Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke mutatie rosecollie is dit? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke mutatie rosecollie is dit?
tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-08-20 - 22:31:43 send message to tibi

Zou iemand me kunnen vertellen welke mutatie van rosecollie dit is(het gaat telkens om de vogel die het dichtst bij de camera staat). ook zou ik graag weten met wat je dit het best kan combineren, ik ga namelijk binnen 2 weken naar "lovebird international" en ik zou graag weten wat voor partner ik hier het best kan bij plaatsen.





Dit bericht is door moderator Karel aangepast

bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2012-08-21 - 18:40:08 send message to bva118

Er zit dominant bont in, zie de lichte voorzijde.
Tevens is het een pastel gezoomde (marbled), zie de gezoomde slagpennen en de zoomtekening op het rugdek.Daarnaast is het een vogel in de turquoiseserie, zie het lichte masker. Kan eventueel ook nog AquaTurquoise zijn. Al deze effecten van de afzonderlijke mutaties maken zo'n vogel lastig te determineren. Bont met een melaninebeperkende mutatie is vanwege het gebrekkige contrast een niet-gevraagde combinatie.


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-08-21 - 19:53:16 send message to tibi

Bedankt. Nog mensen een mening. Of mensen die een idee hebben met wat ik dit het best kan combineren, welke mutatie van partner ik hier het best kan bijzetten?


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-08-21 - 22:35:47 send message to mreyder

Ik zou er een pastelblauwbonte aan koppelen. Met een beetje zoeken is er zelfs wel een pastelblauwbont-gezoomde voor te vinden (ik gebruik de "oude" benamingen, pastelblauw ipv turquoise). De kleur mag dan misschien niet gevraagd worden op TT's, veel mensen vinden dit wel mooi, zodat ze met een beetje zoeken wel te vinden zijn. weet je het geslacht van deze vogel??


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-08-22 - 09:49:21 send message to tibi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vind ik ook, ik kweek niet echt om mee te doen met tentoonstellingen, ik vond dit een mooie vogel dus wou ik hem graag hebben. Waar ik deze vogel kocht werd gezegd dat het een pop was, als ik zelf voel denk ik ook eerder aan een pop, maar bij de rosecollies ben je natuurlijk nooit helemaal zeker. Zou je eventueel een foto hebben van een pastelblauwbonte vogel? dan weet ik ongeveer waar ik naar op zoek moet gaan?


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2012-08-24 - 20:05:46 send message to bva118

Als je deze combinatie wil kweken dan zou de partner het liefst pastel gezoomd (marbled) en turquoise moeten bezitten. Beide kleuren vererven recessief. De vogel moet deze kleur dus laten zien of in ieder geval split voor deze kleuren moeten zijn om het terug te zien in de nakweek. Bont zit al in je eigen vogel, theoretisch is de helft van de nakweek dan ook bont,ervanuitgaand dat het een enkelfactorig bonte is. Bij een dubbelfactorig bonte is de nakweek 100% EF bont.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede