Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > aanhoudingen illegale handel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-06 - 17:01:16 send message to mijnkaketoes.nl

Ben

Ik snap dat je als grote handelaar je wellicht ook wat aangesproken voelt. Maar wie zegt dat de zaak een miljoen gaat kosten? Daarbij ik zou me niet met die hoeveelheid drugs laten snappen want zo gauw sta je ook weer niet op straat.

Als de man niets gedaan heeft komt die hopelijk snel vrij. Heeft die wel wat gedaan dan hoop ik dat ze hem gepast straffen.

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-12-06 - 17:09:39 send message to blg

mijnkaketoes.nl
Alleen de opvang van de in beslag genomen dieren gaat al duizenden € per dag kosten.
Dat zal snel minder worden omdat de meesten in de opvang sneuvelen, maar telt aardig op.


benjansen
Website Member
Posts :34

Website Member
2012-12-06 - 17:43:11 send message to benjansen

hoi henk zo groot ben ik niet 171 cm

met die miljoen euro gaan ze het niet redden inval op 9 plaatsen met totaal ongeveer 150 man
politie en nvwa ers , kosten opslag dieren , vast zetten verdachten , speurwerk vooraf ( telefoon taps volgen verdachte etc ), kosten officier van justitie , rechters etc.
een vergelijkbare zaak +_ 5 jaar geleden stopte de teller op 2.3 miljoen en wat kwam er uit 2500 euro bekeuring . hij word publiekelijk al aan de schandpaal genageld voor dat er een rechter uitspraak heeft gedaan , waarom moesten de media er bij zijn bij die inval ? staat goed bij het grote publiek dieren in kooien


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-06 - 18:28:02 send message to mijnkaketoes.nl

Geen kattenpis dus.
Ben zeer benieuwd naar de afloop.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-12-06 - 19:05:52 send message to Karel

quote
5 jaar geleden stopte de teller op 2.3 miljoen en wat kwam er uit 2500 euro bekeuring


Het gaat hier natuurlijk niet om de "opbrengst", maar simpelweg om het handhaven van de wet. Als je dat niet doet, heeft een wet ook weinig zin.


OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2012-12-06 - 21:16:58 send message to OmeiJan

De "opbrengst" voor de Aid is de media-aandacht , de kosten voor die aandacht 2,3 miljoen euro...........Tja.........


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-12-07 - 09:13:54 send message to tropic

Max weyers en Ben janssen, twee verstandige posts, al de rest?.... stemmingmakerij!happy :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-07 - 09:27:57 send message to mijnkaketoes.nl

Nee jij bent lekker bezig richard . Zinvolle bijdrage zou ik zeggen .


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-12-07 - 10:18:26 send message to Arno_89

Jan Gulik en Benny Janssen. We hebben echte ´vogelliefhebbers´in ons midden!

Benny, ik hoor dat het goed met je gaat in Dubai en dat de importhandel floreert. Maar we zijn jou ook nog niet vergeten.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1291605/2008/01/03/Eindhovenaar-vast-voor-dierensmokkel.dhtml

Het gaat niet om wat het de overheid kost t.o.v. wat het boetebedrag uiteindelijk is. Die afweging maakt justitie niet. Het gaat erom dat recht zal zegenvieren en dat jullie tot inkeer komen dat je met dierenleed niet wegkomt.

Fantastisch dat een notoire crimineel die heel veel bloed aan zijn handen heeft als Willem P. nu eens wel goed wordt aangepakt en dat hij het eens goed voelt.

De trend is begin dit jaar gezet met het 4 weken opsluiten van een vrijwilliger van het NOP: Iemand met geen strafblad en aanvankelijk gepakt met een paar kleine vogeltjes uit Suriname.

http://www.ed.nl/regio/veldhoven/oud-medewerker-nop-opgepakt-voor-vogelhandel-1.1634772

http://www.ed.nl/regio/veldhoven/oud-medewerker-van-nop-langer-vast-in-cel-1.1628810

Justitie ga zo door!


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-12-07 - 11:18:24 send message to Vogelen

Nou Arno, zullen we nu eens een echt vogeltopic gaan starten? wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-12-07 - 11:27:41 send message to tropic

Mijn kaketoes; andere meningen dan de uwe zijn daarom zeker niet minder zinvollaugh :D


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-12-07 - 11:29:32 send message to arjandaf

karel : snap wat je bedoelt maar de hoogte van de boete ( naar aard van de zaak ) mag wel gerelateerd zijn met wat er illegaal is verdient . en wat ong. de kosten voor onderzoek zijn , kan niet zo zijn dat je voor dit soort dingen 2500 en een tik op de vingers . die mannen stoppen echt niet


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-12-07 - 11:44:58 send message to Ton Koek

Misschien horen we daarom vaak de roep om veel hogere straffen, in het algemeen maar ook voor dit soort zaken.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-07 - 11:58:08 send message to mijnkaketoes.nl

Tropic (Richard) alle meningen zijn belangrijk dat is niet aan ons om te bepalen. Maar goed laten we bij het onderwerp blijven. Ik snap niet dat criminaliteit afgewogen moet worden tegen de centen. Door veel van die illegale smokkel etc. zijn er al rassen uitgestorven. En als ik het bericht van Arno zo lees denk krijgen sommige van deze lieden hier ook al een podium om smokkel goed te praten????

Henk


benjansen
Website Member
Posts :34

Website Member
2012-12-07 - 12:17:03 send message to benjansen

hoi arno jazeker de import en export handel hier in dubai is zeer goed . ik ben alleen nooit veroordeeld voor dieren smokkel , en praat het dus zeker niet goed als het gebeurd , maar ook in deze zaak gaat het niet om smokkel van vogels.
maar ja van een groen onderzoeks team met een tunnel visie kun je van alles van verwachten
groetjes uit het warme dubai 27C wink ;)wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede