch maar na de handel zeggen ze dan.

als ik het fout heb hoor ik het graag.



Arjan K
Website Member
Posts :25

Website Member
2012-07-26 - 15:08:56 send message to Arjan K

Wiechmann, ik ben erg benieuwd wat voor vogels bij jou in vrijheid leven!


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-07-26 - 16:51:36 send message to marc1

Zelf kweek in in vluchtjes met neo's, maar ken ook kwekers die in broedkooien kweken.
en ook daar zijn goede resultaten.

Maar is het ook niet zo dat een vogel pas tot kweken overgaat als de omstandigheden goed zijn?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-07-26 - 17:45:59 send message to eric 008

ik kweek eigenlijk al te lang begonnen met engelse in sinasappel kistjes of appel bakken om het even. maar voor goede resultaaten en dat je er zelf en de vogel er van geniet is gewoon in een vlucht niet meer niet minder . want elke ronden neemt minimaal als je uitgekookt bent twee maanden in beslag de meeste jaaa de meeste kweken drie rondens niets mis mee heb ik zelf uit getest maar wel als het in een kweek kooi is en dan maak het mijn niet uit of die kweek kooi 60 x 50 x 120 is en ja dat zijn de ideale maten van plaat materiaal waar ze van worden gemaakt maar niet voor een vogel die er niet fatsoenlijk in kan vliegen . m.v.g eric ps dan liever minder maar wel vluchten .


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-26 - 17:55:57 send message to wiechmann

1 blg ara 1 grijze roodstaart 2 blauwvoorhoofd amazone koppel edels en koppel bonteboertjes .

zitten bij mij los hebben wel een beschutte voliere waar ze uitzichzelf de nacht en nu de warmste tijd van de dag doorbrengen .



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede