Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wildvang putters ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wildvang putters ?
Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-08-03 - 01:44:25 send message to Jayjay

hoi allemaal,
ik heb laatst 3 koppels putters gekocht bij een kweker (zal de naam niet noemen, de vogels zagen er verzorgd uit en de prijs viel wel mee. Ik heb ze eergister opgehaald. Het viel me dus op dat de ringen best groot waren, gister zat het ringetje van een mannetje over een teentje.
Ik dacht dat het een ongeluk was. Het viel me ook op dat ze niet willen eten uit de voederplateau die er hang.
Ik las dat wildvang vogels daar moeite mee hebben.
Ik vermoed dat hij de ringetjs er met moeite in heeft geschoven. Nu probeer ik degene te bellen en neemt hij niet op. Reageert ook niet op de mail... Ik voel me een beetje in de maling genomen aangezien ik niet weer of dit wel legale vogels. Wat kunnen jullie mij aanraden nu te doen?


Gr


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-08-03 - 07:13:32 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit klinkt als wildvang ja, een correct geringde vogel kan nooit zijn ring over zijn teen krijgen. Rest je maar 1 ding, terug naar de verkoper of deurtje open zetten... en zorgen dat dit je nooit meer overkomt! Ik neem aan dat je ze opgehaald hebt, dan weet je toch waar de verkoper woont? Kun je niet een foto van de poot/ring plaatsen, ik ben benieuwd hoe dat er uitziet.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-08-03 - 15:33:36 send message to Ton Koek

Je kunt je vraag voorleggen aan het ministerie via het zogenaamde DR-loket:
Contactgegevens DR-Loket

Tel: 0800 - 223 33 22 (gratis)
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 8.30 - 16.30 uur
Tel. vanuit buitenland: +31 592 33 29 58 (niet gratis)
E-mail: via het contactformulier op de website
Internet: www.drloket.nl


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-08-03 - 17:23:15 send message to DirkD

Ik zou de persoon ten laste informeren dat u twijfelt aan de oorsprong van de vogels en er aan denkt dit aan de bevoegde instanties te melden.

Het kan ook een beginneling zijn die te laat of verkeerd heeft geringd. Dit moet toch opgevallen zijn als u de vogels ophaalde.

Dit kan ook voor u gevolgen hebben die bij een officiële klacht soms extreem zijn.
Deze weg ingeslagen is er geen weg meer terug en op enkele fanatiekelingen na wens je dit niemand toe.

Het zal geen prof zijn die dit soort vogels aan onbekenden verkoopt.

Mvg
Dirk


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-08-04 - 00:53:08 send message to Jayjay

Hoi, het is inmiddels opgelost!
Het was ander half uur rijden maar toch ben ik er heen gegaan. Ik ben aan zijn deur gekomen met de vogels en eiste mijn geld terug en gaf de vogels. Dat ging gemakkelijk want hij deed er niet moeilijk over, wel deed hij moeilijk over waarom hij de telefoon niet op nam.
Ik zag ook dat er ongeringde vogels tussen zaten.
Ik ben wel bereid om iemand in te schakelen want ik denk dat deze persoon niet op de juiste manier handelt. Hoe kan ik dit aanpakken, van dit soort tuig mogen al zijn vogels van mij in beslag worden genomen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-04 - 11:20:18 send message to Karel

Volgens mij heeft de dierenbescherming een anonieme kliklijn. Zij geven je melding dan wel door aan de juiste instanties (politie/AID).


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-08-04 - 15:10:11 send message to tropic

Om welke reden zou je anoniem een klacht indienen?
Als je man bent en een klacht hebt, doe je dat met naam en toenaam, anders laat je het volgens mij.
Is zo maar even mijn mening.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-08-04 - 15:19:54 send message to DirkD

Natuurlijk enkel voor echte helden en totaal nutteloos.

Indien u dit echt stoort kan u beter verwittigen dat hij hier mee stopt of dat u maatregelen gaat nemen. Ik vind het wel eigenaardig dat u dit niet bij het ophalen hebt bemerkt.

Terug brengen? U hebt uw geld terug maar de vogels zullen wel een andere eigenaar vinden.
Wildzang voor een prikje, zit meestal wel een geurtje aan.

Iedereen verdient een tweede kans.
Is in België zelf voor zeer extreme gevallen van toepassing


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-08-04 - 15:41:44 send message to Jayjay

Hoi,
Ze vlogen in een tamelijk grote voliere en het zijn actieve vogels dus zo makkelijk is dat niet te zien. Hij heeft ze gevangen en in mn lopertje gedaan. Een prikje ? Dat viel wel mee, ze waren 85 euro per koppel, ik kocht ze niet om de prijs maar omdat ik er al heel lang opzoek was. Ben geen koopjesjager hoor,


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-08-04 - 17:22:51 send message to Ton Koek

quote
Om welke reden zou je anoniem een klacht indienen?
Misschien om dezelfde reden als waarom op forums bijna iedereen anoniem meent te moeten zijn?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-04 - 19:33:44 send message to Karel

quote
Om welke reden zou je anoniem een klacht indienen?


Je dient geen klacht in maar maakt melding van een persoon die vermoedelijk handelt in illegale vogels waarmee de vogelliefhebberij in groot gevaar wordt gebracht.

Een klacht kun je in dit geval alleen indienen als je persoonlijk schade hebt geleden en dat is (uiteindelijk) niet zo. Je hebt immers je geld teruggekregen.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-08-04 - 21:30:31 send message to medaar

amaai: nu al putters uit de natuur ??
gekocht of gedroomdttttttt??
haha .


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2012-08-05 - 09:39:23 send message to Rogert

In zekere zin ben je er twee keer naar toe gereden. Valt dat niet onder persoonlijke schade?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-05 - 11:09:18 send message to Karel

Formeel heb je gelijk Rogert, maar dat verlies kun je beter beschouwen als leergeld.

Mijn punt is eigenlijk dat bij een klacht, je persoonlijke gegevens worden genoteerd en dat deze, ingeval van een rechtszaak, ook bij de aangeklaagde bekend worden. De vraag is of je dat wilt.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-08-05 - 14:05:36 send message to RICHARDVHASSELT

Ik koos eieren voor mijn geld en zou het er mooi bij laten jammer dan van de tijd en benzine als ze je later komen opzoeken ben je verder van huis zijn meestal geen lieverdjes.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2012-08-06 - 19:39:10 send message to Jhoukes

Wat laten sommige van jullie zich intimideren zeg! Juist als je hier geen melding van maakt gaat deze man vrolijk verder.

Hebben de brutale/criminelen het dan uiteindelijk voor het zeggen?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede