Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Veenendaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Veenendaal
supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2004-10-29 - 19:40:59 send message to supervalk007

Wie is er al op de tentoonstelling van Euro Parrot in Veenedaal geweest en wil er zijn reactie's over geven.
Alvast bedankt.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-10-30 - 17:34:04 send message to Gert Jan

Ik kom er net vandaan en mijn eerste reaktie is; dat het me zwaar tegenviel! Nou kom ik niet zo vaak op dit soort tentoonstellingen. Maar als ik het vergelijk met bijv Hengelo dan is dit drie keer niks! En ik bedoel dan niet alleen de kwaliteit aan vogels maar ook de manier van huisvesten en de totale aankleding.
De kooien voor de grotere soorten waren dan wel redelijk ruim, echter aan alle zijden open zodat ze nergens beschutting kunnen zoeken! Er zat een verzameling ara's waar het verdriet vanaf droop!
Positief punt was wel dat er niet gerookt mocht worden!
Na dit bezoek kan ik de eerdere negatieve uitlatingen over tentoonstellingen op dit forum weer wat beter begrijpen! Ik zal zelf in ieder geval niet snel mijn vogels inzenden naar wat voor een tentoonsteliing dan ook!
Voor wie halsbandparkieten alles is, is er een uitgebreide collectie te bewonderen!

Groeten Gert Jan


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-10-31 - 07:41:16 send message to blg

Veel mensen zullen niet begrijpen hoeveel tijd en geld er in gaat zitten om een tentoonstelling op te bouwen.
Op tentoonstellingen zitten de vogels in kooien die in ieders geval voldoen aan de eisen van de bond, om de zaak mooi aan te kleden is ervaring en ruimte nodig.
De parkieten sociëteit afdeling twente organiseert alwel 25 jaar deze tentoonstellingen van dit formaat.
Als ik kijk hoe ze 25 jaar geleden in een zaal in deurningen zaten met nu.
Heb je verbeterings voorstellen draag die aan en
HELP ZE MEE REALISEREN,

want een van de grootste problemen is nog altijd het aantal vrijwilligers die willen helpen.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2004-10-31 - 10:09:08 send message to hdra

Men zou eens een keer een show moeten organiseren voor alleen Ara's, papegaaien en kaketoes. het is dan eenvoudiger om de kooien uniform te maken. Plus dan bereik je ook een keer een specifieke doelgroep waar deze liefhebbers zeker wel willen helpen. Ik in ieder geval wel.

Henk


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-10-31 - 10:27:25 send message to uswhite

Ja blg zo denk ik er ook over. Je mag gerust je mening geven over iets wat je ziet, maar probeer het gene wat je ziet in de positieve zin te beinvloeden.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-10-31 - 12:08:54 send message to blg

wil geen reclame maken maar moet je toch eens naar de show van de parkieten sociëteit gaan kijken, qua opzet en aankleding een van de mooiste die er is in nederland en het belangrijkste voor elke kromsnavelkweker de meest complete.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-10-31 - 16:06:23 send message to Gert Jan

Ik snap bovenstaande reakties best, echter, er werd om een reaktie gevraagd hoe men de show in veenendaal vond en ik heb mijn eerlijke mening gegeven!
Naar mijn mening beivloed ik dus nu de show ook in positieve zin, tenzij de organisatie geen kritiek kan hebben en er niets mee doet!


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2004-10-31 - 17:16:49 send message to supervalk007

Allen bedankt voor de reactie, ben er vandaag zelf ook geweest en kan mij wel vinden in de kritiek van blg. alleen ben ik ook van mening dat kritiek niet altijd als negatief moet worden gezien, als organisatie kun je er ook lering uit trekken. En inderdaad heb nog maar weinig shows gezien die kunnen tippen aan Hengelo, ga komend weekend ook zeker weer richting oosten. Trouwens wat de Ara's betreft deze kwamen van de bekende Hr. D uit Amsterdam en zagen er zeker niet florisant uit, kon ook niet anders want anders vraag je niet 1400,- voor een koppel blauwvleugels, bij die prijs ga je al nadenken.
Nogmaals mijn vraag was gewoon in het algemeen bedoeld en zeker niet om kritiek te vragen.


bschepers1
Website Member
Posts :21

Website Member
2004-10-31 - 18:25:53 send message to bschepers1

Ben er vandaag geweest, maar wil toch even reageren op de tweede post.
het is heel makkelijk om iets af te kraken ( dat is aan dit forum eigen), makkelijker dan opbouwende kritiek te leveren , probeer eens zelf om zo,n show te organiseren , probeer zelf eens om de mensen te organiserenen en om de stands op te bouwen ,probeer zelf eens als jonge en kleine vogelvereniging om alle kooien en volie'res te organiseren cq aan te schaffen en als je dit alles naar volle tevredenheid van de bezoekers kan waarmaken dan kan je volgens mij pas kritiek leveren , anders kun je en moet je volgens mij eerst eens bij jezelf ten rade gaan.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-10-31 - 19:48:00 send message to blg

Wil geen kritiek leveren, met tentoonstellingen is het net als met onze hobby, je leert het door veel tentoonstellingen/kwekers te bezoeken en kijken wat voor jouw werkt en wat je in jouw situatie kunt in passen, financieel en qua ruimte.


bschepers1
Website Member
Posts :21

Website Member
2004-10-31 - 20:59:30 send message to bschepers1

juist financieel , qua ruimte , qua medewerkers , qua het aanbod cq huren van vogelkooien en volieres etc.
dus mensen reageer eens wat positiever en kraak niet alles wat niet in uw straatje past op voorhand af


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2004-11-01 - 14:39:39 send message to hoogervorst

Na hetgene gelezen te hebben wat hiervoor geschreven is over de TT te Veenendaal van Europarrot meen ik als oud TT secretaris van PS Holland te moeten reageren.
Allereerst de ara,s komen niet bij D te A vandaan, indien u de catalogus leest weet u dat ze bij P te W vandaan komen, ten tweede organiseert PAKARA jaarlijks een tentoonstelling van ara's papegaaien en kaketoes. Dus dit bestaat.
Een prijs voor een vogel, een blauwvleugelara bestaat niet een blauwgele wel, maar wat zegt de prijs als iemand een bepaald bedrag, vraagt wie zijn wij dan om te oordelen of dit te hoog of te laag is. Als iemand tevreden is met dat bedrag doe er dan je voordeel mee om aan een goedkoop koppel te komen, maar spreek af dat je het beest eerst bij de dierenarts laat onderzoeken.
De entourage, het klopt de Veenendaal hal is niet zo gezellig maar een industrieel gebouw, het is jammer dat dit de show beinvloedt maar het zij zo.
Vorig jaar heb ik ook positieve en negatieve kritiek geleverd, ik heb geconcludeerd dat hier wel degelijk naar gekeken is en dat 75% van mijn kritiek is doorgevoerd. 2 pluspunten vond ik een sterke verbetering van de verkoopklasse en de juiste benamingen bij de vogels in de catalogus.
Ten tijde dat ik TT secretaris was van de shows die gehouden zijn in Avifauna was ik daar gemiddeld driekwart jaar mee bezig om iets moois neer te zetten, ook al doe je nog zo je best je doet het altijd fout. Mensen help de organisatie van de show door uw kritiek per brief naar hen te sturen, zodat zij er iets mee kunnen doen om de show te verbeteren, je kan geen appels met peren vergelijken en je moet inderdaad op het budget letten en alle andere factoren die met een show te maken hebben. Kraak niet alles publiekelijk af dit is makkelijk en veenendaal is inderdaad minder mooi dan hengelo, Ik wens een ieder daar dan ook veel plezier.
Reacties op dit schrijven of opmerkingen over de show in veenendaal mag u naar mij sturen, ik zal zorgen dat het bij de juiste mensen terecht komt.
Ik respecteer ieders mening, maar je moet je wel baseren op juiste informatie en geen lulkoek of onwaarheden verkondigen.
rhg.hoogervorst@hccnet.nl


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-01 - 15:05:56 send message to Hawkeye_NL

Ik ben niet op de show geweest! Sterker nog, ik kom eigenlijk nooit op shows. Toch vraag ik mij iets af.

Als er toch zoveel positieve belangstelling is voor het showen van vogels op grote schaal waarom dan niet gezamelijk de handen samen vouwen en een centrale lokatie in het land huren en zo opbouwen dat je hier voor altijd iets aan hebt. Ik bedoel dus een vaste lokatie waar je langere tijd achtereen vogels kunt showen.
Vaste verblijven laten bouwen en die verhuren aan de standhouders. Zo een ruimte is makkelijker te onderhouden en je kunt alles ruim van te voren laten wennen. Goede ruimtes eromheen plaasten waarin vogels een tijdje afgezondert kunnen worden voordat ze op de show komen te zitten. Een groot vogelkliniek ernaast waar de mensen met hun vogels heen kunnen gaan voor testen. Eventueel een afdeling van bijvoorbeeld Gendika of een andere organisatie waar je de vogels kunt laten seksen. Een hal ernaast voor voliere bouwers en kooien verkopers en natuurlijk de zaadleveranciers zodat alles gelijk aangeschaft kan worden.

Ik doe mijn ogen even open en besluit dan weer verder te dromen.... Wie droomt er met me mee?

Erwin


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-11-01 - 16:21:24 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hawkeye een prachtige droom happy :).
Alleen vergeet niet dat een deel van de doelgroep van tentoonstellingen toch al wat ouder is en zodoende minder mobiel.
Daarnaast is een tentoonstelling vaak ook DE trots van een vereniging en waar hou je die liever dan in je eigen dorpshuis, cafe.

Jou idee zou wel een prachtige oplossing zijn gezien faciliteiten en het belang van de vogels.
Maar ik vrees dat het altijd maar een droom zal blijven


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-11-01 - 19:59:28 send message to blg

Meeste deelnemers aan tentoonstellingen zijn kwekers en geen mensen met huiskamervogels.
Veel kwekers staat het al tegen en mensen met een huiskamervogel ook, dat ze hun vogels 4 á 5 dagen moeten afstaan voor een tentoonstelling, er wordt wat afgebeld om een tentoonstelling compleet te krijgen.
Een tentoonstelling is altijd een risico, stress, ziektes, diefstal, de tentoonstelling in hengelo wordt dag en nacht bewaakt er is veterinair toezicht en er lopen mensen die constant toezicht houden op toeschouwers en vogels.
Heb de laatste 10 jaar niet meer meegedaan aan tentoonstellingen omdat de vogels niet werden gehuisvest zoals ik dat wil zien.
Om ze dan langere tijd ergens onder te brengen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 261 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede