Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelhok bouwen van sandwichpanelen,tips gevraagd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelhok bouwen van sandwichpanelen,tips gevraagd.
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-12-12 - 18:48:58 send message to Rimo73

Hallo,
Onder mijn overkapping wil ik een vogelhok bouwen van ongeveer 2,20 x2,20
Hiervoor kan ik gebruikte sandwichpanelen overnemen van 8 cm dik.
12 stuks panelen van 2,40 lang voor 100 euro,wel hier en daar een kras en een deukje,maar een koopje.
Hoe kan ik die panelen van 8cm dik zagen,het zaagje van een decoupeerzaag is te kort.
En ik wil de platen horizontaal verwerken en tegen de palen van de overkapping schroeven,dus door de platen heen,dat kan toch gewoon?
En nu komt het,er moet natuurlijk ook een deur in komen,het liefste ook van die panelen,want die heb ik genoeg,maar hoe kan ik van sandwichpanelen een deur maken ?
Uiteraard zijn alle tips welkom,ik heb namelijk nog nooit met sandwichpanelen gewerkt.

Gr.
Richard


djago
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-12-12 - 19:29:21 send message to djago

dat zaag je met een circelzaag !! mvg marc


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-12-12 - 19:31:38 send message to dooren

Richard, volgens mij zijn en in de handel langere decopeerzaagjes. Een handcirkelzaag met een blad voor metalen is ook een mogelijkheid.

De platen zou ik zo plaatsen dat je geen palen in het zicht hebt. Gewoon met schroeven, eerst voorboren. Op de grond kan je een U profiel plaatsen.

Een deur kun je er gewoon uitzagen en hierin een houten kozijn opmonteren met een deur.

De in- en uitwendige hoeken kun je vaak kopen bij deze sandwichplaten leveranciers. Deze kunnen ze in elke gewenste hoek zetten.

Dan zijn de binnen en buitenkanten ook netjes afgewerkt.
Gert


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2012-12-12 - 20:03:41 send message to ej roelofs

Slijptol met dunne schijfjes
Fluit er door


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2012-12-12 - 20:37:37 send message to yaro

denk er wel om dat de muizen niet in de isolatie kunnen anders hebben ze er zo nesten


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2012-12-12 - 21:03:38 send message to jvr

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi

Ik heb ook een kweekruimte gemaakt van de "b-keus"panelen ,( zie mijn voliere ) ik ging er gewoon met een slijptol doorheen , vastmaken op de palen zou ik gewoon een torx schroef nemen van 12cm lang en dan even een ring erachter , anders gaat de schroefkop er zo doorheen , wel even voorboren (het paneel )

Gr jan


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-12-12 - 21:56:37 send message to arjandaf

decoupeerzaagjes hebben die bloedirritante eigenschap om in een holle vorm af te wijken . de rest van je tips staan er al dus succes


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-12-15 - 10:22:50 send message to Rimo73

hallo,

Iedereen hartelijk dank voor de tips.
Helaas zijn die panelen van 8cm niet doorgegaan,ze waren mij te erg beschadigd,bij sommige zat zelfs een gat in,dat gaat hem dus niet worden.
Nu maar weer rustig om me heen kijken of ik nog wat leuks kan vinden voor een leuke prijs.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2012-12-15 - 20:31:05 send message to Home of Amazone

Hoi,

Heb zelf gebruik gemaakt van een restant partij, zie ook mijn vogelverblijf hier op VA http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001664.html
Heb je een PB gestuurd met het adres.
Succs Erik



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede