Las leeftijd rose bourke en heb eigenlijk al 35 jaar kakarikis gehad wildkleur en mutaties kunnen even oud worden de laatste die overleed was een gele man die 18 jaar geworden was vind ik vrij oud .
Mijn oudste vogel is een valparkiet man en is dit jaar 18 geworden. is een opaline cinnamon bont..misschien wel de grondlegger van diverse mutaties
Tevens heb ik een barraband pop die dit jaar 15 jaar is.
mvg eddie
-------------------------------------------
Blijkbaar weten de meesten niet dat plofkippen in 5 weken slachtrijp zijn m.b.v. antibiotica krijgen ze er nog wat uit die enorme stallen
Dus eddie zou jezelf eens wat meer in verdiepen voor je zo'n reactie hebt maar ff ( ) is de "normale " opfoktijd 5 en een halve week .
Die tijd kan zelfs door de sterke ziektedruk tot 4 weken teruggebracht en die troep komt de voedselketen in eet smakelijk
Maar daar gaat deze discussie niet over.
Het blijft de schuld van de consument dat kippen op deze manier moeten worden gekweekt, want zowel de kip in de supermarkt al bij de meeste slagers komt uit een kippenkwekerij.
Je hebt helemaal gelijk terug naar de levensverwachtingen mutant / wildkleur .
Halsbandparkieten zijn enorm sterk en leven lang mutanten willen wel eens korter leven dan ' normaal ' maar dat telt ook voor de wildkleuren zoals ervaren leeftijd blijft afhankelijk van verzorging en huisvesting die dient afgestemd op de vogelsoort