Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stap te *ver* der als hand opfok
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : stap te *ver* der als hand opfok
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 21:04:00





vervolg zal ik maar niet plaatsen dit is kweken over de top en gebeurd gewoon voor mijn een stap te ver


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-08-19 - 21:23:19

Vind ik absoluut niet kunnen sad :( angry
Zo zag ik op youtube een filmpje dat een vogeltje uit een ei kwam op een stuk gaas, helemaal alleen, toen ik zei dat die persoon ws ook niet op gaas werd geboren werd ze boos en moest naar mezelf kijken.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2012-08-19 - 21:37:22

Ik begrijp best dat er mensen zijn tegen handopfok maar als er soorten zijn die met uitsterven bedreigt worden en niet zelf willen broeden dan is dit misschien wel de enige optie


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-19 - 21:42:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En toch is het uit laten komen van eieren op een rooster de meest verantwoorde manier.

Wat je ziet is het kunststof rooster van -waarschijnlijk- een Brinsea broedmachine. Deze bodem is volkomen schoon en doordat zich onder het rooster water bevindt is de gewenste luchtvochtigheid rondom het ei gewaarborgd. Bij het uitkomen heeft het kuiken houvast aan het rooster en zal niet zo snel spreidpoten of andere ongemakken oplopen.

Ik geef toe dat het er wat klinisch uitziet, maar het is uiteindelijk de beste ondergrond gebleken, in het belang van het kuiken.

Waarom vogels soms in broedmachines worden uitgebroed is weer een andere discussie, maar uit de vele topics over dit onderwerp is wel duidelijk dat het soms onvermijdelijk is.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2012-08-19 - 21:46:13

klopt karel het is wel de juiste manier en inderdaad is het een brinsea octagon machine


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 23:09:26

sorry dat ik mijn heb vergist heb een twee dagen zitten surfen en heb veel van deze machine,s gezien met bakken vol met kuikens van verschilende soorten en leeftijden ik praat dan niet meer om beschermde op uitstervende vogel soorten maar van vermedering van iedere soort tot gras parkiet toe.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-08-20 - 09:43:56

Misschien dat je je topics ook eens wat duidelijker kan starten. Het was en is mij volledig onduidelijk wat de insteek is. De reageerders geven een richting, maar voor mij is een willekeurig plaatje zonder (uitgebreide) uitleg van het hoe en wat op de foto EN je bedoeling wel handiger. En ver(der) is denk ik duidelijker dan *ver*der happy :)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-20 - 12:26:51

had dat inderdaad anders moeten brengen .
bv. vermeerderen met broedmachine stap te ver of niet?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-08-20 - 12:28:23

Dit bericht is 1 keer gewijzigd


Yup
En nu de verhalen happy :)

Grasparkieten in breodmachine etc, ben benieuwd naar de sites.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-08-20 - 14:28:45

en we zijn weer meg met de handopfok in een topic dat weer word opgestart door jaloezie of geen kennis van handopfok

vermeerderen met broedmachine stap te ver of niet

als je vermeerderen bedoeld mag ik je dan vragen of je verstand hebt van uitbroeden en met hoeveel heb je ze dan kunnen vermeerderen


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-08-20 - 14:57:29

maewi,het is komkommer tijd je moet toch wathappy :)


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-08-20 - 20:29:44

Precies, komkommertijd, is er ook nog iets postiefs te melden?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-08-20 - 21:11:39



home »
Recepten »
Bijgerechten »
Zoetzure komkommersalade

Zoetzure komkommersalade
Zoetzure komkommersalade

Komkommersalade recepten » Bijgerechten
4 porties uit Nederland - 33 calorieën per portie
In 10 minuten klaar
Door daan
8 sterren / 1 reactie / reageer nu
Print pagina
Maak favoriet


Ingrediënten

komkommer
olijfolie
suiker
azijn

Bereidingswijze
Schil de komkommer en snijd hem in dunne plakjes (zelf gebruik ik de kaasschaaf). Doe de schijfjes in een schaal en voeg een flinke scheut olie en ongeveer 2 x zoveel azijn toe, gevolgd door een grote schep suiker. Schep alles goed door elkaar tot de suiker is opgelost. Je kunt de salade door meer azijn en/of suiker toe te voegen op eigen smaak maken.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-08-20 - 21:15:53

Wat ik een stap te ver vind is de ongebreitelde mutatiekweek. Het streven naar nieuwe kleurtjes die zeldzaam zijn en dus veel geld waard zijn. Hte is met name de manier waarop dit gebeurd en dat is pure inteeld. In een ander topic op deze site wordt dat genoemd door: "bedenk je wat er de laatste plus minus 40 jaar aan mutatie,s zijn bij gekomen dat kan dus alleen wanneer het DNA verdunt/schraler word"

In lekentaal door het plegen van inteelt krijg men andere kleurtjes, want dat gaat het snelst. Daarbij zijn natuurlijk veel misvormde en onvruchtbare jongen bij, als gevolg van de inteeld, maar leve het geld. Men denkt toch niet dat het toeval is dat het nieuwe kleurtje altijd bij dezelfde eigenaar ontstaat. Denk even aan de kans in de loterij als vergelijk.

Kijk maar bij welke soort papegaai ook, zodra er een mutatie komt gaat de soort naar de k***e. door nog mer inteeld kleinere en zwakkere vogels. Na een tijdje als de "wereld" verzadigd is dan het kleurtje zijn ze niet meer aan de straatstenen "kwijt" te raken en kun je de gezonde forse wildkleur haast niet meer vinden.


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-08-20 - 21:31:50

Een ieder kan hier roepen wat ie wil, maar we doen het met zn allen.

Kijk eens onder de advertenties!!!

Op dit moment ruimt volgens mij iedereen zn pennanten op.
paar jaar geleden waren dat de roodruggen (nu weer flink in trek) en nog niet zo lang gelden moest iedereen bonte boertjes hebben.

wijzen met die vingertjes heeft geen zin, we doen dit met zn allen en we hebben er lol in (ik wel)

en de personen die roepen dat het allemaal zo slecht is moeten vooral geen vogels meer gaan houden, maar kippen voor de slacht...zo draag je dan toch een steentje bij aan het dierenleed en kan de ''plofkip'' verdwijnen.

Het lijkt soms wel op al die forums dat alleen de negatieve mensen reageren.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-20 - 22:03:52

quote
Het lijkt soms wel op al die forums dat alleen de negatieve mensen reageren.




begaan met dieren is nooit negatief hoog uit naif door te denken dat je wat verbetert zolang er dat stinkende geld mee van doen heeft verander er niets.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede