Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voedersysteem tijdens de vakantie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2013-01-06 - 18:50:17 send message to robbunschoten

je zorgt toch altijd voor je dieren, wat een poespas neem dan geen dieren .


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2013-01-09 - 10:01:56 send message to marc1

je zou eens op bezoek kunnen gaan bij een plaatselijke vogelverening en daar je vraag neer leggen, er zijn vast wel mensen die je vogels willen voeren.

ik heb zelf jaren drinkflessen gebuikt, en toch komt daar een aanslag in,ik ben ermee gestopt.


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2013-01-09 - 16:17:12 send message to tibi

Ik zelf zou het niet zo leuk vinden moest ik het aan iemand anders moeten vragen om voor men vogels te zorgen. Om hier bij men vogels te komen moet je eerst het hele huis door en dan naar het tuinhuis. Daarvoor moet deze persoon dus eerst het hele huis door. Met alle respect, maar hiervoor moet je deze persoon al heel erg vertrouwen en dat is niet altijd zo vanzelfsprekend.
Ik ga zelf ook jaarlijks op vakantie (nu nog verplicht mee met mijn ouders) en weet dat het een hele organisatie is om te zorgen dat de vogels goed verzorgd worden bij je afwezigheid.
Een gepaste oplossing komt dus ook niet altijd direct uit de bus gevallen. Ik vind dat het een persoonlijke kwestie is. Je moet zelf afwegen.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-01-10 - 05:34:20 send message to interactivet

Ziende dat je vroegtydig vraagd zou je een 10 dagen kunnen proberen met waterflesjes en grote bak zaad terwyl je niet op vakantie bent. dan kun je presies zelf vasstellen wat nodig is. Zelfvoerders voor zaad geraken wel soms verstopt en zou ik dus ook de voorkeur aan grote zaadbakken geven. Mischien jou je een buite famelielid kunnen vragen een oogje te houden?


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2013-01-10 - 13:01:34 send message to blg

marc1
k heb zelf jaren drinkflessen gebuikt, en toch komt daar een aanslag in,ik ben ermee gestopt

Eens per week een paar druppels chloor erin met een beetje zilverzand een kwart water, dop erop en schudden maar, goed naspoelen, als nieuw.


alel
Website Member
Posts :10

Website Member
2013-01-20 - 19:05:56 send message to alel

heb ergens gelezen van een automatische drinksysteem met drink nippels. je hebt een slangenstelsel met nippels op lage druk dwz met een drinkvat. mijn vraag is, waar kan ik zoiets kopen
dit systeem dan aansluiten in combinatie met een warmte lint en dan heb je geen bevroren water meer


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-20 - 19:49:05 send message to Jelke_x

Vroeger moest ik vaak ook verplicht met mijn ouders mee op reis en zaten mijn vogels dus ook vaak 10 dagen op zichzelf. Iemand laten komen mocht ik niet, hun inboedel was blijkbaar heilig (terwijl de volière in de tuin stond en er dus eigenlijk niemand in huis moest zijn...).

Ik zette dan altijd 2 van die grote kippenvoederemmers (10L) met voer. Mijn vogels (zebravinkjes, kanaries, diamantduifjes, sijsjes, kwartels, ...) gaf ik zowiezo al te drinken uit knaagdierflesjes, en wanneer ik mee op reis moest hing ik er gewoon dubbel zo veel op zodat ze zeker niet zonder drinken zouden vallen. Hygienisch gezien inderdaad niet zo super, maar toch beter dan ze achter te moeten laten zonder iets?

Succes ermee!

Grtjs


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-01-20 - 21:10:59 send message to medaar

vogels en op reis gaan kan nooit .
zoals : 11maanden een hondje of poes.??
joepie we gaan op reis .
kat of hondt : buiten aan boom gebonden of zo ?
een echte vogelkweker gaat nooit op reis .
wie dieren houdt: moet er voor zorgen , en niet je buur .


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2013-01-20 - 21:22:02 send message to jp57

Ik denk dat het wel moet kunnen en het kan ook dierenvriend en op reis gaan.
Als je iemand voor je vogels laat zorgen is het toch geen probleem en onze honden gaan gewoon mee met ons.
Drinknippels met een voorraadbak, is niet ideaal hoor stilstaand water.
Ik ga drinknippels op het drinkwater aansluiten met een drukregelaar zodoende er niet te veel druk op zit op het laatste van de leiding een kraantje als men dit dan open zet spoelt gans de leiding.
gr, johanrazz :p


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-01-21 - 10:32:20 send message to ginoheeren

als je in breda woon geef ik je vogels wel eten en drinken



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede