Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > roul roul en edelpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roul roul en edelpapegaaien
broekie
Website Member
Posts :65

Website Member
2012-10-12 - 20:06:43 send message to broekie

kunnen roul roul en edelpapegaaien in 1 voliere van 2 m x 2 m


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-10-12 - 20:45:37 send message to blg

Welkom op het forum broekie.
Eerlijk gezegd denk ik dat Edelpapegaaien 2 x 2m al een beetje klein vinden.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2012-10-12 - 21:53:24 send message to GS87

dag broekie,

dat moet wel lukken edels vliegen bij mij bijna niet, alleen altijd opletten want een edel kan de roulrouls wel aanvallen (ze hebben bij mij weinig aan grondvogels gedaan)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-10-13 - 09:46:59 send message to Vogelen

Ik heb geen ervaring met edels. Wel heb ik ooit eens kwartels in papegaaienvolieres geplaatst om het afval op te eten. Vogels die ik in jaren nog nooit op de grond had gezien zaten nu binnen een paar uur achter de kwartels aan.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2012-10-13 - 11:28:03 send message to Mp vd Sande

Edelpapegeien en grondvogels zou ik niet bij elkaar houden.
Heb het zelf ook geprobeerd maar helaas niet met succes.
Het heeft 2 weken goed gegaan en daarna vond ik de man dood op de grond edels hadden hem afgemaakt.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2012-10-13 - 13:52:09 send message to GS87

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

bij de een zal het goed gaan en bij de ander niet denk ik
ik heb op moment bij beide koppels edelpapegaaien jongen en daar lopen bospatrijzen bij die 's nachts op de stokken bovenin slapen
en tot nu toe is het altijd goed gegaan


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-10-13 - 18:15:18 send message to ParkietenTom

Om de vraag te beantwoorden die gesteld is:

nee, de combinatie is zoals eerder aangegeven niet zo verstandig. Een tweede punt is dat de vlucht veel te kort is, ook al vliegen edels weinig tot zelden, ik zou toch een minimum van 4 meter in de lengte aanraden, zonder de roul roul's dan.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-10-13 - 18:49:28 send message to mreyder

Ik weet niet of de mensen die zeggen dat Edels (bijna) niet vliegen zelf wel eens edels in een ruime vlucht hebben gehouden, maar je zult zien, dat ze wel graag vliegen. Ik heb jaren Edels gehad in een vlucht van 7,5 meter lang en ze vlogen graag en behoorlijk veel. Ik persoonlijk vind 2 meter wel aan de korte kant, hoewel ik ook mensen ken die ze houden en kweken in kistkooien.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2012-10-13 - 19:00:12 send message to GS87

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dag mreyder,

dat is toch mijn ervaring ermee ik heb 7 koppels gehad in vluchten van 5 meter lang en deze vlogen bijna niet ondertussen heb ik nog 2 koppels zitten en ook deze vliegen erg weinig.
Jij doet nu net alsof het niet kan omdat ze bij jou wel veel vlogen ook hierbij telt het ene koppel is het andere niet de een vliegt veel en de ander vliegt weinig
Ik vind 2x2 meter al een nette kooi als je ziet hoeveel mensen ze in kuubse kooien kweken


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-10-14 - 00:06:20 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat IK het aan de krappe kant vind. Overigens: ik heb de Edel man bijna 20 jaar gehad en in die tijd heeft hij 3 verschillende poppen gehad: alle 4 de edels genoten van het vliegen. Misschien inderdaad niet zoals je dat bij australische parkieten ziet, maar ze vlogen veel. Ik persoonlijk vind niet dat een kleine vlucht wel kan omdat veel mensen ze in broedkooien houden. Maar nogmaals: dat is mijn mening. Ik heb een kennis die amazones heeft in ruime vluchten (zo'n ruime 10 meter lang!), hij zegt altijd tegen mij: als iemand tegen je zegt dat Amazones best in kuubse kooien gehouden kunnen worden omdat ze toch niet vliegen en alleen maar klimmen, zeg maar dat ie het niet bij het juiste eind heeft. Bij hem scheren de amazones door die lange vlucht heen. Maar uiteindelijk is dit een discussie die lang gehouden kan worden en niemand gaat winnen, dus laten we niet eindigen in een eindeloos JA-NEE-verhaal (eigelijk klopt die zin niet: een eindeloos verhaal kan niet eindigen... laugh :D ).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede