Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rupicola Sandia bij rupicola rupicola Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rupicola Sandia bij rupicola rupicola
Nicolien
Website Member
Posts :5

Website Member
2013-01-19 - 11:30:26 send message to Nicolien

Door de dood van één van mijn vogeltjes heb ik een pyrrhura rupicola rupicola en een rupicola sandia...zou ik ze bij elkaar kunnen zetten??? Dan zitten ze niet zo alleen..het is in een voliere..Graag advies


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2013-01-19 - 11:47:17 send message to marti

waarom niet? De kans dat je rupicola rupicola ook een echte zuivere is en geen sandiae is bovendien vrijwel nul... er zit zoveel kleurverschil in sandiae dat nogal eens ten onrechte sandiae als rupicola wordt verkocht.


Nicolien
Website Member
Posts :5

Website Member
2013-01-24 - 22:53:41 send message to Nicolien

maar ze zijn geringd en met papier hoe werkt dat dan met de jongen? kan ik ermee kweken dan?



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-24 - 23:49:23 send message to Karel

In het algemeen geldt:

Als er twee (onder)soorten worden gekruist waarvan voor één of beide een citesontheffing nodig is, dan dient ook voor de hybride jongen ontheffing te worden aangevraagd gebaseerd op de ouder met de zwaarste citesplicht.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2013-01-25 - 13:24:13 send message to marti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Rupicola en sandiae zijn geen Cites I vogels en mogen vrij gehouden worden, zolang je de nakweek maar wel ringt. Je kruist bovendien geen 2 ondersoorten want je rupicola is met 99% zekerheid ook een sandiae.

Als je er een nestkast inhangt en uit je sexpapieren blijkt dat het een man en een pop is, dan kun je er probleemloos mee kweken. ringen kun je bestellen bij de PS of een andere bond of gewoon los kopen op internet. ringmaat 5,5 mm


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-25 - 18:58:54 send message to enkeling

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het klopt.
Het zijn geen Cites I vogels. Maar staan wel vermeld als Bijlage B, Cites II vogels.
Maatregelingen voor de Bijlage B opgenomensoorten (II, II, of niet-Cites):
Al deze soorten zijn aan minder strenge maatregelen onderworpen voor zover men hun legale oorsprong kan aantonen.
Betekent de vogels ringen op dezelfde manier als Bijlage A, Cites I vogels. Gebeurd dit niet, dan zijn de vogels op een onwettige manier geringd.
Bij een naadloos gesloten pootring bestemt voor Bijlage A, Bijlage B, Cites I, Cites II vogels, moeten de vogelringen, wat Nederland betreft, altijd voorzien zijn van de letters NL.
Moeten op dezelfde manier geringd worden als de beschermde inheemse vogels.
Eenvoudig gezegd. Aanvraag ringen en het ringen, uitgegeven door een erkende organisatie, gebeurd op de zelfde manier als bij de Europese Cultuur vogels.





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede