Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > natuurbroed japanse kwartel! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : natuurbroed japanse kwartel!
Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2012-08-22 - 21:27:30 send message to Richard V

Ruim anderhalve maand geleden kocht ik een trio japanse kwartels. Mij is verteld dat natuurbroed met deze soort niet mogelijk is. Deze 3 komen dan ook alle drie uit de broedmachine. Ik rekende dus nergens op, maar wat gebeurde er na een paar weken: een van de hennetjes maakte een nestje en begon te broeden onder een conifeer! Vandaag, een kleine 3 weken geleden is het eerste kuiken geboren: het kan dus wel! Bij mijn voliere is zijn foto's te zien.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-08-22 - 21:35:21 send message to Ton Koek

quote
Mij is verteld dat natuurbroed met deze soort niet mogelijk is.
Dat is dus de grootste flauwekul, da's duidelijk.
Gefeliciteerd met de geboorte. happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-22 - 21:36:55 send message to Karel

Leuk resultaat Richard.
Iedereen kan nu zien dat natuurbroed geen probleem hoeft te zijn, mits je over een geschikte voliere beschikt. Dat de ouders uit de broedmachine komen maakt echt niets uit!


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2012-08-23 - 19:35:25 send message to Frankies

Ik probeer dikwijls mensen te overtuigen dat broedmachine-jongen ook tot broeden overgaan. Meestal gaat het dan over chinese dwergkwartels, want bij de Japanse is de kans toch wel kleiner. Maar het kan dus wel. Heel leuk resultaat.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2012-08-23 - 22:43:18 send message to Richard V

ik vind het ook een leuk resultaat. Mijn ervaring met broedmachine chineesjes is dat ze gaan knikkeren met de eieren maar niet gaan broeden. Dat verwachtte ik ook met deze japanners.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-23 - 23:57:55 send message to Karel

Ook Chinese dwergkwartels kunnen gaan broeden, ook al komen ze zelf uit de broedmachine.

Het belangrijkste is dat ze zich veilig moeten voelen in de voliere. Ze moeten plekken hebben waar ze zich kunnen verschuilen als ze daar zin in hebben. Na een tijdje beseffen ze dan dat deze plekken prima geschikt zijn voor een nestje eieren enz.

Je merkt goed of kwartels zich veilig voelen, omdat ze dan heel snel tam worden en uit de hand komen eten. Dat lijkt tegenstrijdig, maar is een goed teken en vaak een voorbode van natuurbroed.

Succes met de jongen!


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2012-08-24 - 20:48:00 send message to Richard V

dank!


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-08-24 - 21:18:01 send message to petro

proficiat..

heb nu een hennetje apart zitten met 3 kuikens.wel in de voliere maar heb er een stukje gaas omheen gezet.
is wel chinese dwergkwartel maar toch.
zat samen met 3 hanen,en is gaan broeden in een hoekje van de voliere..hiervoor heef tze ook eieren gelegd maar nu merkte ik dat in de avond het haantje erbij ging broeden..en toen kwamen er 3 kuikens te wereld die hier blijven ongeacht het geslacht..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede