Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Valkparkieten eieren op de grond. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Valkparkieten eieren op de grond.
Mosheb
Website Member
Posts :8

Website Member
2012-11-26 - 19:59:09 send message to Mosheb

Hoi,

Ik heb sinds vorige week de blokken verwijderd omdat ik zag dat er wat koppels zaten te paren. `
Ik heb ze samen met wat zebravinken en kwartels en dat gaat goed. 1 koppel daarvan vliegt niet zo heel goed omdat ze van iemand zijn die ze had gewiekt. Ik zie ze nu regelmatig in de schuilplekjes van de kwartels gaan en soms ook in de kleine struikjes. Het is een erg broeds koppel. De man is dominant naar andere vogels en mij toe. Ik wou vandaag de voliere verschonen en zag 4 eieren in het kwartelnestje. 1 heb ik weggegooid want die was gepikt (waarschijnlijk door de kwartels) ik heb het kwartelhokje verplaatst naar het nachthok. Ik heb ze erbij gedaan en nu zijn ze er nog steeds ik heb het voer en water op de grond gelegd.Daar zitten ze nu al en ze broeden ook op de eitjes hoe oud de eitjes zijn weet ik niet ik heb wel gekeken toen ze zaten te eten. Ik zag een klein bolletje en wat aders is dit een slecht teken ? Het nachthok is in de schuur en niet onverwarmd,

Mijn vraag is dus; kan ik alles gewoon zo laten?
Ik heb extra zaagsel als isolatie gedaan. Ik heb er zelf persoonlijk niet echt het vertrouwen in dat het iets wordt maar ik heb wel gehoord dat als ze in de winter uit komen ze de jongen dan ook winterhard zijn?



Heeft dit nog eventuele gevolgen mochten de eitjes uitkomen?



Gr.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-11-27 - 17:41:06 send message to interactivet

hoi. laat de vogels gewoon hun gang gaan als ze erop zitten te broeden. Als je nu de eieren wegneemd sterven de embrios (bolletje met aders) in ieder geval dan is het beter ze een kans op overleving te geven. de isolatie is een goed idee, mischien hebben andere nog wat raad?


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2012-11-28 - 11:45:34 send message to grasparkiet03

eerst en vooral de broedblokken moesten toch al wat langer weggehaald zijn. maar dat is nu geen erg. dus nu hebben de valkjes hun eitjes op de grond moeten leggen doordat je de nesten hebt weggehaald. als het niet koud is in het binnenverblijf dus niet streng vriest kan dit geen probleem zijn natuurlijk op voorwaarde dat het in de nest ook goed warm is en kan blijven. de jongen die nu geboren worden met deze koudere perioden zullen kleiner zijn.het zal ook veel vergen van het ouder koppel daar ze de jongen moeten warm houden en hunzelf ook dus de kans dat het misgaat is wel wat groter dan in de warmere zomermaanden.


ik zou zeggen veel geluk en laat ons hopen dat de jongen groot en gezond mogen worden.

grtz van een kweker van zeldzame mutaties valkparkieten ..



Mosheb
Website Member
Posts :8

Website Member
2012-11-28 - 16:05:48 send message to Mosheb

Hoi, bedankt voor de informatie.
Ik hoop zelf ook dat het iets wordt. Anders helaas. Ze zitten in de schuur en daar valt de koud wel mee. Mocht het te koud worden dan zal ik wel proberen een verwarmer te vinden. Tot welke tempratuur mag het dalen? Mochten ze uitkomen dan horen jullie het wel! Het popje zit wel vaak op het broedblok ze komt er wel uit om te eten en drinken en gaat er na een paar minuutjes weer in. Het mannetje is erg zorgzaam en broed het grootst gedeelte zelf. Ze wisselen vaak af.

Het blokje waar ze nu in zitten is volledig dicht op het invlieggaatje na.Geen spleten of e.d




gr.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 87 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede