Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verliefd koppeltje. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Verliefd koppeltje.
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-23 - 16:08:57 send message to Jacqueline

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

happy :)

Vond dit wel een leuk gegeven om te plaatsen.
Tevens een hint naar de beginnende Ara bezitters/kwekers.
Begin met goede en jonge vogels, waar je de herkomst van kunt nagaan, dit inverband met bloedlijnen enz..
Dit koppel is 18 maanden nu en vanaf hun achste levensweek bij elkaar, en de foto's laten niets aan duidelijkheid te wensen over.
En een mooi voordeel, ze blijven tam naar hun verzorgers toe.

iefde van beide zijde.


van deze zijde, maar nog veel te jong.


Ondanks dat je jaren geduld moet beoefenen voor dat er van nakweek sprake kan zijn, met dergelijke jonge Ara's, is het iedereen aan te raden om toch met jonge vogels te beginnen, we zouden het voor geen goud willen missen deze tijd naar volwassenheid.
Deze foto's zijn genomen op nog geen meter afstand in hun kooi.
Storen zich aan niets en gaan gewoon door waar ze mee bezig zijn.

happy :)wink ;)

Peter.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-23 - 18:13:56 send message to tonnl

Supermooi om te zien zoiets. Wat een knoeperds trouwens, hoe groot zijn die?

Had iedereen maar zoveel geduld.... zucht.

Groeten, Ton.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-23 - 19:55:34 send message to Jacqueline

happy :)

Ton.

Ze zijn van kop tot staart ruim een meter groot.
En inderdaad het zijn knoepers, maar daar hebben we ook naar gezocht.
En niet op een paar duizend kilometer gekeken om dit koppel samen te stellen.
Rock komt van nabij de Poolse grens en Angel uit Friesland.
Angel is de zachtheid zelve, Rock is een mannetjes putter, maar allebei heel lief voor ons.
Ja, geduld.... hebben we zeker wel hoor, kijk je kunt naar de import gaan en wildvang aankopen, maar heb je dan een koppel, een pop en een man wel ja, maar een echt koppel is wel wat anders.
We zijn bij een hele grote Ara kweker in Engeland op bezoek geweest enkele jaren terug.
En die liet al zijn nakweek tot het tweede levensjaar bij elkaar in een grote ruimte opgroeien, je zag dat er al op de leeftijd van 1.5 jaar koppel vorming optrad, nou en dat hebben we een heel klein beetje nagebootst met onze Ara's.
Natuurlijk zit hier een enorme dosis geluk bij maar we zijn er mee weg, en nu maar rustig genieten en afwachten.
Waar we stiekem op hopen is het volgende.
Overal lees en hoor je, ze doen het niet voordat ze 8/10 jaar oud zijn, zou het niet prachtig zijn dat ze het jaren eerder doen.
En hoe het zich nu laat aanzien, mogen we hoop hebben.

wink ;)

Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-24 - 14:25:50 send message to Jacqueline

happy :)

Vandaag was het weer big cleaning day, alle kooien zijn weer spic en span ( twee maal per week ).
Had jammer genoeg niet mijn camera bij de hand toen ik bezig was met de kooi van Rock & Angel.
Rock zat Angel te voeren met zo'n overgave dat hele vlokken met voer op de grond terecht kwamen.
Maar dat gaat me nog wel lukken om dit op de gevoelige plaat vast te leggen.
Lijkt me leuk om ook dat te laten zien, want veel foto's van datgene zie je toch zelden.

wink ;)

Peter.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-10-24 - 15:52:42 send message to memaa

Hallo,
leg het maar op de gevoelige plaat vast.
Kunnen wij toch ook een beetje genieten van uw prachtige vogels.
Groetjes


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-10-24 - 16:05:07 send message to wiechmann

ik heb het met veel koppels ook zo gedaan jonge vogels kopen en dan maar geduld hebben soms wel 5 jaar of langer .de leeftijd voor groenvleugels is normaal inderdaad 7a8 jaar maar er zijn ook koppels van 5 jaar die jongen hebben ik ken een koppel blauw gele pop 3 jaar man 6 jaar en de eerste jongen zijn er maar er zijn ook koppels die het pas gaan doen als ze 10 jaar zijn .geduld is een schoone zaak met vogels


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-24 - 18:54:34 send message to Jacqueline

happy :)

Zo zie je toch dat het heel variabel is, wat voortplanten betreft.
Ja als je met jonge vogels aanvangt is het een zaak van geduld.
Maar zoals we al aagegeven hebben, deze tijd tot volwassenheid zouden we echt niet willen missen.
Zijn nog echte kwajongens streken die ze met je uithalen, tijdens het schoonmaken van de kooien gaan ze met van alles aan de haal, en als je dan moppert, geven ze op hun manier tegengas, en dan is het gewoon lachen geblazen.
Zakkenrollen kunnen ze ook goed, ze weten dat je altijd wel wat lekkers bij je hebt en waar het zit, en het duurt dan ook niet lang of ze hebben het te pakken.
Om daarna je eens een lekker kroel te komen geven met een smakkende kus.
Er zijn zoveel dingen die er op wijzen dat ze echt een hoge graad van intelligentie hebben, en dat zie je echt met de leeftijd groeien.
Het is daarom ook dat we er zo op tegen zijn dat er met dit soort dieren zo gesold word, natuurlijk met alle dieren in het algemeen maar papegaaien/ara's/kakatoe's springen daar toch wel bovenuit voor ons maar dat heeft ook met de hobby te maken.

Probeer natuurlijk regelmatig een foto te plaatsen, maar het is niet altijd mogelijk om net dat ene moment vast te leggen.

wink ;)

Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-24 - 22:28:27 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daarom is het volgens mij ook zo belangrijk dat er geen,, niet zelfstandige ,,baby,,papagaaien verhandeld worden.
Want als er ergens mee gesold wordt!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-25 - 06:42:28 send message to Jacqueline

happy :)

Daar ben ik het in grote lijnen mee eens.

wink ;)

Peter.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2004-10-25 - 22:43:47 send message to dan

Een heel mooi koppel groenvleugel ara's.
Wil zelf als ik verhuisd ben weer beginnen met ara's. Kunnen de ara's naar buiten??Of zitten ze altijd binnen.

groet Dan


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-26 - 06:45:00 send message to Jacqueline

happy :)

DE Groenvleugels kunnen zowel binnen als buiten.
Alleen na het ondergaan van de zon worden ze naar binnen gedaan, en blijven ze tot 7 uur in de morgen binnen.
Dat is alleen vanaf zeg maar deze maand tot maart.
Vanaf maart 7 .00 s'morgens tot s'avonds 21.30/22.00 zijn ze buiten, natuurlijk kunnen ze vrij naar binnen en buiten in die tijd.
Hun nacht verblijf is 3x3x2.
En buiten verblijf is 3x3x2.50.
En ze hebben het heel goed hun draai gevonden, ze zijn altijd in huis geweest tot de leeftijd van 12 maanden, en eerst dachten we dat het wel problemen zou geven gezien ze heel tam zijn en graag bij ons zijn, maar dat was toch verkeerd gedacht, ze blijven tam maar hebben het uitermate naar hun zin.
Nou ja de foto's laten dat ook wel zien, vooral nu de kraaien zich aan het verzamelen zijn, hebben ze plezier voor tien, want dat is toch wel leuk voor hun doen als de kraaien willen gaan roesten in de hoge popelieren bomen, en ze zetten even hun keeltje open, dan vliegt alles weer uit de bomen, dan hebben ze lol.
Gelukkig wonen we nogal vrij, denk niet dat het anders geacepteerd zou worden door buren.

wink ;)

Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-26 - 07:58:36 send message to natasja

wat zijn die volieres in vergelijking dan eigenlijk klein he ..

als je uitgaat van 2 ara's van een meter in totale lengte en dan een nacht verblijf van 3x3x2.en buiten verblijf van 3x3x2.50. dan hebben de meeste kanaries het toch eigenlijk beter getroffen in de huiskamers ..

en dan bedoel ik niet specifiek de vogels van peter maar gewoon in het algemeen hoe de ara's gehouden worden.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-26 - 09:51:48 send message to johanblok

Een kanarie kan in deze volieres vrijwel dezelfde afstand vliegend afleggen als een groenvleugelara, alleen de laatste heeft meer breedte nodig die ze ook hebben. Het is natuurlijk mooier als ze een buitenvoliere van 10 meter lang hebben, de vergelijking met een kanarie slaat nergens op, beide hebben in dezelfde voliere evenveel vliegafstand ter beschikking.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-26 - 18:47:43 send message to Jacqueline

happy :)

9 vierkanten meter binnen ruimte + 9 vierkanten meter buiten ruimte, toegangkelijk door een open raam van 2x1.50, waar ze ook gewoon door heen vliegen, maakt dat ze 18 vierkanten meter tot hun beschikking hebben.
En dat wil je vergelijken met een kanarie in een kooitje.

Iedere kenner ziet dat deze ara's er meer dan perfect uitzien, een verenkleed dat je door het oog van een naald kunt halen.
Een spiermassa dat er duidelijk op wijst dat dit getrainde ara's zijn, die weten wat vliegen is, en dat gelukkig ook kunnen.
Kijk eens naar de schouderpartij van Rock menig bodybuilder loopt het water uit de mond.
Conditioneel zijn deze ara's werkelijk top, dat zou niet mogelijk zijn in een te kleine kooi.

wink ;)

Peter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-26 - 18:54:43 send message to Hawkeye_NL

Peter,

Je hebt idd heel mooi en gezond uitziende vogels en hoefd je zekers niet te schamen met je verblijf!

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-26 - 19:29:32 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Erwin.

Schamen doe ik me zeker niet, is ook geen reden toe.
Maar om dergelijke vergelijkingen hierop los te laten, nee dat gaat er bij mij althans niet in.

Als ze nu er uitzagen als op onderstaande foto, dan zeg ik ja.



Deze foto heb ik van internet, deze ara is 50 jaar oud en gebruik hem alleen maar als voorbeeld.
Dus is GEEN ara van ons.!!!!!!!!!

Peter.




Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede