Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Iemand verstand over het gedrag van de Blauwvoorhoofd amazone (aestiva) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-01-29 - 01:30:32 send message to CHEETAH

Hallo,

Ik vind het vreemd dat men zo negatief praat over de amazone's terwijl deze vogels heel erg aanbevolen worden in amerika.


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2005-01-29 - 07:32:05 send message to Hubert

Ik heb afgelopen jaar tijdelijk een volwassen koppel geelschouderblauwvoorhoofd amazones gehad
Prachtige vogels, alleen elke morgen en avond schreeuwden ze zo hard dat ik ze na een tijdje uit de buitenvoliere heb moeten halen. Mijn buren die toch wel wat gewend zijn mbt tot papegaaienlawaai reageerden min of meer opgelucht dat ik ze naar binnen gebracht had.
Het geluid dat ze produceerden was gelijkend op hondengeblaf maar dan scheller,hogere toon en veel, veel harder. Ook overdag als er voor hun iets vreemds gebeurde reageerden ze hier op door weer het hele repetoire aan geluiden te laten horen. Dit duurde elke keer een klein uur.
Op een gegeven moment begonnen de edelpapegaaien zenuwachtig te worden van het geschreeuw, ook de grijze roodstaarten werden onrustig van het voortdurende geschreeuw, reden voor mij om de vogels te verkopen.
Mvrgr.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-29 - 09:52:10 send message to Elfje

Cheetah dat komt denk ik doordat hier merendeels de kwekers praten over hun koppels. Als je een Amazone neemt van een week of 12 en die gewoon netjes opvoedt(vooral streng zijn is nodig) Heb je lang niet zoveel geschreeuw.
Onze vogel schreeuwde haast nooit. Hij had soms laat in de middag dat hij zich even wilde laten horen maar voor de rest niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik altijd haast thuis ben en dat zowel ik als mijn man echt gek met hem deden en allebei erg druk kunnen zijn wat met een amazone helemaal niet slecht is omdat je hem in feite uitput en dan heeft hij ook geen zin meer om te schreeuwen want het is toch veel leuker om te spelen en dan gek te doen. Wel is het zo dat als je een huis vol visite krijgt dat Hij het middelpunt wilde wezen, en dat is eigenlijk met al de amazones (blauw/geel voorhoofden)die ik heb gekend hetzelfde. HEt zijn PARTYANIMALS happy :)

Je moet er trouwens wel rekening mee houden dat de amazone PUBERTIJD doorgaat!! En dat is echt HOPELOOS als je hem niet de baas bent! Hij begon rondt de 7 maanden ermee en omdat ik het watje in het gezin bent en niet boven zijn kooi uitkwam dacht meneer dat hij de baas was en vondt het nodig om mijn armen bont en blauw te knauwen. Tuttebol die ik ben kon het niet over mijn hart krijgen om hem te straffen voor wat hij deed, tot hij het een keer deed en ik hem als schrikreaktie van zijn kooi afmepte( let op ik mepte hem niet maar door de onverwachte beweging die ik maakte ging hij mee de kooi af met mijn arm) Maar vanaf dat moment heeft hij mij niet meer gebeten want het vrouwtje kon gemeen doen vondt hij. En vanaf dat moment heb ik een geweldige vogel gehad(daarvoor ook hoor want hij had nooit weggegaan hier) die het heerlijk vondt om onder mijn trui samen met mij te knuffelen en te spelen.

Misschien moet je iets meer ervaringen van mensen zoeken die er eentje als huiskamervogel hebben.

doeii


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2005-01-29 - 15:46:12 send message to henkdelaat

Ik heb een vrijwel handtamme Blauwvoorhoofd Amazone zitten van twee jaar oud maar als hij begint met roepen (want dat is het)en ik zeg stil is het afgelopen het is maar net wat je een vogel leert en afleert,en je moet ze niet vergelijken met kweekvogels die met verschillende koppels of soorten bij elkaar zitten,want als er een stel mensen bij elkaar zitten of staan is het geluid wat ze produceren ook veel hoger dan als er een persoon praat.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede