Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke vogels kan ik in deze kooi houden?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-10-31 - 22:07:24 send message to tibi

@interactivet

Ik snap jouw redenering. Ik vind het gewoon nogal veel gepruts.Dan kan ik bv de lades met het schelpenzand niet mee gebruiken zoals ze nu zijn, moet ik de poten erafzagen, het dak opnieuw doen. Dan gaan de deurtjes ook openschuiven. Uiteindelijk gaat de kooi me dan meer kosten dan wat ze indertijd totaal gekost heeft.
Ik bekijk het eens, kijk of het haalbaar is. En als ik er eens mijn gedacht van zal maken en een namiddagje door zal doen zal het er misschien wel van komen, bedankt voor de tip.


abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2012-10-31 - 22:18:34 send message to abmarcel

@ gerrit. Helemaal mee eens! Jongeren die met deze mooie hobby beginnen moet je helpen en stimuleren, er zijn er al veel te weinig.

En de kooi een kwartslag draaien is helemaal nog niet zo'n slechte tip. Schoonmaken is mischien wel wat lastiger


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-01 - 11:30:18 send message to gerrit1950

en mocht je misschien een draadkubus maken tegen de wand vastmaken waar je een opening in maakte? dan wordt de vlucht langer en kunnen ze ook eens in de regen douchen...
Je kan er zelfs langs beide kanten een hangen...


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-11-01 - 14:52:44 send message to interactivet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

tibi. gerrit zen idee is beter als mijne. met een gaasdraad tube aan de kante maak je meer ruimte, je kunt de lades en deur dan steeds gebruike. er zal wel een balansverstoring komen, maar dat kun je oplossen door het hok te ankeren of pootjes onder de tubes te maken. mischien is der een kweker op dit forum by jou in de buurt die kan helpen met waar je wat goedkoper gaasdraad kunt krygen. iemand die ten spyte van gespot op school en tegenkanting van huis voor volieres volhard heeftwat my betreft de nodige passie die de hobbie verdient.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-11-01 - 19:01:39 send message to Antonia

En waar zitten nu al de vogels die op de foto's staan, in die kweekkooien ?


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-11-01 - 19:12:02 send message to tibi

@ interactivet en gerrit: ik denk er inderdaad eens over na, zo'n tube zou inderdaad waarschijnlijk wel een handig idee zijn. Moet eerst wel effe toestemming vragen aan me ouders om te gaan knutselen met die kooi.

@Antonia, ondertussen zijn een paar vogels van opde foto's al weg, al men vogels zitten nu in de kweekkooien ja.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-11-01 - 20:43:47 send message to Antonia

shocked 8O dat ga je niet menen sad :( echt erg angry


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-11-01 - 20:59:58 send message to tibi

@ Antonia

ieder zen eigen mening. Ik heb echt geen zin om de eindeloze discussie te houden over de huisvesting. Vraag me af of je dan eigenlijk wel nog vogels mag houden. Ik zet me in voor de dieren en zorg dat ze niks tekort hebben. Ik ben zeker niet de enige die zen vogels in kweekkooien houdt. Maar om nu direct weer een hele hoop commentaar te krijgen...
Dat was zeker niet de bedoeling waarom ik deze topic startte, ik startte deze topic omdat ik graag meningen wou van mensen en hun visie op men kooi wou.

groeten
tibi


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-01 - 23:03:29 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Onderdeel van de vogelliefhebberij, is inderdaad de kweek in zgn. kist/kweekkooien.
Elkaar aanvallen op dit feit is daarom niet de bedoeling, hoewel je in geval van (te) kleine kooien op commentaar van andere liefhebbers kunt rekenen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-11-02 - 01:08:59 send message to Antonia

Op welke manier zet jij je dan in voor jouw dieren ???
Ga zelf eens een maand op het toilet zitten...

En dan zouden we blij moeten zijn dat de jeugd zich met deze hobby bezig houdt ? Nou sorry maar niet op deze manier sad :(


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-11-02 - 07:21:01 send message to rob75

Hoe krijgen we de jeugd betrokken, mn complimenten mannen!!
de meesten van ons zijn zo begonnen, iets minder kritiek zou opbouwend zijn.
Waarschijnlijk weer iemand die nooit meer op dit forum komt.sad :(


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-11-02 - 08:00:29 send message to Ruben31

Het is gewoon niet meer van deze tijd om beesten/vogels in zn klein boterkuipje te houden.
Ik ben het helemaal met antonia eens.
Kweekkooien/kisten mogen van mij verboden worden.
Helemaal voor de wat inteligenter kromsnavels en andere vogels...die kwijnen gewoon weg.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-11-02 - 11:16:44 send message to Antonia

Mijn allereerste vogel (roodrugparkiet) zat in een kooi van 70cm breed, en kwam er dagelijks uit. En dan spreek ik over zo'n bijna 25 jaar terug, dus dit kan in deze tijd toch echt niet meer...

En als hij door deze kritiek niet meer op het forum wil komen, is ie niet bereid om iets te leren.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-02 - 11:28:49 send message to Karel

Blijkbaar is het niet mogelijk om op een opbouwende en motiverende manier met jonge en beginnende vogelliefhebbers om te gaan.

Dit topic wordt dan ook gesloten



Pagina : 1 2
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede