Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Toedienen van kleurstof (Cantax) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Toedienen van kleurstof (Cantax)
Metalarchives
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-10-10 - 17:27:14 send message to Metalarchives

Beste allen,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier en ik zit meteen met een prangende vraag. Ik ben sinds een jaar begonnen met de kweek van zwart-rode kanaries (brons). Ik heb afgekopen winter ook 14 jongen gekregen.
Afgelopen zondag ben ik vol goede moed met twee van deze jongen naar een technische dag gegaan. de keurmeester aldaar was niet mild. De vogels waren niet rood genoeg en de zwarte bestreping vond hij dof.
Nu heb ik altijd bogena als kleurstof gebruikt, maar ik weet dat hier meer druivenssuiker dan kleurstof in zit. Ik ben nu dus geswitched naar pure Cantax. Voor het beste resultaat, heb ik me laten vertellen, kun je de kleurstof het best in drinkwater vermengen. Dit klinkt natuurlijk ook logisch. Ik heb nieuw flesjes aangeschaft (zuigflesjes) om te voorkomen dat alles rood kleurt behalve de vogels. Nu kom ik net thuis van werk en het lijkt of er een rituele slachting heeft plaatsgevonden. Alles is rood! Dit kan dus niet langer! Kan iemand mij vertellen of cantax vermengen met het eivoer de enige methode is die overblijft? Hier heb ik echter van gehoord dat dan de doorkleuring niet fatsoenlijk is. Kan iemand mij helpen? Ik weet het even niet meer.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-10-10 - 18:57:31 send message to gerrit1950

eigenlijk is het het best via een oplossing in water, wat natuurlijk een bloedbad lijkt.


Via eivoer krijgen ze enkel een basishoeveelheid binnen, maar niet genoeg om volledig te doorkleuren.

Elke medaille heeft twee kanten, he


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-10-10 - 19:15:19 send message to medaar

zeker bloedbad: alle kooien bloedroodt.
wat roodt moet je bij de kweek geven .
nu veel te laat . tijdens de kweek geven. met mate. nooit het tevele doen .
het hoe doen ? geef je ogen de kost op TT.
wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-10-10 - 23:17:26 send message to Ton Koek

Via eivoer kan net zo goed, je geeft gewoon kleine beetjes eivoer per keer, zodat ze alles opeten. Bij mij ging dat prima destijds.

De dosering per sé niet overschrijden, dan krijgen de vogels weer teveel en dat beïnvloedt de kleur ook weer verkeerd (paarsachtig).

Succes.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2012-10-11 - 09:57:40 send message to Rogert

Je kan ook een oplossing maken met water in een hoge concentratie en dat verdelen over al je voer. Dan krijgen ze het druppelsgewijs binnen.

Zo doe ik dat ook met ontwormingsmiddel of een enkele keer met medicijnen. En je bent nog zuiniger uit ook omdat je alles gebruikt ipv dat je het overgebleven water weg moet gooien.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-10-11 - 11:21:40 send message to tropic

Zomaar even een ander vraagje tussendoor, waarom moeten die vogels absoluut een onnatuurlijke rode kleur hebben?sad :(, die dan op een onnatuurlijke wijze (chemisch) verkregen wordt?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-10-11 - 19:45:26 send message to medaar

puur natuur kweken : dat rood .
in vele groenten zit het rood.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 101 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede