Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Slapen parkieten in nachthok? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Slapen parkieten in nachthok?
Lex en Sarah
Website Member
Posts :2

Website Member
2012-08-13 - 10:22:05 send message to Lex en Sarah

Hallo,

Ben starter en voliere aan t ontwerpen boven bestaand kippenhok/ren, maar slapen parkieten wel in een nachthok? Lees gemengde berichten in t forum. Ivm buren wel handig als ze binnen slapen totdat luikje open gaat... En anders: hoe krijg je ze zover dat ze er wel in gaan/ blijven slapen? Voliere wordt 170b*70h(niet op de grond!)*60d, nachthok/ binnenhok 122b*122h*60d (ook niet op grond, maar 80cm hoger, apart kippen(nacht)hok eronder namelijk). Overweeg ook Chinese kwartels. Doorvlieggat is 20x20cm.

Graag jullie gewaardeerde meningen/ adviezen en ervaringen. Ik zal tzt profiel bijwerken met foto's, maar nu is er nog niets happy :)


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-08-13 - 18:18:21 send message to eabe80

Als je sowieso hun eten in het nachthok neer zet dan heb je al 1 punt.
Ook kun je ze op vaste tijden bv 21.00 naar binnen sturen met bv een bamboestokje. Deed ik zelf ook. Na een tijdje gaan ze zelf naar binnen en kun je het nachthok dichtdoen. Als je parkieten neemt welke ook in een broedblok slapen (meeste of alle Zuid Amerikaanse parkieten bv) dan deze binnen op hangen.
Let wel dat als je in de broedtijd bv ook buiten blokken ophangt dat je ze dan in deze periode niet naar binnen kunt sturen.
Welke parkieten denk je aan om te nemen?


Lex en Sarah
Website Member
Posts :2

Website Member
2012-08-16 - 09:45:40 send message to Lex en Sarah

Bedankt! Ik ga voor de grasparkieten, op de bodem wat Chinese dwergkwartels en dus een paar wyandottes die de beneden-ren reeds bewonen.
Eens zien of het lukt, ik ga ze sowieso een tijdje eerst in eht nachthok houden, zodat ze daar hun slaapplek-gewoonte gaan hebben.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede