Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verbouwen binnenvoliere/nachthok tropen,advies gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verbouwen binnenvoliere/nachthok tropen,advies gevraagd
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-09-04 - 13:37:06 send message to Rimo73

Hallo,

Ik ben op dit moment niet tevreden met de indeling van mijn binnenhok/nachthok voor mijn goulds.
Op dit moment heb ik er maar 4,maar wil er met de tijd meer gaan aanschaffen.
Mijn buitenvoliere is 240 cm lang 160cm diep en 190cm hoog.

Mijn binnenhok is 185cm breed , 160cm diep en 190cm hoog.

In mijn binnenhok heb ik nu een nachthok van 80x80x180cm,maar nu gaat dat nog wel,maar met de tijd is het te klein en wil graag mijn hele binnenhok gaan gebruiken om een binnenvoliere te maken.
Dus haal ik alles eruit en vanaf de stoeptegels in het binnenhok ga ik een binnenvoliere bouwen,dat is veel beter voor de vogels,maar bied ook veel meer mogelijkheden zoals bijvoorbeeld nestkasten ophangen binnen en uiteraard kunnen de vogels ook beter hun vleugels strekken.
Op de stoeptegels gooi ik zand als bodembedekking.

Hier foto's hoe het nu is:






En hier een tekening hoe het moet worden,let niet op mijn tekenkunsten.

http://i1147.photobucket.com/albums/o548/Rimo1973/Verbouwing%20binnenhok/Tekeningbinnenhok.jpg

Ik zit met een aantal vragen,waar zal ik rekening mee moeten houden,misschien zie ik iets over het hoofd?

Nu hangt de TL van 120cm 36 watt links tegen de wand waar de vogels niet bij kunnen,maar als ik 1 binnenvoliere ga maken,zal hij in het hok moeten komen,is dat erg,kan het kwaad met de vogels?

Welk hout zal ik gebruiken,want ga niet met alu profielen werken.
Ik heb gedacht aan 2/3 balkjes,maar die zijn geloof ik 45x60 en dat is te grof denk ik.
Verder heb ik bij de bouwmarkt rachels zien liggen een pak van 8 stuks van 270cm lang voor een tientje,dat zou mooi zijn,maar die rachels zijn 22x50,dus misschien niet makkelijk te gebruiken.

Dat was het even voor nu,ik loop ongetwijfeld tegen meer vragen aan,maar nu even niet.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven,ook rekening houden met budget,dus lage kosten.

Alvast hartelijk dank.

Richard

"De tekening is een beetje te breed voor dit forum, Richard. Als je 'm in Photobucket aanpast naar een 800 pix breedte, kan ik 'm voor je terugplaatsen"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-09-04 - 14:35:14 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Nu hangt de TL van 120cm 36 watt links tegen de wand waar de vogels niet bij kunnen,maar als ik 1 binnenvoliere ga maken,zal hij in het hok moeten komen,is dat erg,kan het kwaad met de vogels?


Ik zou oppassen met je tl lamp. Ik zie dat er ruimte boven de lamp is waardoor de goulds er bovenop kunnen gaan zitten. Ik zou een gazen frame maken welke je over de lamp kan plaatsen. Deze vastzetten met schroeven zodat je indien nodig de lamp kan vervangen. Ik weet niet wat voor tl lamp je hebt, maar let op de frequentie. Normale tl buizen flikkeren met een snelheid die zichtbaar is voor vogels. Dit is niet echt prettig voor hen.

Qua hout ga voor maten die makkelijk werken voor jou. Goulds zullen het niet beschadigen dus je kan hiermee spelen.


aanpassingen ik zag dat een deel van mijn antwoord was weggevallen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-09-04 - 14:56:38 send message to Karel

2/3 zijn inderdaad wat grof (5cm x 7,5cm). 3 cm vierkant werkt prima.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-09-04 - 19:56:07 send message to Rimo73

Hartelijk bedankt voor de reacties.

Er komt zeker wat om de tl heen hoor als hij eventueel bij de vogels komt te hangen.
Zat ook aan balkjes van 30x30 te denken al zijn die in verhouding wel een stuk duurder dan 44x44,dus zullen het 44x44 gaan worden.


myna
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-09-05 - 16:48:54 send message to myna

Beste mensen,
IK ben een insecten/vructeneters liefhebber, ik wil een buitenvoliere bouwen tegen de schuur, dus ik wil gebruik van die twee muren make. ik ben beetje handig. heeft iemand een foto of idee voor me. alvast bedank



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede